Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.022 visninger
54 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Julymama

Kan man undgå at få børnebidrag fra faren til barnet.. ?

Hvis jeg siger at jeg ikke behøver det .. Kan jeg det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

<3mineguldklumper<3

ja det kan du sagtens men du skal til kommune og stats amtet og skrive under på at du ikke vil have dem

Anmeld

20. marts 2011

Julymama

<3mineguldklumper<3 skriver:

ja det kan du sagtens men du skal til kommune og stats amtet og skrive under på at du ikke vil have dem

Okay, tusinde tak

Anmeld

20. marts 2011

N&J

Julymama skriver:

Det kan du godt hvis du vil, men vil bare lige skrive at faderskabsbidraget er opdelt sådan at faderen har mulighed for at få fradrag for de 999kr. om mdr., mens han selv betaler de sidste 200-300. 

Anmeld

21. marts 2011

Babyskruk

Er lige nødt til at rette jer her.

Fastsættelse af bidrag: Børnebidrag er noget, man KAN søge om, så hvis du ikke søger, så får du intet bidrag. Du skal ikke gøre noget aktivt, hvis du ikke vil søge om bidraget. Og hvis du en dag fortryder, så kan du ALTID søge om fastsættelse af bidrag for fremtiden. Det kan man ikke fraskrive sig retten til, uanset hvad man lover faren eller skriver under på.

Bidragets størrelse: Faren skal betale 1193 kr. pr. måned, og han kan fradrage de 1056 kr. af dem. De sidste 137 kr. pr. måned kan han ikke fradrage. Bidragets størrelse bliver reguleret hver den 1. januar.

Anmeld

21. marts 2011

Julymama

Babyskruk skriver:

Er lige nødt til at rette jer her.

Fastsættelse af bidrag: Børnebidrag er noget, man KAN søge om, så hvis du ikke søger, så får du intet bidrag. Du skal ikke gøre noget aktivt, hvis du ikke vil søge om bidraget. Og hvis du en dag fortryder, så kan du ALTID søge om fastsættelse af bidrag for fremtiden. Det kan man ikke fraskrive sig retten til, uanset hvad man lover faren eller skriver under på.

Bidragets størrelse: Faren skal betale 1193 kr. pr. måned, og han kan fradrage de 1056 kr. af dem. De sidste 137 kr. pr. måned kan han ikke fradrage. Bidragets størrelse bliver reguleret hver den 1. januar.

Okay, tak 

er ikke helt inde i det der med skat, så nu spørger jeg måske dumt, men hvad menes der med han kan fradrage dem? hvad gør det for ham?

Anmeld

23. marts 2011

Babyskruk

Det betyder, at han kan fradrage beløbet på sin skatteopgørelse, ligesom man kan med renteudgifter og fagforening mv.

Alt i alt betyder det for ham, at han skal betale ca. 2/3 selv, mens han "sparer" 1/3 i skat. Det vil sige, at han skal betale ca. 800 kr. ud af egen lomme hver måned, mens skatten "sluger" ca. 400 kr.

Anmeld

23. marts 2011

Julymama

Babyskruk skriver:

Det betyder, at han kan fradrage beløbet på sin skatteopgørelse, ligesom man kan med renteudgifter og fagforening mv.

Alt i alt betyder det for ham, at han skal betale ca. 2/3 selv, mens han "sparer" 1/3 i skat. Det vil sige, at han skal betale ca. 800 kr. ud af egen lomme hver måned, mens skatten "sluger" ca. 400 kr.

Okay, tak for hjælpen

Anmeld

23. marts 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Julymama skriver:

Ja, det kan man godt. Men hvis vedkommende ikke ønsker det fra faren, hvorfor så ikke bare sætte dem ind på en konto til barnet fylder 18 år og har en god hjem til starten i livet?

Anmeld

23. marts 2011

Pige2009

Julymama skriver:

Ja, det kan du og du behøver ikke foretage dig noget, hvis du ikke vil have dem. Jeg synes dog, du skulle få dem og så hensætte dem på en konto til barnet. Det gør jeg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.