Børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. marts 2011

eElak

MHK skriver:

Sætningen var heller ikke henledt til hvem der skal betale hvad (Jeg er nok en af de enlige mødre der har modtaget mindst sociale ydelser, min situation taget i betragtning )

Det var i forbindelse med hvor mange penge man som enlig ville have til rådighed og der tog jeg fejl da det ikke påvirker boligstøtten men det ændrer stadig ikke på at jeg ikke vil have flere penge af ham end jeg får 

Hvordan det?

BOligstøtte, ordinært og ekstra tilskud og muligheden for (delvis) friplads.... det er da ligesom størstedelen af de enlige mødre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2011

132319

KaLee skriver:

Hvordan det?

BOligstøtte, ordinært og ekstra tilskud og muligheden for (delvis) friplads.... det er da ligesom størstedelen af de enlige mødre 

Jeg gider ikke sidde og retfærdiggøre mig selv men jeg har boet i en meget lille og billig bolig da jeg var under uddannelse og aldrig fået hverken starthjælp, kontanthjælp eller andet.

Der er svært at sætte det sådan op, da det er individuelt hvor meget man har brug for når det gælder hjælp fra det offentlige 

Anmeld

27. marts 2011

eElak

MHK skriver:

Jeg gider ikke sidde og retfærdiggøre mig selv men jeg har boet i en meget lille og billig bolig da jeg var under uddannelse og aldrig fået hverken starthjælp, kontanthjælp eller andet.

Der er svært at sætte det sådan op, da det er individuelt hvor meget man har brug for når det gælder hjælp fra det offentlige 

Hvem pokker siger at du skal retfærdiggøre dig selv?

JEG synes bare at dine udtalelser virker meget generaliserende - og derfor må jeg sgu da godt spørge ind til dem...

Jeg har aldrig modtaget kontanthjælp

jeg har modtaget SU på mine uddannelser, men nu har jeg en elevløn.

jeg modtager boligstøtte i det omfang jeg kan, efter jeg er blevet alene. 

Jeg får også ordinært og ekstra tilskud

jeg får delvis friplads til min søn

Jeg fravalgte selv børnebidraget fra min søns far i det første halve år vi var gået fra hinanden.. jeg er først begydnt at få det nu.. jeg valgte det af hensyn til ham.. for det var vigtigere at vores søn havde et sted at se sin far... jeg får mindste satsen nu. (og vores søn var meget planlagt).

Jeg bor i en STOR bolig sammen med min søn - som jeg ikke kan slippe af med pt - men det gør også at min økonomi er prioriteret anderledes, for jeg vil sq gerne have et sted at bo... 

Sååå... hvor passer jeg ind i generaliseringen.... er jeg så også en samfundsnasser, som plukker faren for børnebidrag fordi jeg kan?

Anmeld

27. marts 2011

132319

KaLee skriver:

Hvem pokker siger at du skal retfærdiggøre dig selv?

JEG synes bare at dine udtalelser virker meget generaliserende - og derfor må jeg sgu da godt spørge ind til dem...

Jeg har aldrig modtaget kontanthjælp

jeg har modtaget SU på mine uddannelser, men nu har jeg en elevløn.

jeg modtager boligstøtte i det omfang jeg kan, efter jeg er blevet alene. 

Jeg får også ordinært og ekstra tilskud

jeg får delvis friplads til min søn

Jeg fravalgte selv børnebidraget fra min søns far i det første halve år vi var gået fra hinanden.. jeg er først begydnt at få det nu.. jeg valgte det af hensyn til ham.. for det var vigtigere at vores søn havde et sted at se sin far... jeg får mindste satsen nu. (og vores søn var meget planlagt).

Jeg bor i en STOR bolig sammen med min søn - som jeg ikke kan slippe af med pt - men det gør også at min økonomi er prioriteret anderledes, for jeg vil sq gerne have et sted at bo... 

Sååå... hvor passer jeg ind i generaliseringen.... er jeg så også en samfundsnasser, som plukker faren for børnebidrag fordi jeg kan?

Jeg generaliserer overhovedet ikke og bryder mig ikke om at du direkte ligger ord i munden på mig.

Så jeg vælger at stoppe disussionen med dig her, det eneste jeg i denne kontekst har kommenteret på er stortset min egen situation.

Der er vel altid en grund til at man får de penge man får og jeg har ingen steder skrevet at alle får dem for at få hævn eller gøre faderen ondt men nogle gør det, desværre.

Anmeld

28. marts 2011

Pige2009

MHK skriver:

Fantatisk 

Ja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.