Vil ikke spise aftensmad & leger med maden istedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

SussieThyssen

Hrmm..er der nogen, der har tænkt på, at spise noget tidligere?

Hvorfor ikke give troldungerne mad, når de er sultne??
Det har jeg da gjort. Det jeg har lavet den ene dag, har jeg gemt en portion af til den næste, og så har de fået med, når de var sultne. Så kunne resten af familien spise den dags nye mad.
Det har altid fungeret hjemme hos os, og så har jeg i ro og mag kunnet sidde med barnet og både lære det bordskik og den bette har kunne få lov at eksperimentere.
Når så det har nærmet sig sengetid, så har den lille fået en bolle, eller yugurt og det var så den dag.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. marts 2011

Fru'Rugaard

Anne G skriver:

Det er rigtig træls, netop når man har stået og brugt lang tid på at lave noget lækkert mad og at de så ikke vil spise det..

Hehe, Daniel er en lille buttet en så han må åbenbart få nok alligevel  Den er så straks værre med vores ældste søn, han spiser heller ikke og er tynd..

Min datter er skam heller ikke tynd, hun har aldrig haft problemer med vægten men, jeg er nu også mere nervøs for, at hvis hun taber sig så meget at man kan se på hende, også folk tænker "hun er ung mor, hun kan ikke give hendes barn mad nok"
Men, jeg tror nu også bare det er en fase hun lige skal igennem

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

NR3ønskebarn skriver:

Heysa Må jeg spørge hvorfor du ligger hendes mad på bordet og ikke på en tallerken ? Eller har jeg misforstået? For det kan godt være derfor hun leger med maden og tror hun skal lege og ikke spise

Sussie

Fordi at ellers ryger tallerknen med ned
Og fordi at hun er så lille endnu at hun ikke forstår at en tallerken ikke er legetøj- vi har skam prøvet at sætte tallerknen foran hende, dur kun i 2 min.

Anmeld

21. marts 2011

Dansker I Holland

Fru'Rugaard skriver:

Fordi at ellers ryger tallerknen med ned
Og fordi at hun er så lille endnu at hun ikke forstår at en tallerken ikke er legetøj- vi har skam prøvet at sætte tallerknen foran hende, dur kun i 2 min.

Ja ok Så kan jeg godt se at det er ligefedt om der er tallerken eller ej. Hun har en plastik tallerken ikke? Ellers er det da en masse tallerkner som ryger på gulvet ggg..

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

NR3ønskebarn skriver:

Ja ok Så kan jeg godt se at det er ligefedt om der er tallerken eller ej. Hun har en plastik tallerken ikke? Ellers er det da en masse tallerkner som ryger på gulvet ggg..

Hun har ikke en plastik tallerknen, nej- men det er jo ligemeget, den ryger jo også bare ned

Anmeld

21. marts 2011

Dansker I Holland

Fru'Rugaard skriver:

Hun har ikke en plastik tallerknen, nej- men det er jo ligemeget, den ryger jo også bare ned

Ja det er rigtigt nok, men så går det da i hvert fald ikke i stykker Men tror osse bare det er en fase hun skal igennem Lyder meget som med min ældste datter da hun lige var begyndt at spise selv. Det tog MEGA lang tid aftensmaden altid.. Kan ikke huske hvad vi gjorde helt præcist, men det virkede

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

SussieThyssen skriver:

Hrmm..er der nogen, der har tænkt på, at spise noget tidligere?

Hvorfor ikke give troldungerne mad, når de er sultne??
Det har jeg da gjort. Det jeg har lavet den ene dag, har jeg gemt en portion af til den næste, og så har de fået med, når de var sultne. Så kunne resten af familien spise den dags nye mad.
Det har altid fungeret hjemme hos os, og så har jeg i ro og mag kunnet sidde med barnet og både lære det bordskik og den bette har kunne få lov at eksperimentere.
Når så det har nærmet sig sengetid, så har den lille fået en bolle, eller yugurt og det var så den dag.

Kærligst
Sussie

Hun bliver først sulten en et kvarter til en halv time inden vi skal spise, og fordi at vi spiser ikke rester, vi laver nyt mad hverdag, så maden er først færdig kl. 18:00. men, det er meget forskelligt, nogle dage bliver hun ikke sulten inden vi skal spise, andre dage gør hun

Anmeld

21. marts 2011

Fru'Rugaard

NR3ønskebarn skriver:

Ja det er rigtigt nok, men så går det da i hvert fald ikke i stykker Men tror osse bare det er en fase hun skal igennem Lyder meget som med min ældste datter da hun lige var begyndt at spise selv. Det tog MEGA lang tid aftensmaden altid.. Kan ikke huske hvad vi gjorde helt præcist, men det virkede

Nej, det gør det ikke
Hun har spist selv siden hun var 7 mdr, så det kan ikke være derfor

Anmeld

21. marts 2011

SussieThyssen

Fru'Rugaard skriver:

Hun bliver først sulten en et kvarter til en halv time inden vi skal spise, og fordi at vi spiser ikke rester, vi laver nyt mad hverdag, så maden er først færdig kl. 18:00. men, det er meget forskelligt, nogle dage bliver hun ikke sulten inden vi skal spise, andre dage gør hun

Jamen hvis hun ikke er sulten, behøver hun vel heller ikke spise lige der, så sæt en lille portion til side, eller giv hende rugbrød senere.
Den ene af mine spiste ikke varm mad om aftenen, hun fik kold mad, altså svarende til frokost, fordi hun ikke kunne udstå varm mad, og hun er stadig ikke særligt vild med det.

Anmeld

21. marts 2011

Dansker I Holland

Fru'Rugaard skriver:

Nej, det gør det ikke
Hun har spist selv siden hun var 7 mdr, så det kan ikke være derfor

Ok ja så kan jeg godt se det Ja jeg håber snart I finder ud af det så Smiler... så vidt jeg kan se, så har hun da snart fødselsdag ikke ? eller er det bare mig ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.