Vil ikke spise aftensmad & leger med maden istedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.457 visninger
58 svar
0 synes godt om
20. marts 2011

Fru'Rugaard

Godaften de damer!
Ja, nu bliver jeg nød til at spørge- Min datter bliver 1 år på søndag (d. 27/3) og hver aften når vi skal have aftensmad, så begynder hun at lege med maden efter 5 min. ca- hun virker ikke sulten og kaster maden ned på gulvet, og sidder og slår på maden.
Et kvarter inden vi skal spise, pylrer hun og halv græder fordi at hun er sulten- hun når ikke at få særlig meget indenbørs inden hun begynder at lege med det.
Vi plejer at skære hendes mad i tern og lægge det foran hende, så spiser hun det selv, men det her har stået på i en uge til 14 dage ca. Inden hun begyndte med det her, skovlede hun ind, og spiste 2 kartofler og et stykke kød. Det skal lige siges at farmand er EKSTREM kræsen, så vores aftensmad står primært på: Millionbøf & pasta- dansk bøf- frikadeller- lasagne- kylling el. flæskesteg.
Jeg syntes selv at det er rigtig irriterende at han er så kræsen og har orienteret ham om det, men er ligeglad. Jeg elsker selv at få meget forskelligt mad og smage nye retter.
Er vores datter træt af det samme? eller prøver hun at fortælle os noget andet?

Rikke- Mor til Maja på snart 1 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

B&J

Fru'Rugaard skriver:

Godaften de damer!
Ja, nu bliver jeg nød til at spørge- Min datter bliver 1 år på søndag (d. 27/3) og hver aften når vi skal have aftensmad, så begynder hun at lege med maden efter 5 min. ca- hun virker ikke sulten og kaster maden ned på gulvet, og sidder og slår på maden.
Et kvarter inden vi skal spise, pylrer hun og halv græder fordi at hun er sulten- hun når ikke at få særlig meget indenbørs inden hun begynder at lege med det.
Vi plejer at skære hendes mad i tern og lægge det foran hende, så spiser hun det selv, men det her har stået på i en uge til 14 dage ca. Inden hun begyndte med det her, skovlede hun ind, og spiste 2 kartofler og et stykke kød. Det skal lige siges at farmand er EKSTREM kræsen, så vores aftensmad står primært på: Millionbøf & pasta- dansk bøf- frikadeller- lasagne- kylling el. flæskesteg.
Jeg syntes selv at det er rigtig irriterende at han er så kræsen og har orienteret ham om det, men er ligeglad. Jeg elsker selv at få meget forskelligt mad og smage nye retter.
Er vores datter træt af det samme? eller prøver hun at fortælle os noget andet?

Rikke- Mor til Maja på snart 1 år

vores dreng var hurtig ude med af ville spise selv og der for i en alder af 10 mdr begynde han også det din datter gør og der for fjernede vi tallerkingen (staves) også gav maden på en ske eller gaffel han fik i hånden også spiser han selv pænt nu han er 1år nu der kommer da lidt på gulvet men det er efter 20 minutter nu

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

B&J skriver:

vores dreng var hurtig ude med af ville spise selv og der for i en alder af 10 mdr begynde han også det din datter gør og der for fjernede vi tallerkingen (staves) også gav maden på en ske eller gaffel han fik i hånden også spiser han selv pænt nu han er 1år nu der kommer da lidt på gulvet men det er efter 20 minutter nu

Hun har aldrig selv sat med tallerken, vi ligger det på bordet til hende- vi har prøvet det med at hun selv tager det af gaflen, det gider hun ikke ret længe, hvis vi giver hende med ske eller gaffel, kommer det ind, men hun tager det ud igen, også ind igen, også ryger det ned

Anmeld

20. marts 2011

molle85

læser lige med her, vores datter gør det samme.

hun er os 1 år gammel.

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

molle85 skriver:

læser lige med her, vores datter gør det samme.

hun er os 1 år gammel.

Helt iorden

Anmeld

20. marts 2011

Anne G

Tja heller ingen hjælp her, da vores dreng på 1 år også gør det samme.. Stort set alt maden ligger på gulvet  og jeg aner virkelig ikke hvad vi skal gøre..

Anmeld

20. marts 2011

L.J.L

Lad hende lege lidt med det: føle/smage , når hun begynder at kaste med det er hun færdig med at spise og prøv så at giv hende en gang havregrød inden sengetid så hun bare får lidt indenbords. Vores søn spiser fint idag men han leger stadig med maden når han er mæt og så kommer han ned fra bordet

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

Anne G skriver:

Tja heller ingen hjælp her, da vores dreng på 1 år også gør det samme.. Stort set alt maden ligger på gulvet  og jeg aner virkelig ikke hvad vi skal gøre..

Præcis- jeg aner det heller ikke
Og jeg syntes det er så "træls", da jeg går meget op i at vores datter ikke taber sig.

Anmeld

20. marts 2011

LR85

Nu ved ejg slet ikke om min situation ligner din, men vil alligevel fortælle min lille erfaring.

ofte er aftens måltidet et helved herhjemme, han skriger, vrider sig, kaster med maden og er bare umulig. (det har han været den halve time man laver maden)

og hvorfro, drengen er jo sulten, hvorfor spiser han ikke bare, for h******!!??!! Jeg brød helt sammen en dag da jeg havde stået, igen og bikset mad sammen og han bare smed med det, skreg og gjorde a man selv mistet alt godt humør og lyst til et godt måltid.

Min mor sagde noget ganske klogt, som måske er tilfældet hos jer.

Giver du ham/hende noget mallem snacks indtil 2 timer før måltidet?? JA var mit svar, kiks, riskiks og boller...

Måske var han slet ikke sulten! hmm... nu har jeg prøvet a give ham mellemmåltid kl 15, og så spiser vi først igen kl 18-19.

og vupti, han spiser pænt og stille og roligt hver gang.

I mit tilfælde var han simpelthen ikke sulten nok, ulvetime, træt, kedet sig og alt det.

Anmeld

20. marts 2011

B&J

Fru'Rugaard skriver:

Hun har aldrig selv sat med tallerken, vi ligger det på bordet til hende- vi har prøvet det med at hun selv tager det af gaflen, det gider hun ikke ret længe, hvis vi giver hende med ske eller gaffel, kommer det ind, men hun tager det ud igen, også ind igen, også ryger det ned

Ej hvor er hun en bølle altså har du prøvet hvor hun sidder med en gaffel eller ske også giv hende mad med den anden hånd?? og hvis hun smidder gaflen så tag den op igen så kan være hun smidder med den og ikke maden

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.