Vil ikke spise aftensmad & leger med maden istedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2011

Fru'Rugaard

linselouise skriver:

Lad hende lege lidt med det: føle/smage , når hun begynder at kaste med det er hun færdig med at spise og prøv så at giv hende en gang havregrød inden sengetid så hun bare får lidt indenbords. Vores søn spiser fint idag men han leger stadig med maden når han er mæt og så kommer han ned fra bordet

Hun har ikke lavet andet end at lege med det de sidste 14 dage, og hun har siden hun var 7 mdr, selv spist maden med pincetgreb.
Havregrød får hun til morgenmad, og det er kun galt når hun skal have aftensmad, så hun får skam noget indenbørs

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2011

Fru'Rugaard

louiseandersen85 skriver:

Nu ved ejg slet ikke om min situation ligner din, men vil alligevel fortælle min lille erfaring.

ofte er aftens måltidet et helved herhjemme, han skriger, vrider sig, kaster med maden og er bare umulig. (det har han været den halve time man laver maden)

og hvorfro, drengen er jo sulten, hvorfor spiser han ikke bare, for h******!!??!! Jeg brød helt sammen en dag da jeg havde stået, igen og bikset mad sammen og han bare smed med det, skreg og gjorde a man selv mistet alt godt humør og lyst til et godt måltid.

Min mor sagde noget ganske klogt, som måske er tilfældet hos jer.

Giver du ham/hende noget mallem snacks indtil 2 timer før måltidet?? JA var mit svar, kiks, riskiks og boller...

Måske var han slet ikke sulten! hmm... nu har jeg prøvet a give ham mellemmåltid kl 15, og så spiser vi først igen kl 18-19.

og vupti, han spiser pænt og stille og roligt hver gang.

I mit tilfælde var han simpelthen ikke sulten nok, ulvetime, træt, kedet sig og alt det.

Jeg kan godt give hende et kiks, riskage, osv.
Men ikke noget hun bliver mæt af, da hun giver lyd til sult en halv time til et kvarter inden vi skal spise
Når hun er i DP får hun mad kl. 15:00 og først igen når vi skal spise kl. 18:00, men allerede ved 4-halv 5 tiden, giver hun tegn til sult, og får så en halv bolle, men hun bliver ikke mæt af det.

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

B&J skriver:

Ej hvor er hun en bølle altså har du prøvet hvor hun sidder med en gaffel eller ske også giv hende mad med den anden hånd?? og hvis hun smidder gaflen så tag den op igen så kan være hun smidder med den og ikke maden

Har vi også prøvet- dur heller ikke
Men jeg har på fornemmelsen at hun vil den gaffel som VI sidder med, da hun nogle rækker ud efter den, og hvis hun ikke får den, skriger hun bare- men alligevel tror jeg heller ikke det BARE kan være det, fr hun begynder jo 5 min. efter vi er begyndt at spise.

Anmeld

20. marts 2011

B&J

Fru'Rugaard skriver:

Har vi også prøvet- dur heller ikke
Men jeg har på fornemmelsen at hun vil den gaffel som VI sidder med, da hun nogle rækker ud efter den, og hvis hun ikke får den, skriger hun bare- men alligevel tror jeg heller ikke det BARE kan være det, fr hun begynder jo 5 min. efter vi er begyndt at spise.

vi fik afvide af vores sp da daniel gjorde det at det var fordi han kunne og fordi det er en måde man kan vise ens forælder se hvad jeg kan... men imens det stod på blev han jo heller ikke rigtigt mæt så han fik yoghurt inden han skulle sove

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

B&J skriver:

vi fik afvide af vores sp da daniel gjorde det at det var fordi han kunne og fordi det er en måde man kan vise ens forælder se hvad jeg kan... men imens det stod på blev han jo heller ikke rigtigt mæt så han fik yoghurt inden han skulle sove

Youghurt mætter ikke maja
Der er ikke noget at mærke på hende efter vi har spist, selvom hun har skreget efter mad inden vi sku spise også alligevel ikke fået noget.
men, vi må håbe at det går over

Anmeld

20. marts 2011

B&J

Fru'Rugaard skriver:

Youghurt mætter ikke maja
Der er ikke noget at mærke på hende efter vi har spist, selvom hun har skreget efter mad inden vi sku spise også alligevel ikke fået noget.
men, vi må håbe at det går over

Ja det håber jeg da også... så hun kan spise alm igen

Anmeld

20. marts 2011

Fru'Rugaard

B&J skriver:

Ja det håber jeg da også... så hun kan spise alm igen

Ja
Og tak for at du gav dig tid til at svare

Anmeld

20. marts 2011

B&J

Fru'Rugaard skriver:

Ja
Og tak for at du gav dig tid til at svare

det var så lidt

Anmeld

20. marts 2011

Anne G

Fru'Rugaard skriver:

Præcis- jeg aner det heller ikke
Og jeg syntes det er så "træls", da jeg går meget op i at vores datter ikke taber sig.

Det er rigtig træls, netop når man har stået og brugt lang tid på at lave noget lækkert mad og at de så ikke vil spise det..

Hehe, Daniel er en lille buttet en så han må åbenbart få nok alligevel  Den er så straks værre med vores ældste søn, han spiser heller ikke og er tynd..

Anmeld

20. marts 2011

Dansker I Holland

Fru'Rugaard skriver:

Godaften de damer!
Ja, nu bliver jeg nød til at spørge- Min datter bliver 1 år på søndag (d. 27/3) og hver aften når vi skal have aftensmad, så begynder hun at lege med maden efter 5 min. ca- hun virker ikke sulten og kaster maden ned på gulvet, og sidder og slår på maden.
Et kvarter inden vi skal spise, pylrer hun og halv græder fordi at hun er sulten- hun når ikke at få særlig meget indenbørs inden hun begynder at lege med det.
Vi plejer at skære hendes mad i tern og lægge det foran hende, så spiser hun det selv, men det her har stået på i en uge til 14 dage ca. Inden hun begyndte med det her, skovlede hun ind, og spiste 2 kartofler og et stykke kød. Det skal lige siges at farmand er EKSTREM kræsen, så vores aftensmad står primært på: Millionbøf & pasta- dansk bøf- frikadeller- lasagne- kylling el. flæskesteg.
Jeg syntes selv at det er rigtig irriterende at han er så kræsen og har orienteret ham om det, men er ligeglad. Jeg elsker selv at få meget forskelligt mad og smage nye retter.
Er vores datter træt af det samme? eller prøver hun at fortælle os noget andet?

Rikke- Mor til Maja på snart 1 år

Heysa Må jeg spørge hvorfor du ligger hendes mad på bordet og ikke på en tallerken ? Eller har jeg misforstået? For det kan godt være derfor hun leger med maden og tror hun skal lege og ikke spise

Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.