Fru'Rugaard skriver:
Godaften de damer! 
Ja, nu bliver jeg nød til at spørge- Min datter bliver 1 år på søndag (d. 27/3) og hver aften når vi skal have aftensmad, så begynder hun at lege med maden efter 5 min. ca- hun virker ikke sulten og kaster maden ned på gulvet, og sidder og slår på maden.
Et kvarter inden vi skal spise, pylrer hun og halv græder fordi at hun er sulten- hun når ikke at få særlig meget indenbørs inden hun begynder at lege med det.
Vi plejer at skære hendes mad i tern og lægge det foran hende, så spiser hun det selv, men det her har stået på i en uge til 14 dage ca. Inden hun begyndte med det her, skovlede hun ind, og spiste 2 kartofler og et stykke kød. Det skal lige siges at farmand er EKSTREM kræsen, så vores aftensmad står primært på: Millionbøf & pasta- dansk bøf- frikadeller- lasagne- kylling el. flæskesteg.
Jeg syntes selv at det er rigtig irriterende at han er så kræsen og har orienteret ham om det, men er ligeglad. Jeg elsker selv at få meget forskelligt mad og smage nye retter.
Er vores datter træt af det samme?
eller prøver hun at fortælle os noget andet? 
Rikke- Mor til Maja på snart 1 år 
Vi har været igennem lige det samme. 
Lad hende sidde og lege med maden, gerne på en tallerken så det ligner Jeres mad på tallerkenen, så føler og smager hun på maden. Det kan godt være at der ikke ryger så meget ned, men det er en stor del af hendes udvikling lige nu. 
Tilbyd hende noget havregrød eller rugbrød til sidst, så I er sikre på at hun er mæt.
Bare rolig det går over igen, men lige nu har hun brug for at udforske maden 

Anmeld