Vil ikke spise aftensmad & leger med maden istedet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. marts 2011

Anne G

Fru'Rugaard skriver:

Min datter er skam heller ikke tynd, hun har aldrig haft problemer med vægten men, jeg er nu også mere nervøs for, at hvis hun taber sig så meget at man kan se på hende, også folk tænker "hun er ung mor, hun kan ikke give hendes barn mad nok"
Men, jeg tror nu også bare det er en fase hun lige skal igennem

Puha hvor kender jeg bare den følelse ALT ALT for godt.. Men den ældste er tynd og tager ikke på.. Vi har været ved lægen nogen gange, fordi jeg er utryg ved at han ikke tager på.. F.eks. sad jeg forleden og kiggede på billeder og der er et fra sidste år i marts hvor han har en trøje på som han den dag i dag stadig kan passe.. Og syns alligevel at det er utroligt at han i et helt år har kunne bruge den samme bluse.. 

Men det er virkelig så ubehageligt at man skal have den følelse, for vi er da lige så gode mødre som alle andre 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2011

Brams

Fru'Rugaard skriver:

Godaften de damer!
Ja, nu bliver jeg nød til at spørge- Min datter bliver 1 år på søndag (d. 27/3) og hver aften når vi skal have aftensmad, så begynder hun at lege med maden efter 5 min. ca- hun virker ikke sulten og kaster maden ned på gulvet, og sidder og slår på maden.
Et kvarter inden vi skal spise, pylrer hun og halv græder fordi at hun er sulten- hun når ikke at få særlig meget indenbørs inden hun begynder at lege med det.
Vi plejer at skære hendes mad i tern og lægge det foran hende, så spiser hun det selv, men det her har stået på i en uge til 14 dage ca. Inden hun begyndte med det her, skovlede hun ind, og spiste 2 kartofler og et stykke kød. Det skal lige siges at farmand er EKSTREM kræsen, så vores aftensmad står primært på: Millionbøf & pasta- dansk bøf- frikadeller- lasagne- kylling el. flæskesteg.
Jeg syntes selv at det er rigtig irriterende at han er så kræsen og har orienteret ham om det, men er ligeglad. Jeg elsker selv at få meget forskelligt mad og smage nye retter.
Er vores datter træt af det samme? eller prøver hun at fortælle os noget andet?

Rikke- Mor til Maja på snart 1 år

Vi har været igennem lige det samme.

Lad hende sidde og lege med maden, gerne på en tallerken så det ligner Jeres mad på tallerkenen, så føler og smager hun på maden. Det kan godt være at der ikke ryger så meget ned, men det er en stor del af hendes udvikling lige nu.

Tilbyd hende noget havregrød eller rugbrød til sidst, så I er sikre på at hun er mæt.

Bare rolig det går over igen, men lige nu har hun brug for at udforske maden

Anmeld

22. marts 2011

Fru'Rugaard

Anne G skriver:

Puha hvor kender jeg bare den følelse ALT ALT for godt.. Men den ældste er tynd og tager ikke på.. Vi har været ved lægen nogen gange, fordi jeg er utryg ved at han ikke tager på.. F.eks. sad jeg forleden og kiggede på billeder og der er et fra sidste år i marts hvor han har en trøje på som han den dag i dag stadig kan passe.. Og syns alligevel at det er utroligt at han i et helt år har kunne bruge den samme bluse.. 

Men det er virkelig så ubehageligt at man skal have den følelse, for vi er da lige så gode mødre som alle andre 

Det er vi helt klart - Hvis ikke bedre

Anmeld

22. marts 2011

Fru'Rugaard

Brams skriver:

Vi har været igennem lige det samme.

Lad hende sidde og lege med maden, gerne på en tallerken så det ligner Jeres mad på tallerkenen, så føler og smager hun på maden. Det kan godt være at der ikke ryger så meget ned, men det er en stor del af hendes udvikling lige nu.

Tilbyd hende noget havregrød eller rugbrød til sidst, så I er sikre på at hun er mæt.

Bare rolig det går over igen, men lige nu har hun brug for at udforske maden

Hvis hun har en tallerken ryger den også ned
Og selvom at der ikke kommer ned af aftensmaden, så er der ingen tegn på sult, efter maden, selvom hun pylrer inden vi skal spise på grund af sult

Anmeld

22. marts 2011

Brams

Fru'Rugaard skriver:

Hvis hun har en tallerken ryger den også ned
Og selvom at der ikke kommer ned af aftensmaden, så er der ingen tegn på sult, efter maden, selvom hun pylrer inden vi skal spise på grund af sult

Hi hi hi  ja sådan er det jo nogen gange.

Får hun noget andet at spise kort før I skal have aftensmad, for så kan det måske være at hun ikke er sulten fordi hun har fået et mellemmåltid lige inden?

Anmeld

22. marts 2011

Fru'Rugaard

Brams skriver:

Hi hi hi  ja sådan er det jo nogen gange.

Får hun noget andet at spise kort før I skal have aftensmad, for så kan det måske være at hun ikke er sulten fordi hun har fået et mellemmåltid lige inden?

Som jeg har beskrevet i mange andre indlæg, så kan hun godt få en halv bolle, el. riskage, men ikke noget hun bliver mæt af

Anmeld

22. marts 2011

Anne G

Fru'Rugaard skriver:

Det er vi helt klart - Hvis ikke bedre

Hehe.. Ja, det er jo så ikke til at vide

Anmeld

22. marts 2011

Fru'Rugaard

Anne G skriver:

Hehe.. Ja, det er jo så ikke til at vide

nej, det er det ik Hehe.

Anmeld

22. marts 2011

Brams

Fru'Rugaard skriver:

Som jeg har beskrevet i mange andre indlæg, så kan hun godt få en halv bolle, el. riskage, men ikke noget hun bliver mæt af

Selv om vi ikke synes det var noget de skulle kunne blive mæt af, så tror jeg måske de gør det lidt alligevel. Det har vi i hvert fald oplevet med Lærke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.