Hjælp mig lige her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2008

lonemus

Jeg mener bare, hvis et barn på 3 år vælter et glas vand på gulvet, på trods af det godt ved det er forkert, jamen så nægter man dem jo heller ikke at drikke vand mere...........du kan jo heller ikke stole på de ikke løber ud på en vej osv.....det er de jo slet ikke gamle nok til.

Jeg tror altså ikke at man kan skære alle børn over med en kam og sige, at det er ALLE børn ikke klar til. Da min mand var 5 år gammel tog han selv bussen fra bh, stod af på banen og tog så en ny bus hjem men helt ærligt det er der da ikke mange børn der kan. Og min svigerindes søn kan næsten gå, kan klappe kage og vinke i en alder af 8 mdr men en anden jeg kender kan næsten ikke gå selvom han er 1 år. Der er forskel på børn. Og jeg mener bestemt at min datter forstår hvad hun må/ikke må. Hvis hun væltede et glas vand på gulvet med vilje ville jeg heller ikke give hende mere før hun spurgte mig. Det jeg var usikker på var min mands konsekvenstagen. Om hvad konsekvensen var og skulle være. Ikke om hun var klar til det

Jeg siger heller ikke alle børn er ens, men hvis et barn ikke kan fortælle det er tørstig...så er det jo lidt svært!

Jeg syntes bare, om hun var klar, var meget relevant, eftersom din mand vil behandle hende som et større barn. Og det var det jeg mente, at hun ikke var parat til, absolut ikke.
Men skidt med det, enig bliver vi absolut ikke, da jeg mener det er meget relevant og vise hensyn til hvert alderstrin.

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.