Hjælp mig lige her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.898 visninger
20 svar
0 synes godt om
14. oktober 2008

Lullaby

Bella havde besøg af en pige i søndags. De legede med perler og de ender på gulvet. Det syntes de er sjovt og inden jeg får set mig om er de over hele værelset. Jeg tager en alvorlig snak med Bella og fortæller hende at det ikke er acceptabelt. Fordi hun ikke vidste det, så hjælper jeg hende igår med at rydde dem op. Hun hjælper til imens jeg støvsuger. Idag opdager jeg så at hun har gjort det samme en gang til. Hvad ville i gøre? Min mand har den holdning, at dem skal hun selv fjerne og uanset hvor lang tid det tager. Vi snakker nok om et par timer.. på en måde er jeg enig men mit hjerte bløder bare...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

Rasmine

Støvsuge dem op, så er de væk.
Bare ærgerligt.
Og tag de sidste fra hende.

Mette - skrap

Anmeld

14. oktober 2008

Pia.

Hvor gammel er Bella ? - 3 år så vidt jeg husker, så find du bare støvsugeren frem og få dem væk... - jeg tror din datter har fundet en rigtig sjov leg... En pige på tre år skal slet ikke have perler stående fremme, som hun slev kan komme til, så væk med dem og så en anden gang skal hun sidde ved bordet med en voksen og lave perler, så slipper I for at ryde op efter hende og hun slipper for at få skæld ud over noget som hun kun ser som en sjov leg....

Knus Pia,

Anmeld

14. oktober 2008

Tullebobs

Nu ved jeg ikke ikke lige, hvor gammel Bella er, MEN jeg tror ikke, at hun bevidst har gjort det for at lave ballade. Børn husker faktisk ikke forbud (selvom de fik samme besked dagen før ) - før de er 4 år gamle!
Hun har vel bare haft det sjovt :o) Selvom hun er en stor pige, er hun stadig lille, og der er mange sammehænge som hun endnu ikke helt forstår - som fx at når jeg gør sådan her, så sker det her - hun har ikke øje for konsekvenserne af hendes handlinger - og glemmer at I bliver sure, hvis hun smider perler ud over det hele.

Jeg ville aldrig sige at hun selv skulle samle dem op, I kunne hjælpes ad, men det er en alt for stor opgave for hende. Og så lad være med at give noget som hun ikke rode med en anden gang, når I nu ikke vil have det, så slipper I for den situation.

Kh Trine, som stadig har "traumer" over en situation i BH, hvor jeg kom til at vælte en skål med perler på gulvet, og blev sat til at samle op HELT ALENE, mens de andre var på legeplads - lede pædagog! Tænk at hun stadig "spøger" i mit hovede her 25 år senere....

Anmeld

14. oktober 2008

fam.4xc

Jeg er enig med Pia her... og så alligevel ik... Caroline har perlerne stående på sit værelse et sted hvor lillesøster ik kan nå og hun ved udemærket at hun skal spørge om hun må lege med dem og at det foregår ved bordet så de ik kommer i munden med den altædende lillesøster

Støvsug dem op og fortal hende at sker det for ofte - ja så er der jo snart ingen perler tilbage at lave plader og halskæder med

Anmeld

14. oktober 2008

lonemus

Nu ved jeg ikke ikke lige, hvor gammel Bella er, MEN jeg tror ikke, at hun bevidst har gjort det for at lave ballade. Børn husker faktisk ikke forbud (selvom de fik samme besked dagen før ) - før de er 4 år gamle!
Hun har vel bare haft det sjovt :o) Selvom hun er en stor pige, er hun stadig lille, og der er mange sammehænge som hun endnu ikke helt forstår - som fx at når jeg gør sådan her, så sker det her - hun har ikke øje for konsekvenserne af hendes handlinger - og glemmer at I bliver sure, hvis hun smider perler ud over det hele.

Jeg ville aldrig sige at hun selv skulle samle dem op, I kunne hjælpes ad, men det er en alt for stor opgave for hende. Og så lad være med at give noget som hun ikke rode med en anden gang, når I nu ikke vil have det, så slipper I for den situation.

Kh Trine, som stadig har "traumer" over en situation i BH, hvor jeg kom til at vælte en skål med perler på gulvet, og blev sat til at samle op HELT ALENE, mens de andre var på legeplads - lede pædagog! Tænk at hun stadig "spøger" i mit hovede her 25 år senere....

Helt enig.

MIne børn eeeeeelsker at lege med perler, men de får aldrig lov til at gøre det uden en voksen. De kan ikke selv nå perlerne.
De elsker også at smide dem ud på hele gulvet eller hele bordet, hvor de selvfølgelig får at vide, at det må de ikke fordi sådan og sådan....! Men jeg hjælper dem altid med at rydde dem op igen, vi hjælpes ad, for jeg syntes ikke så små børn skal sidde med det hele selv......så vi hjælpes altid ad og så sætter vi dem væk.

Lone

Anmeld

14. oktober 2008

Lullaby

Jamen det er sjovt fordi hun forstår godt hvad hun ikke må og må. Jeg kan f.eks. sige til hende at hun godt må gå ned og vente ved bænken og selvom der kommer nogen hun kender går hun ikke. Hun ved godt at perler ikke er til at lege med alene, vi har altid haft den regel at jeg skal være med til at lege med dem netop for at undgå problemet med perler udover det hele. En overgang når hun tussede tegnede hun også på sig selv og til sidst sagde jeg til hende, at hvis hun gjorde det igen måtte jeg tage tusserne fra hende og så måtte hun kun farve med farver og siden dengang så har hun ikke tusset på sig selv.

Anmeld

14. oktober 2008

lonemus

Anja Nørreslet skriver:

Jamen det er sjovt fordi hun forstår godt hvad hun ikke må og må. Jeg kan f.eks. sige til hende at hun godt må gå ned og vente ved bænken og selvom der kommer nogen hun kender går hun ikke. Hun ved godt at perler ikke er til at lege med alene, vi har altid haft den regel at jeg skal være med til at lege med dem netop for at undgå problemet med perler udover det hele. En overgang når hun tussede tegnede hun også på sig selv og til sidst sagde jeg til hende, at hvis hun gjorde det igen måtte jeg tage tusserne fra hende og så måtte hun kun farve med farver og siden dengang så har hun ikke tusset på sig selv.

Børn i den alder forstår godt, hvad de må og ikke må....men de glemmer ofte og hurtigt!
Stefanie ved udmærket godt hvad hun må og ikke må, men hun glemmer det ofte og skal lige mindes om det igen. Tror de skal være omkring 4 år, før de ikke glemmer det igen så ofte!!

Jeg tror ikke du kan forvente, at hun altid gør hvad du siger.........det er hun, efter min mening, endnu for lille til.

Lone

Anmeld

14. oktober 2008

Tullebobs

lonemus skriver:

Anja Nørreslet skriver:

Børn i den alder forstår godt, hvad de må og ikke må....men de glemmer ofte og hurtigt!
Stefanie ved udmærket godt hvad hun må og ikke må, men hun glemmer det ofte og skal lige mindes om det igen. Tror de skal være omkring 4 år, før de ikke glemmer det igen så ofte!!

Jeg tror ikke du kan forvente, at hun altid gør hvad du siger.........det er hun, efter min mening, endnu for lille til.

Lone

Præcis

Anmeld

14. oktober 2008

Plysbjørnen

Jeg er enig med Mebach...

Væk med det, og ja så må hun undvære at lege med det, når hun ikke forstår det...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.