Nu ved jeg ikke ikke lige, hvor gammel Bella er, MEN jeg tror ikke, at hun bevidst har gjort det for at lave ballade. Børn husker faktisk ikke forbud (selvom de fik samme besked dagen før ) - før de er 4 år gamle!
Hun har vel bare haft det sjovt :o) Selvom hun er en stor pige, er hun stadig lille, og der er mange sammehænge som hun endnu ikke helt forstår - som fx at når jeg gør sådan her, så sker det her - hun har ikke øje for konsekvenserne af hendes handlinger - og glemmer at I bliver sure, hvis hun smider perler ud over det hele.
Jeg ville aldrig sige at hun selv skulle samle dem op, I kunne hjælpes ad, men det er en alt for stor opgave for hende. Og så lad være med at give noget som hun ikke rode med en anden gang, når I nu ikke vil have det, så slipper I for den situation.
Kh Trine, som stadig har "traumer" over en situation i BH, hvor jeg kom til at vælte en skål med perler på gulvet, og blev sat til at samle op HELT ALENE, mens de andre var på legeplads - lede pædagog! Tænk at hun stadig "spøger" i mit hovede her 25 år senere....
Anmeld