Hjælp mig lige her...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2008

lonemus

Jeg er enig med Mebach...

Væk med det, og ja så må hun undvære at lege med det, når hun ikke forstår det...

Betina

Jeg syntes bare det er at være meget hård......!!
Jeg syntes bare ikke, at det hjælper og nægte dem noget, slet ikke når de er så små og ikke helt er klar til at forstå det endnu.
Jeg mener bare, hvis et barn på 3 år vælter et glas vand på gulvet, på trods af det godt ved det er forkert, jamen så nægter man dem jo heller ikke at drikke vand mere...........du kan jo heller ikke stole på de ikke løber ud på en vej osv.....det er de jo slet ikke gamle nok til.

Måske det bare er mig der er uenig, men jeg mener altså ikke man skal nægte børnene det, slet ikke i den alder, bare fordi de ikke lige gør som man syntes. Det er jo helt urimeligt, at forlange det af dem i den alder!!
Jeg mener man skal blive ved med at forklare dem, at det må de ikke fordi osv........børn lærer af gentagelser.
Måske er det træls for forældrene i længden, ja...men det er jo det der hedder opdragelse!!

Blot min mening :)

Lone

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. oktober 2008

fam.4xc

Jeg forstår bare ik hvorfor man ik blot fjerner perlerne i barnets højde når det godt forstår dit og dat, men blot glemmer i legens leg - så er det problem da løst

Anmeld

14. oktober 2008

lonemus

fam.4xc skriver:

Jeg forstår bare ik hvorfor man ik blot fjerner perlerne i barnets højde når det godt forstår dit og dat, men blot glemmer i legens leg - så er det problem da løst

Helt rigtigt :)

Jeg tør slet ikke have dem i børnenes højde, for jeg er da endnu ikke sikker på hun kunne finde på at spise en enkelt - og slet ikke lillebror, han spiser alt :)

Perler, modulervoks og farver har vi ikke liggende i børnenes rækkevidde, og de må kun lege med det når vi er ved siden af.

Lone

Anmeld

14. oktober 2008

Plysbjørnen

lonemus skriver:

Væk med det, og ja så må hun undvære at lege med det, når hun ikke forstår det...

Betina

Jeg syntes bare ikke, at det hjælper og nægte dem noget, slet ikke når de er så små og ikke helt er klar til at forstå det endnu.
Jeg mener bare, hvis et barn på 3 år vælter et glas vand på gulvet, på trods af det godt ved det er forkert, jamen så nægter man dem jo heller ikke at drikke vand mere...........du kan jo heller ikke stole på de ikke løber ud på en vej osv.....det er de jo slet ikke gamle nok til.

Måske det bare er mig der er uenig, men jeg mener altså ikke man skal nægte børnene det, slet ikke i den alder, bare fordi de ikke lige gør som man syntes. Det er jo helt urimeligt, at forlange det af dem i den alder!!
Jeg mener man skal blive ved med at forklare dem, at det må de ikke fordi osv........børn lærer af gentagelser.
Måske er det træls for forældrene i længden, ja...men det er jo det der hedder opdragelse!!

Lone

Det kan godt være jeg ikke kan stole på at hun ikke render ud på vejen, men jeg kan blokere hendes vej så hun ikke kan komme der ud... Eventuelt med et stakit hun ikke kan lukke op...

Med perlerne kunne man fjerne dem, så hun kun kan få dem når hun spørger efter dem, også sidde med dem inde i stuen hvor enten mor eller far kan holde øje med hende... Det er den måde jeg mener at fjerne det på...

Med hensyn til vandet så ville jeg nok skælde ud, og så kun give noget at drikke når barnet kom og spurgte... Og nej jeg synes ikke det er urimeligt... Men jeg kan godt se at vores metoder at opdrage på ikke er ens... for gentagelser hjælper ikke et hak (efter min mening).

Betina

Anmeld

14. oktober 2008

lonemus

Trold skriver:

lonemus skriver:

Betina

Lone

Det kan godt være jeg ikke kan stole på at hun ikke render ud på vejen, men jeg kan blokere hendes vej så hun ikke kan komme der ud... Eventuelt med et stakit hun ikke kan lukke op...

Med perlerne kunne man fjerne dem, så hun kun kan få dem når hun spørger efter dem, også sidde med dem inde i stuen hvor enten mor eller far kan holde øje med hende... Det er den måde jeg mener at fjerne det på...

Med hensyn til vandet så ville jeg nok skælde ud, og så kun give noget at drikke når barnet kom og spurgte... Og nej jeg synes ikke det er urimeligt... Men jeg kan godt se at vores metoder at opdrage på ikke er ens... for gentagelser hjælper ikke et hak (efter min mening).

Betina

Hej Betina!

Jamen okay, så er vi enig omkring perlerne - at de kun må lege dem mens en voksen er med.

Men mht opdragelse, som du selv skriver, så er vi langt fra hinanden. Min datter kan f.eks ikke selv komme og sige hun er tørstig...endnu...så hvis jeg skulle vente på hun selv sagde det, ville hun dø af tørst!!
Er meget overrasket over du ikke mener gentagelser hjælper......for hvordan pokker skal man så opdrage??
Jeg syntes det er helt urimeligt......men...det er jo kun min mening :)

Lone - som syntes det er meget besværligt at indsætte smileys :(

Anmeld

14. oktober 2008

Lullaby

eg forstår bare ik hvorfor man ik blot fjerner perlerne i barnets højde når det godt forstår dit og dat, men blot glemmer i legens leg - så er det problem da løst

De er skam ikke i hendes højde men hun tog en stol og kravlede desuden på reolen for at få fat i dem.

Anmeld

14. oktober 2008

H+S Skjolgborg.

jeg ville tag støvsugeren..
Sådan har jeg gjort det med min søn som nu er 7 år og siden jeg gjorede det her 2 gange for ca 3 år siden har han ikke gør gjort det igen dog nogle få støvesuge op pga han ikke have fået alle op..men sådan er det--

Anmeld

14. oktober 2008

Monique

Når min den store leger med perler får hun af vide inden hun går igang at hvis hun smider dem på gulvet så bliver de støvsuget op og så er det jo bare ærgeligt når der ikke er flere tilbage..

Anmeld

14. oktober 2008

Lullaby

Igår blev næsten den halve bøtte støvsuget op og jeg forklarede hende også at nu var der snart ikke flere tilbage og at hun derfor ikke skulle smide dem på gulvet.

Anmeld

14. oktober 2008

Lullaby

Jeg tror altså ikke at man kan skære alle børn over med en kam og sige, at det er ALLE børn ikke klar til. Da min mand var 5 år gammel tog han selv bussen fra bh, stod af på banen og tog så en ny bus hjem men helt ærligt det er der da ikke mange børn der kan. Og min svigerindes søn kan næsten gå, kan klappe kage og vinke i en alder af 8 mdr men en anden jeg kender kan næsten ikke gå selvom han er 1 år. Der er forskel på børn. Og jeg mener bestemt at min datter forstår hvad hun må/ikke må. Hvis hun væltede et glas vand på gulvet med vilje ville jeg heller ikke give hende mere før hun spurgte mig. Det jeg var usikker på var min mands konsekvenstagen. Om hvad konsekvensen var og skulle være. Ikke om hun var klar til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.