tilskud til parterapi???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Men man må jo sætte det ene op mod det andet...og det er dyrt at skulle betale boligsikring, pasning og hvad der ellers er af tilskud til enlige...og lige meget hvad, så skal man aldrig have det skidt med at søge de tilskud og muligheder der er...kommunerne og samfundet ville aldrig tilbyde disse hvis ikke der var gode grunde dertil. Og om I har råd eller ej, det er sagen udvedkommende....du betaler jo heller ikke for at gå til på et privathospital når du kan få det betalt på et offentligt..hader de her banke hinanden i hovedet vi kan godt og jeg ved bedst-svar som der ind imellem gives...ville være rart at man så det hele sådan bare lidt mere udefra end fra egen næsetip.

du har helt ret

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Fru Nielsen

Eva. skriver:

Men man må jo sætte det ene op mod det andet...og det er dyrt at skulle betale boligsikring, pasning og hvad der ellers er af tilskud til enlige...og lige meget hvad, så skal man aldrig have det skidt med at søge de tilskud og muligheder der er...kommunerne og samfundet ville aldrig tilbyde disse hvis ikke der var gode grunde dertil. Og om I har råd eller ej, det er sagen udvedkommende....du betaler jo heller ikke for at gå til på et privathospital når du kan få det betalt på et offentligt..hader de her banke hinanden i hovedet vi kan godt og jeg ved bedst-svar som der ind imellem gives...ville være rart at man så det hele sådan bare lidt mere udefra end fra egen næsetip.

Hmm, den var vist til mig....

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

du har helt ret

Men ring på kommunen og hør om de har nogle muligheder-.....det kan godt være svært at gennemskue ogf måske din læge også ved noget om hvor og hvordan. Psykologhjælp er normalt noget mans elv skal betale lidt af men man kan også få det gratis i visse situationer...handler jo også om hvori problemet er...hvad der ligger til grund for jeres problematikker.

Held og lykke...håber i finder rette og samme vej..

Knus..

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Fru Nielsen skriver:

Men jeg ved at hvis du/i går til lægen omkring det, og får en henvisning til en psykolog så er der tilskud.... Dog tror jeg stadig man selv skal betale lidt. Skal man hvis man får det gennem kommunen (her i kommunen) ikke, der får man det hele....

Har noget familie som har været til psykolog, og det har redet deres forhold....

ja men den henvisning lægen giver er ikke til parterapi desværre, har talt med lægen her til morgen. Da jeg tænkte hun vidste noget brugbart

hvis man får en henvisníng til psykolog får man 600kr i tilskud ca. og antallet af samtaler afhænger af henvisningsårsagen. depression giver f.eks. 12 samtaler

Anmeld

18. marts 2011

Dorthe1986

Jeg ved ikke om der er andre der allerede har skrevet dette, men jeg prøvede at google det, og det ser ud til at der er mulighed for at få noget tilskud.... men tror du skal snakke med din sagsbehandler ved kommunen eller måske din læge?

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Men ring på kommunen og hør om de har nogle muligheder-.....det kan godt være svært at gennemskue ogf måske din læge også ved noget om hvor og hvordan. Psykologhjælp er normalt noget mans elv skal betale lidt af men man kan også få det gratis i visse situationer...handler jo også om hvori problemet er...hvad der ligger til grund for jeres problematikker.

Held og lykke...håber i finder rette og samme vej..

Knus..

tak, det vil jeg gøre på mandag

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Dorthe1986 skriver:

Jeg ved ikke om der er andre der allerede har skrevet dette, men jeg prøvede at google det, og det ser ud til at der er mulighed for at få noget tilskud.... men tror du skal snakke med din sagsbehandler ved kommunen eller måske din læge?

tak, jeg kunne ikke lige finde ud af det på google. For der har været kørt et forsøg med betalt parterapi i 2009.

lægen vidste intet omkring tilskud. Men jeg ringer på kommunen mandag

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

Anonym skriver:

tak, det vil jeg gøre på mandag

Gør endelig det...jeg sidder selv her og skal ud og søge hjælp på forskellige områder...det er dælme en hel videnskab.

Anmeld

18. marts 2011

Fru Nielsen

Anonym skriver:

ja men den henvisning lægen giver er ikke til parterapi desværre, har talt med lægen her til morgen. Da jeg tænkte hun vidste noget brugbart

hvis man får en henvisníng til psykolog får man 600kr i tilskud ca. og antallet af samtaler afhænger af henvisningsårsagen. depression giver f.eks. 12 samtaler

Nå for den....

Jeg kan bare huske da jeg selv gik til psykolog fik jeg en seddel fra lægen jeg skulle tage med, altså selve henvisningen. Og der skulle min læge så krydse af hvad jeg skulle gå til psykolog for. Og der stod flere forskellige ting, og deriblandt noget parterpi...

Men er måske også forskelligt??

Anmeld

18. marts 2011

Anonym trådstarter

Eva. skriver:

Gør endelig det...jeg sidder selv her og skal ud og søge hjælp på forskellige områder...det er dælme en hel videnskab.

ja! det var noget med at din søn er gluten-allergiker ikke?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.