tilskud til parterapi???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. marts 2011

Fru Nielsen

Eva. skriver:

Men Louise...hvorfor? skriver du det samme når det handler om skoler, børnepasning, sygehuse osv...alt dette og meget mere koster penge for samfundet men er en del af det der kaldes det danske samfund...og så kan jeg ikke se hvad det har med jeres økonomi at gøre og dine valg...? men måske jeg bare er virkelig blond...parterapi er noget man mange steder kan få betalt og så er det da lige meget om man har grundpakken eller den udvidede...synes sgu det er noget af en mærkelig sammenligning...

Nu var det ikke mig der startede op med at skrive om tv, tlf osv... Var for at bruge den som eksempel da den lige var brugt...

Jeg kommer med min holdning omkring dette, og forklare mig... Ligeså vel som så mange andre i alle andre tråde, og gider helt ærligt ikke og blive ved med at forklare mig da jeg syntes jeg har gjort det..... Føler jeg bare skriver det samme og det samme igen og igen....

VED det er et tilskud. Men jeg det ændre ikke på at jeg syntes man bude bruge de midler man har inden man søger. Også må man spare lidt derhjemme inden man søget tilskud.... Ku jo være man faktisk selv kunne betale de behandlinger!

Og var jeg enlig mor med røven fuld af penge, nej så havde jeg heller ikke søgt alt mulig hvis jeg kunne passe mig selv.... Uden hjælp nogen steder fra!

Skal køre nu. Skal besøge Soffi og lille nyfødte Liva, så kan ikke debatere mere... Go dag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2011

Louise mortil4

Fru Nielsen skriver:

Som jeg skriver til en anden så har vi bestemt heller ikke mange penge fordi jeg er på sygedagpenge og manden på su. Så også ca 4-5000 til os selv hver mdr.... Men skulle vi virkelig, så kunne vi finde de penge. Så var der bare nogen andre steder vi måtte spare.... Så er skam ikke for at dømme!

Nu kan jeg se i er 4 i familien, hvis i har 4-5000 hver månede har i også noget mere end os, vi er 6 og ud af de 4000 skal der trækkes 1000 til brændstof og hvis nogen skal ha tøj, sko eller til tandlæge skal det også dækkes af de 4000 kr, vi klarer os, men jeg kan sgu ikke se hvor vi skal spare henne for at få råd selv, vi var så langt ude at vi faktisk var gået fra hinanden og manden flyttet. Så jo jeg sys stadig du er dømmende, men det er bare min mening, du har selvfølgelig ret til din mening.

Anmeld

18. marts 2011

eElak

Eva. skriver:

Var slet ikke en hentydning eller du ved.. ville bare sige jeg var enig..

Knus og god weekend..

I know og ligeover med begge ting.. 

Anmeld

18. marts 2011

Aves.

KaLee skriver:

I know og ligeover med begge ting.. 

Takker... super, er nogle svært at vide om det man skriver lige vendes en omgang... men super vi var samme sted..

Knus..

Anmeld

19. marts 2011

quar20

Louise mortil4 skriver:

Nu kan jeg se i er 4 i familien, hvis i har 4-5000 hver månede har i også noget mere end os, vi er 6 og ud af de 4000 skal der trækkes 1000 til brændstof og hvis nogen skal ha tøj, sko eller til tandlæge skal det også dækkes af de 4000 kr, vi klarer os, men jeg kan sgu ikke se hvor vi skal spare henne for at få råd selv, vi var så langt ude at vi faktisk var gået fra hinanden og manden flyttet. Så jo jeg sys stadig du er dømmende, men det er bare min mening, du har selvfølgelig ret til din mening.

Undskyld nu tager det lige en drejning - men hvordan dælen får i det til at hænge sammen med et så lille rådighedsbeløb?!.. Ej undskyld det er absolut ikke for at snage osv - syntes bare det er smadder sejt og flot at man kan det..!! Vi er to voksne  Tino på 2år og Liam på 4 mdr. Og vi har 5000kr...!!

Anmeld

19. marts 2011

Louise mortil4

Undskyld nu tager det lige en drejning - men hvordan dælen får i det til at hænge sammen med et så lille rådighedsbeløb?!.. Ej undskyld det er absolut ikke for at snage osv - syntes bare det er smadder sejt og flot at man kan det..!! Vi er to voksne  Tino på 2år og Liam på 4 mdr. Og vi har 5000kr...!!

jaa vi sparer så meget vi kan når vi handler, og så længe der ikke er nogen uforudsete udgifter så går det lige, men vi handler aldrig mærkevarer hverken tøj eller mad, det er der bare ikke råd til. Vi har heller ikke været nogen steder som par alene udover 1 enkelt rund føsdag siden vores tvillinge piger blev født for 3½ år siden. vi voksnefår ikke tøj med mindre det er virkelig nødvendig, manden har en trimmer så han kan klippe sig selv og jeg bliver klippet max 2 gange om året, sådan må det bare være, vi er selv skyld i at vi sidder sådan her i det så vi må bare knibe ballerne sammen og håbe bilen ikke går i stykker alt for tit.

Anmeld

19. marts 2011

quar20

Louise mortil4 skriver:

jaa vi sparer så meget vi kan når vi handler, og så længe der ikke er nogen uforudsete udgifter så går det lige, men vi handler aldrig mærkevarer hverken tøj eller mad, det er der bare ikke råd til. Vi har heller ikke været nogen steder som par alene udover 1 enkelt rund føsdag siden vores tvillinge piger blev født for 3½ år siden. vi voksnefår ikke tøj med mindre det er virkelig nødvendig, manden har en trimmer så han kan klippe sig selv og jeg bliver klippet max 2 gange om året, sådan må det bare være, vi er selv skyld i at vi sidder sådan her i det så vi må bare knibe ballerne sammen og håbe bilen ikke går i stykker alt for tit.

hold da op....!! det er altså sejt at i kan det men igen det koster jo i sidste ende..!!

vi har klaret os for 2300kr i 6 måneder - der havde vi kun tino men for satan det var hårdt både for os som par men også at sku handle fast hver uge for kun 500kr også havde vi 300kr til benzin om måneden..!!

Det var så noget vi selv valgte for så ku vi få knaldet min mands gæld af..

Anmeld

19. marts 2011

Louise mortil4

quar20 skriver:

hold da op....!! det er altså sejt at i kan det men igen det koster jo i sidste ende..!!

vi har klaret os for 2300kr i 6 måneder - der havde vi kun tino men for satan det var hårdt både for os som par men også at sku handle fast hver uge for kun 500kr også havde vi 300kr til benzin om måneden..!!

Det var så noget vi selv valgte for så ku vi få knaldet min mands gæld af..

Vi har været for dumme og naive i forhold til penge og det har banken udnyttet, desværre. Dog ser vi frem til at vi om ca 2 år får 3800 kr mere om måneden for da er vores bil betalt ud, så vi satser på at vi kan beholde vores dejlige bil en del år endnu for så kan vi bruge de 3800 på at få resten af vores gæld (undtagen hus lån) ud af verden så vi er gældfri om 3 - 3½ år også har vi 8000 ekstra om måneden, sikke luksus det bliver, det er det der holder modet oppe, så må vi tage ravange til den tid med voksen alene tid, der er ungerne også lidt større så det er lidt nemmere Men jo det er sgu hårdt og bestemt ikke en situation man skal ønske sig at komme i.

Anmeld

19. marts 2011

quar20

Louise mortil4 skriver:

Vi har været for dumme og naive i forhold til penge og det har banken udnyttet, desværre. Dog ser vi frem til at vi om ca 2 år får 3800 kr mere om måneden for da er vores bil betalt ud, så vi satser på at vi kan beholde vores dejlige bil en del år endnu for så kan vi bruge de 3800 på at få resten af vores gæld (undtagen hus lån) ud af verden så vi er gældfri om 3 - 3½ år også har vi 8000 ekstra om måneden, sikke luksus det bliver, det er det der holder modet oppe, så må vi tage ravange til den tid med voksen alene tid, der er ungerne også lidt større så det er lidt nemmere Men jo det er sgu hårdt og bestemt ikke en situation man skal ønske sig at komme i.

Anmeld

19. marts 2011

Carina1977

Fru Nielsen skriver:

Som jeg skrev så ved jeg kun hvordan det er i vores kommune og hvordan jeg har det med det....

Også svarede jeg også på at jeg ikke ved hvordan det er i jeres. Og ja ved godt det koster for kommunen med enlige, og dem er der nok i.... Men det ændre ikke på min holdning!

Og hvis man ikke selv vil punge ud for terpi, så vil man heller ikke nok rede ens forhold, også ender det alligevel med man går fra hinanden, også er de penge smidt ud af vinduet.....

Der er jo nogen, der har meget begrænsede midler....ikke ret mange penge 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.