Hvad synger I for jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Maalene

milopilo skriver:

Nu lige et helt andet spørgsmål..  Kender nemlig ingen sange.. beklager hvis det gør noget jeg bruger din tråd.. men findes der cd'er med de sange.. langt ude i skoven, lærkerede og solen er så rød mor osv..?? Kunne vildt godt tænke mig at lære dem at kende til min datter.. men kan kun lidt af hver tekst.. måske der var en god børne cd med alle de sange samlet..?

Det må du hellere end gerne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Dictes mor

Hvis det er en vuggevise, så er den her så nuttekær, og jeg elsker den, jeg kan kun finde den på norsk, men den danske tekst er:

Sov sødt lille mand
månelyset strømmer
Hver en mus i dette land
ligger nu og drømmer
Sov trygt og ha det rart
Sov du kære væsen
Ræven sover også snart med
halen under næsen. 

Istedetfor lille mand, synger jeg altid lille my, for det kalder jeg dicte. Jeg har også planer om til sommer, at male teksten over hendes seng.

Her er, hvis du vil høre melodien:

http://www.youtube.com/watch?v=RUXqAzaegHY

Anmeld

17. marts 2011

Maalene

lauramusen skriver:

Ja ikk  rigtig sørgelig scene i filmen, men siger så maget om mor og barn båndet

Ja, det gør det virkelig

Anmeld

17. marts 2011

Mille83

Maalene skriver:

Hej piger

Har en eller anden romantisk tanke om, at jeg vil synge en bestemt sang for den lille i maven, og så selvfølgelig synge den samme sang, når den lille engang er kommet til verden, men mangler lidt inspiration til, hvilken sang det kan være...

Så kære damer, hvad synger I for jeres små?

Har Pjerrot og Månen, Elefantens Vuggevise og Puff i tankerne, men har I nogle bedre idéer?

Jeg har lavet min egen sang med melodien elefantes vuggevise og den synger jeg hver aften og det har jeg gjort næsten siden hun blev født  Det er HENDES sang

Anmeld

17. marts 2011

Mor til Frederic og Freya

herhjemme er det; jesu lille lam jeg er...

Anmeld

17. marts 2011

Maalene

Brams skriver:

Jeg sang og synger stadig "Nu lukker sig min øje" for Lærke. Den sang min mormor for mig, dengang jeg var lille, så den betyder meget for mig

Andre vi bruger meget er "Elefantens vuggevise", Pjerrot og månen", "Jeg ved en Lærkerede"

Vil forresten gerne anbefale en Shufflebook "Kom og syng med os" til børn fra 0-3 år, til når baby bliver lidt større. Den er det bedste vi har købt meget længe til Lærke. Hun elsker at lede efter en helt bestemt sang, som hun gerne vil have at vi skal synge, efter billederne på kortene

produkt-smaa

Ej, hvor sødt med din mormor Kan godt forstå den betyder meget for dig

Okay, den har jeg aldrig set før, men det vil jeg da klart notere mig, og så sætte jagten ind, når den lille engang er kommet til verden

Anmeld

17. marts 2011

Isabella_mor

jeg synger

Elefantens vuggevise, lille peter edderkop, jeg en gård mig bygge vil, solen er så rød mor, og den der

"mon du bemærket har, hvad der på loftet var, det var en kæmpe ting der cykled rundt omkring, det var en elefant den var så elegant, med en hale der og en meget længre her.."

og pjerrot sa' til månen, en pige gik i enge, se min kjole, mariehønen evigglad. og så har jeg også sunget og spillet EN MASSE tina Dickow.. og det elsker han også at lytte til.

og Judas priest og Megadeth.. ja han har sågar faldet i søvn til Rammstein...

Anmeld

17. marts 2011

Maalene

merichs skriver:

Herhjemme bliver der sunget Trolderiks godnatsang  Og ellers er det Jeg gik mig over sø og land og Du skal klappe hvis du er i godt humør

Uhh, også gode sange

Må virkelig til at få lagt hovedet i blød

Anmeld

17. marts 2011

Silvermist

Jeg elsker at synge for mine piger. Min ældste datter Isabella sagde forleden "Mor du synger altså hele tiden"

De sange jeg synger sammen med mine piger er bl.a. Pjerrot sagde til månen, Solen er så rød mor, Lærkereden, Elefantens vuggevise, Hjulene på bussen, En sang der starter med "Der var engang en konge en med krone på... ja husker ikke navnet", Tornerose var et vakkert barn og maaange flere sange. Og så synger vi også nogle af de sange pigerne kender fra legestuen fra en cd der hedder Bulders legestue

Anmeld

17. marts 2011

Becks

Maalene skriver:

Hej piger

Har en eller anden romantisk tanke om, at jeg vil synge en bestemt sang for den lille i maven, og så selvfølgelig synge den samme sang, når den lille engang er kommet til verden, men mangler lidt inspiration til, hvilken sang det kan være...

Så kære damer, hvad synger I for jeres små?

Har Pjerrot og Månen, Elefantens Vuggevise og Puff i tankerne, men har I nogle bedre idéer?

Du kan få lavet dit barns personlige vuggevise, når du ved kønnet og hvad den skal hedde, du kan se det her

Altså nu har jeg ikke børn endnu men elsker dem her:

Blop

Elefantens vuggevise

Puff

Solen er så rød mor

Trolderik - Godnatsangen

Løvernes Konge - The Lullaby

Hush little baby Den bedste <3

Jeg ved en lærkerede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.