Oplevelser med fødsel under studie? (Langt sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

nahoje

Katte87 skriver:

Det lyder jo egentlig som meget god planlægning

Jeg skal aflevere bachelor januar 2012. Det vil sige, at når jeg starter på bachelor i start november 2011 er baby godt og vel 2 måneder gammel.

Okay, kan godt se at det er et svært dilemma. Jeg ville nok personligt have det svært ved at forestille mig at læse samtidig med at have fået en lille baby. Men som andre har skrevet, så kan det nok lade sig gøre, hvis det virkelig er det man vil.

Jeg håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og din familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Skouboe

Først og fremmest kommer det meget an på dig - og på din baby.

Hvis du får en nem baby, der sover igennem rimeligt hurtigt og du ellers har en mand der kan tage fra, tror jeg godt det kan lade sig gøre.

Hvis du får en som min nummer 2, der i 6 måneder kun har sovet 45 minutter ad gangen døgnet rundt (som regel mindre om natten), så er det nok ikke så realistisk.

Jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var dig. Ikke fordi jeg ikke tror det kan gøres, men jeg sidder lidt og tænker på om du har haft så travlt med tænke på hvor hårdt det bliver, at du har glemt hvad du går glip af?

Den første barsel med det første barn er helt speciel, og især de første måneder (som ikke nødvendigvis er super hårde fordi baby ofte sover det meste af tiden) bruger du på at finde dig selv i din rolle som mor og knytte bånd til dit barn - bånd som skal vare hele livet for jer begge to. Du skal lære dit barn af kende og han/hun skal lære dig at kende. Jeg synes dit barn fortjener dit fulde fokus, og jeg er bange for at du fortryder at du ikke gav dig tiden til at stoppe op og nyde øjeblikket... snuse til babyen så at sige... det du mister der får du bare aldrig igen.. det er ikke det samme med nummer 2.

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

nahoje skriver:

Okay, kan godt se at det er et svært dilemma. Jeg ville nok personligt have det svært ved at forestille mig at læse samtidig med at have fået en lille baby. Men som andre har skrevet, så kan det nok lade sig gøre, hvis det virkelig er det man vil.

Jeg håber du finder ud af hvad der er bedst for dig og din familie.

Tak skal du have

Jeg må klemme ballerne sammen og håbe på det bedste hehe 

Anmeld

15. marts 2011

mor_sabina

Katte87 skriver:

Det vil jeg helst heller ikke Jeg har tænkt mig at tage barsel når bacheloren er afleveret. Altså mellem studieslut og arbejdsstart.

Et modul varer 10 uger - et semester svarer til 2 moduler

Kan sagtens se at det ville være smart lige at blive færdig. Men jeg ved jo slet ikke hvordan jeres studie er opbygget om det er fuldtids, eller du ville kunne få tid og overskud til den lille også. Hvis du føler du kan klare det, så gør forsøget og så må du toppe hvis det bliver for hårdt. Men det er stadig 6 mrd og de går bare å hurtigt med en lille bebs, så er bange for du fortryder ikke at kunne nyde den tid fuldt ud

Held og lykke, håber du finder en løsning der passer jer

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

Katte87 skriver:

Det tror jeg er et meget godt råd Og lyder meget smart med bæreselen.

Så er der ikke andet for, end at finde ud af, hvad det er for et barn man får Og håbe at alting går.

bæreselen var min ven.. ihvertfald når jeg var i skole og han blev ked af det og ikke ville ligge i barnevognen mere..

jeg krydser alt hvad jeg kan for at du får et nemt barn og at det hele nok skal lykkes..

Og så husk at det her ordsprog for det meste gælder "af rolige forældre kommer rolige børn" så lad være med at stresse..

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Skouboe skriver:

Først og fremmest kommer det meget an på dig - og på din baby.

Hvis du får en nem baby, der sover igennem rimeligt hurtigt og du ellers har en mand der kan tage fra, tror jeg godt det kan lade sig gøre.

Hvis du får en som min nummer 2, der i 6 måneder kun har sovet 45 minutter ad gangen døgnet rundt (som regel mindre om natten), så er det nok ikke så realistisk.

Jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var dig. Ikke fordi jeg ikke tror det kan gøres, men jeg sidder lidt og tænker på om du har haft så travlt med tænke på hvor hårdt det bliver, at du har glemt hvad du går glip af?

Den første barsel med det første barn er helt speciel, og især de første måneder (som ikke nødvendigvis er super hårde fordi baby ofte sover det meste af tiden) bruger du på at finde dig selv i din rolle som mor og knytte bånd til dit barn - bånd som skal vare hele livet for jer begge to. Du skal lære dit barn af kende og han/hun skal lære dig at kende. Jeg synes dit barn fortjener dit fulde fokus, og jeg er bange for at du fortryder at du ikke gav dig tiden til at stoppe op og nyde øjeblikket... snuse til babyen så at sige... det du mister der får du bare aldrig igen.. det er ikke det samme med nummer 2.

Jeg kan godt følge din pointe Tror også der sidder en lille frygt i mig, om man fortryder eller om man får dårlig samvittighed overfor barnet.
Kunne "desværre" også godt forestille mig, at jeg ville gå totalt i babyland, og dermed få dårlig samvittighed overfor gruppen.

I bund og grund handler det nok om, som du siger, hvilket barn man også får. Tror at jeg bliver nødt til at føle mig frem i situationene - og så håber jeg, at jeg er klog nok til at stoppe op og sige fra hvis det bliver for meget.

Men som du siger, det er ikke en oplevelse man får to gange - så man skal jo helst have det bedste ud af den fra start

Anmeld

15. marts 2011

oo

jeg skrev min bacheloropgave i Litteraturvidenskab året før Sol kom til verden og jeg ville IKKE have brudt mig om at skulle gøre det oveni fødsel og meget lille baby. Jeg har valgt at tage barsel et år med Sol (fra september 2010 til september 2011) og derefter orlov med privat pasning af eget barn (fra september 2011 til september 2012) og SÅ færdiggør jeg mit studie, hvoraf jeg mangler 2 år på kandidaten før jeg er cand.mag. i Litteraturvidenskab.

jeg vil gerne have mulighed for fordybelse - både i studiet og i mit barn, derfor har jeg valgt at gøre således.

og så er der den ekstra bonus, at fordi jeg får SU-barsel, så bruger jeg ikke dagpengesystemet og det har for min mands vedkommende fordoblet hans barselsuger med fuld løn fra 6 til 12 uger udover de 14 dage umiddelbart efter fødslen.

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mor_sabina skriver:

Kan sagtens se at det ville være smart lige at blive færdig. Men jeg ved jo slet ikke hvordan jeres studie er opbygget om det er fuldtids, eller du ville kunne få tid og overskud til den lille også. Hvis du føler du kan klare det, så gør forsøget og så må du toppe hvis det bliver for hårdt. Men det er stadig 6 mrd og de går bare å hurtigt med en lille bebs, så er bange for du fortryder ikke at kunne nyde den tid fuldt ud

Held og lykke, håber du finder en løsning der passer jer

Det er nok også det jeg er lidt påvirket af At jeg har oplevet studiet i snart 3 år, og ved at man har rigtig meget fritid.

Men tak for råd og svar Håber det hele flasker sig når tiden kommer 

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mortilj skriver:

bæreselen var min ven.. ihvertfald når jeg var i skole og han blev ked af det og ikke ville ligge i barnevognen mere..

jeg krydser alt hvad jeg kan for at du får et nemt barn og at det hele nok skal lykkes..

Og så husk at det her ordsprog for det meste gælder "af rolige forældre kommer rolige børn" så lad være med at stresse..

Hehe, mange tak skal du have!

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Tjuhl skriver:

jeg skrev min bacheloropgave i Litteraturvidenskab året før Sol kom til verden og jeg ville IKKE have brudt mig om at skulle gøre det oveni fødsel og meget lille baby. Jeg har valgt at tage barsel et år med Sol (fra september 2010 til september 2011) og derefter orlov med privat pasning af eget barn (fra september 2011 til september 2012) og SÅ færdiggør jeg mit studie, hvoraf jeg mangler 2 år på kandidaten før jeg er cand.mag. i Litteraturvidenskab.

jeg vil gerne have mulighed for fordybelse - både i studiet og i mit barn, derfor har jeg valgt at gøre således.

og så er der den ekstra bonus, at fordi jeg får SU-barsel, så bruger jeg ikke dagpengesystemet og det har for min mands vedkommende fordoblet hans barselsuger med fuld løn fra 6 til 12 uger udover de 14 dage umiddelbart efter fødslen.

Hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg også at dit studie er langt hårdere end mit Med det sagt, så er det selvfølgelig heller ikke kun det der betyder noget.

Og derudover SKAL vi skrive i grupper, hvilket er nok er grunden til mit dilemma. Skulle jeg skrive alene, havde jeg nok bare taget barsel, og så forsat hvor jeg slap.

Men jeg kan bestemt godt følge dig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.