Først og fremmest kommer det meget an på dig - og på din baby.
Hvis du får en nem baby, der sover igennem rimeligt hurtigt og du ellers har en mand der kan tage fra, tror jeg godt det kan lade sig gøre.
Hvis du får en som min nummer 2, der i 6 måneder kun har sovet 45 minutter ad gangen døgnet rundt (som regel mindre om natten), så er det nok ikke så realistisk.
Jeg ville ikke gøre det, hvis jeg var dig. Ikke fordi jeg ikke tror det kan gøres, men jeg sidder lidt og tænker på om du har haft så travlt med tænke på hvor hårdt det bliver, at du har glemt hvad du går glip af?
Den første barsel med det første barn er helt speciel, og især de første måneder (som ikke nødvendigvis er super hårde fordi baby ofte sover det meste af tiden) bruger du på at finde dig selv i din rolle som mor og knytte bånd til dit barn - bånd som skal vare hele livet for jer begge to. Du skal lære dit barn af kende og han/hun skal lære dig at kende. Jeg synes dit barn fortjener dit fulde fokus, og jeg er bange for at du fortryder at du ikke gav dig tiden til at stoppe op og nyde øjeblikket... snuse til babyen så at sige... det du mister der får du bare aldrig igen.. det er ikke det samme med nummer 2.
Anmeld