Oplevelser med fødsel under studie? (Langt sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.318 visninger
31 svar
0 synes godt om
15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Hej piger

Jeg er i den situation, at jeg har termin d. 10 september. Det betyder, at jeg lige præcis er startet på mit 13. modul (7. semester). Modul 13 er valgfag (hvor jeg lovligt har mulighed for at tage to uger fri - længere forklaring) og modul 14 er bachelordelen.

Mit ønske er, at gennemgå studiet uden pause og så tage barsel når jeg er færdig. Min bachelorgruppe er helt med på den, og siger at de er klar på at hjælpe og indstillet på, at det bliver hårdt.

Men men men. Så talte jeg med en af mine undervisere, der da bestemt mente, at det var SUPER DUMT! Det ville ikke bare blive hårdt, men jeg ville fortryde det til den store guldmedalje. Jeg synes, det er fair at have den holdning, men jeg følte det så dømmende og nedladende da hun sagde det

Derfor, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer. Har i taget pause under studiet? Hvorfor, hvorfor ikke og var i glade for beslutningen?

Jeg er åben for alle holdninger, men ønsker ikke "pegende fingre"  Dem får jeg nok af i forvejen.

Hvis ønsket, lidt mere af historien:

Da vores skole i efteråret åbner et sundhedscenter, har min bachelorgruppe og jeg fået en kanon mulighed. Vi har fået mulighed for at foretage undersøgelser for vores skole i forbindelse med det her center. På den måde har vi fået halvdelen af vores bachelorprojekt leveret på et sølvfad, da vi også ved hvad vi skal skrive om og fokusere på, og da vi så allerede nu får vejledning.
Derudover betyder det, at vi skal starte allerede nu i modul 12, hvilket betyder, at vi vil have færdiggjort en hel del, når vi når til modul 14.
Med dette håber jeg selvfølgelig, at vi har mere overblik, overskud og tid når modul 14 går løs

Er det for naivt af mig at tro, at jeg så kan klare bachelorskrivning med baby?!  Jeg er udemærket godt klar over, at det bliver hårdt, men jeg håber sådan, at det kan lette trykket bare en smule.

Tak fordi i gad læse min laaange historie!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Opper lige en enkelt gang

Anmeld

15. marts 2011

Jibbe

Det kommer jo an på hvordan din baby er :-) jeg havde troet at jeg kunne læse de sidste 5 fag jeg manglede på hf under min barsel men Frej har ikke altid været lige nem så det er ikke blevet til noget. Det er faktisk først nu hvor han er over 7 mdr jeg har overskud til at lave lidt andre ting end baby-baby-baby. Jeg er dog også alene hjemme 4 uger ad gangen. Men jeg vil synes det er lidt for optimistisk. Det er bare benhårdt at være mor og især de første måneder synes jeg.

Anmeld

15. marts 2011

nahoje

Jeg er ikke helt med. Hvornår skal du aflevere Bachelor opgave? Jeg er selv studerende på mit bachelor modul. Jeg har termin 2. september. Men jeg regner da med at færdiggøre min bachelor her til juni og så tage barsel i et år, inden jeg starter på kandidaten.

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jibbe skriver:

Det kommer jo an på hvordan din baby er :-) jeg havde troet at jeg kunne læse de sidste 5 fag jeg manglede på hf under min barsel men Frej har ikke altid været lige nem så det er ikke blevet til noget. Det er faktisk først nu hvor han er over 7 mdr jeg har overskud til at lave lidt andre ting end baby-baby-baby. Jeg er dog også alene hjemme 4 uger ad gangen. Men jeg vil synes det er lidt for optimistisk. Det er bare benhårdt at være mor og især de første måneder synes jeg.

Jah, det var også lidt det jeg frygtede  Men tak for dit ærlige svar

Det der bekymrer mig meget er også, at jeg netop er startet i skole en uge inden termin. Havde man nu haft termin start juli, havde jeg haft to måneders ferie til at lære baby at kende, få nogle rutiner og et mere realistisk bud på, om jeg ville kunne klare det.

Tænker også meget over trætheden og udmattelsen de første par måneder, som du nævner  Tror det er hårdere end jeg lige regner med.

Anmeld

15. marts 2011

Julemusen

Jeg er selv gravid og studerende, og har også tænkt meget på barsel og studiet. Jeg er på 4. sem nu og er sat til oktober. Jeg har så besluttet mig for, med lidt vejledning fra undervisere og studievejledningen, at tage 1 års barsel og starte på holdet under året efter.

Jeg kender et par stykker som har valgt at fortsætte studiet og de gik ned i karaktere og det ønsker jeg ikke. Er lidt en perfektionist når det kommer til mit studie og mit hjem. Så vil ikke kunne klarer både baby, lejlighed og 4 fag med 4 eksamener til jul hvor jeg har en 2 måneder gammel bebs.

Håber du finder en løsning som passer dig  

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

nahoje skriver:

Jeg er ikke helt med. Hvornår skal du aflevere Bachelor opgave? Jeg er selv studerende på mit bachelor modul. Jeg har termin 2. september. Men jeg regner da med at færdiggøre min bachelor her til juni og så tage barsel i et år, inden jeg starter på kandidaten.

Det lyder jo egentlig som meget god planlægning

Jeg skal aflevere bachelor januar 2012. Det vil sige, at når jeg starter på bachelor i start november 2011 er baby godt og vel 2 måneder gammel.

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jordbær :) skriver:

Jeg er selv gravid og studerende, og har også tænkt meget på barsel og studiet. Jeg er på 4. sem nu og er sat til oktober. Jeg har så besluttet mig for, med lidt vejledning fra undervisere og studievejledningen, at tage 1 års barsel og starte på holdet under året efter.

Jeg kender et par stykker som har valgt at fortsætte studiet og de gik ned i karaktere og det ønsker jeg ikke. Er lidt en perfektionist når det kommer til mit studie og mit hjem. Så vil ikke kunne klarer både baby, lejlighed og 4 fag med 4 eksamener til jul hvor jeg har en 2 måneder gammel bebs.

Håber du finder en løsning som passer dig  

Jeg overvejede også, om jeg kunne leve med den løsning Mit eneste dilemma er, at jeg så vil gå på barsel med kun 6 måneder tilbage af studiet. Og dermed skal jeg ned på et hold der har kendt hinanden i 3 år og sige "hej, hvem vil skrive bachelor med mig"!  Og det har jeg lidt svært ved - specielt fordi jeg har en gruppe som jeg meget gerne vil skrive med.

Men jeg kan godt forstå dit valg. Havde jeg været 4. semester tror jeg også at jeg havde taget barsel med det samme.

Anmeld

15. marts 2011

Jibbe

Katte87 skriver:

Jah, det var også lidt det jeg frygtede  Men tak for dit ærlige svar

Det der bekymrer mig meget er også, at jeg netop er startet i skole en uge inden termin. Havde man nu haft termin start juli, havde jeg haft to måneders ferie til at lære baby at kende, få nogle rutiner og et mere realistisk bud på, om jeg ville kunne klare det.

Tænker også meget over trætheden og udmattelsen de første par måneder, som du nævner  Tror det er hårdere end jeg lige regner med.

Hvis du prøver så bare sørg for at din kæreste / mand bakker dig 100 % op. Han må tage nogle nætter så du kan sove osv. Men det bliver hårdt hvis du prøver og som en anden skrev så går man jo nok lidt ned i karaktergennemsnit :-( held og lykke med det!

Anmeld

15. marts 2011

MinNoah

Er selv spl. studerende. Jeg vil anbefale dig at holde et halvt års barsel... Du kan sikkert hvis du VIRKELIG gerne vil skrive BA mens du har nyfødt baby, men skal jeg være ærlig tror jeg du "overbelaster" dig selv og får stress og evig dårlig samvittighed...

Jeg holdt selv 6 mdr barsel fra studiet, og nogle gange fortryder jeg at jeg ikke holdt lidt mere. Ikke for at være belærende, men når man ikke selv har stået med et barn i armene så kan man ikke helt sætte sig ind i HVOR hårdt det er... Søvnløse nætter, en masse spørgsmål og bekymring osv.

Jeg vil også anbefale dig at passe på dig selv og holde barsel indtil februar hvor du så kan starte op igen (eller hvornår det passer med modulet starter igen).

Mn igen, man kan hvad man vil - men pas nu på dig selv og dit parforhold imens

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.