Oplevelser med fødsel under studie? (Langt sorry)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

Jibbe skriver:

Hvis du prøver så bare sørg for at din kæreste / mand bakker dig 100 % op. Han må tage nogle nætter så du kan sove osv. Men det bliver hårdt hvis du prøver og som en anden skrev så går man jo nok lidt ned i karaktergennemsnit :-( held og lykke med det!

Ja, det kan jeg forestille mig er ret vigtigt! Vi håber også meget, at han kan få noget ekstra barsel, så vi kan hjælpes ad.

Er også så heldig, at min mutti går på samme skole som mig, og også er villig til at hjælpe hvor hun kan, hvis hun kan

Og mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

MinNoah skriver:

Er selv spl. studerende. Jeg vil anbefale dig at holde et halvt års barsel... Du kan sikkert hvis du VIRKELIG gerne vil skrive BA mens du har nyfødt baby, men skal jeg være ærlig tror jeg du "overbelaster" dig selv og får stress og evig dårlig samvittighed...

Jeg holdt selv 6 mdr barsel fra studiet, og nogle gange fortryder jeg at jeg ikke holdt lidt mere. Ikke for at være belærende, men når man ikke selv har stået med et barn i armene så kan man ikke helt sætte sig ind i HVOR hårdt det er... Søvnløse nætter, en masse spørgsmål og bekymring osv.

Jeg vil også anbefale dig at passe på dig selv og holde barsel indtil februar hvor du så kan starte op igen (eller hvornår det passer med modulet starter igen).

Mn igen, man kan hvad man vil - men pas nu på dig selv og dit parforhold imens

Ja, det store problem er jo, at jeg er førstegangsfødende og i bund og grund ikke aner hvad jeg går ind til

Jeg har også tænkt meget over hvad jeg egentlig har af muligheder. Jeg har overvejet at give det et forsøg og hvis jeg så indser, at jeg ikke kan klare det, må jeg tage barsel midt i det hele. Hvis altså det kan lade sig gøre (det tror jeg?!   ) Min bachelorgruppe ved i hvert fald godt, at det er sådan, det kan risikere at blive.

Men mange tak for dit svar

Anmeld

15. marts 2011

mor_sabina

Puha hvor er det svæert at rådgive andre, da det jo er fuldstændig individuelt. Men kan dele mine erfaringer.

Jeg læser til pædagog og har taget 2 semester med mave på, jeg afsluttede så med eksamen 2 uger efter jeg havde født, så måtte læe til eksamen, lige da jeg havde født, stort set, og det på trods af at vi havde forberedt os måneden op til. Det var sgu hårdt, men vel klarer man det. Nu skal jeg så starte op med noget intro i juni måned og så starte praktik i augut, det er min lille dreng kun 7 mrd

Men jeg ville ikke i min vildeste fantasi drømme om helt at droppe barslen. Med min første var han 10 mrd ved dp start og det var perfekt, der var vi begge klar. Denne gang er han kun 7 mrd og det synes jeg er alt for tidligt, men det er sådan det kan lade ig gøre, og vi håber på det bedste, ellers må jeg jo stoppe, og vente et semester mere.

Men de første måneder er bare så vigtige (ihvertfald for mig) man skal finde sig selv i rollen og lære den lille ny at kende, så selv støvsugningen kan være svær at overskue, så kan nok ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre med en baby Men jeg er jo ikke dig og jeg kan ikke sige hvad der er rigtigt for dig. Men for mig er den første tid gyklden, og den kommer jo aldrig tilbage

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

Katte87 skriver:

Hej piger

Jeg er i den situation, at jeg har termin d. 10 september. Det betyder, at jeg lige præcis er startet på mit 13. modul (7. semester). Modul 13 er valgfag (hvor jeg lovligt har mulighed for at tage to uger fri - længere forklaring) og modul 14 er bachelordelen.

Mit ønske er, at gennemgå studiet uden pause og så tage barsel når jeg er færdig. Min bachelorgruppe er helt med på den, og siger at de er klar på at hjælpe og indstillet på, at det bliver hårdt.

Men men men. Så talte jeg med en af mine undervisere, der da bestemt mente, at det var SUPER DUMT! Det ville ikke bare blive hårdt, men jeg ville fortryde det til den store guldmedalje. Jeg synes, det er fair at have den holdning, men jeg følte det så dømmende og nedladende da hun sagde det

Derfor, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer. Har i taget pause under studiet? Hvorfor, hvorfor ikke og var i glade for beslutningen?

Jeg er åben for alle holdninger, men ønsker ikke "pegende fingre"  Dem får jeg nok af i forvejen.

Hvis ønsket, lidt mere af historien:

Da vores skole i efteråret åbner et sundhedscenter, har min bachelorgruppe og jeg fået en kanon mulighed. Vi har fået mulighed for at foretage undersøgelser for vores skole i forbindelse med det her center. På den måde har vi fået halvdelen af vores bachelorprojekt leveret på et sølvfad, da vi også ved hvad vi skal skrive om og fokusere på, og da vi så allerede nu får vejledning.
Derudover betyder det, at vi skal starte allerede nu i modul 12, hvilket betyder, at vi vil have færdiggjort en hel del, når vi når til modul 14.
Med dette håber jeg selvfølgelig, at vi har mere overblik, overskud og tid når modul 14 går løs

Er det for naivt af mig at tro, at jeg så kan klare bachelorskrivning med baby?!  Jeg er udemærket godt klar over, at det bliver hårdt, men jeg håber sådan, at det kan lette trykket bare en smule.

Tak fordi i gad læse min laaange historie!

Da jeg startede på universitetet havde jeg lige fundet ud af jeg var gravid.. Jeg bestemte mig for ikke at tage barsel og så bare køre på.. Det gik også rigtig godt indtil han var 5mdr gammel.. Jeg var næsten færdig med 2 semester da han kom til verden, jeg manglede bare det sidste projekt og så eksamen inden sommerferien.. Jeg fik afleveret projekt, og jeg gik til eksamen og jeg fik et rigtig flot resultat.. Jeg blev også peget fingre af, og folk grinede faktisk direkte af mig da jeg kom med barnevogn og baby op på skolen, men det var mit valg, og jeg gennemførte 2 semester.. Da jeg så skulle starte op på 3 semester igen, var jeg udmattet af babygråd om natten osv og jeg kunne slet ikke se mig selv med en aktiv baby oppe på skolen, og besluttede derfor at melde mig helt ud og gå på kontanthjælp indtil jeg startede op igen her i februar på en ny uddannelse.. Jeg var virkelig udmattet, og bare tanken om baby og lektier kunne give mig stress på det tidspunkt, men oveni det hele kom også at vi stod og skulle flytte fra lejlighed til eget hus og der var bare så mange ting der skulle gøres i det hus..

Jeg synes bestemt ikke du er dum fordi du gerne vil fortsætte, og jeg kender faktisk nogle stykker som har skrevet deres bachelor samtidig med at de har haft en bebs at se til, og det er gået dem rigtig godt.. Lige nu har jeg faktisk en veninde der læser til lærer som har sin lille datter med i skole hver eneste dag, og hun klarer det så fint.. så op med humøret, det skal nok gå..

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mortilj skriver:

Da jeg startede på universitetet havde jeg lige fundet ud af jeg var gravid.. Jeg bestemte mig for ikke at tage barsel og så bare køre på.. Det gik også rigtig godt indtil han var 5mdr gammel.. Jeg var næsten færdig med 2 semester da han kom til verden, jeg manglede bare det sidste projekt og så eksamen inden sommerferien.. Jeg fik afleveret projekt, og jeg gik til eksamen og jeg fik et rigtig flot resultat.. Jeg blev også peget fingre af, og folk grinede faktisk direkte af mig da jeg kom med barnevogn og baby op på skolen, men det var mit valg, og jeg gennemførte 2 semester.. Da jeg så skulle starte op på 3 semester igen, var jeg udmattet af babygråd om natten osv og jeg kunne slet ikke se mig selv med en aktiv baby oppe på skolen, og besluttede derfor at melde mig helt ud og gå på kontanthjælp indtil jeg startede op igen her i februar på en ny uddannelse.. Jeg var virkelig udmattet, og bare tanken om baby og lektier kunne give mig stress på det tidspunkt, men oveni det hele kom også at vi stod og skulle flytte fra lejlighed til eget hus og der var bare så mange ting der skulle gøres i det hus..

Jeg synes bestemt ikke du er dum fordi du gerne vil fortsætte, og jeg kender faktisk nogle stykker som har skrevet deres bachelor samtidig med at de har haft en bebs at se til, og det er gået dem rigtig godt.. Lige nu har jeg faktisk en veninde der læser til lærer som har sin lille datter med i skole hver eneste dag, og hun klarer det så fint.. så op med humøret, det skal nok gå..

Hvor er det dejligt også at høre en positiv historie Så kan man da holde humøret lidt oppe  hehe.

Jeg frygtede egentlig, at det var de første måneder der blev de værste. Når jeg skal aflevere bachelor er baby 5 måneder + - så det er heldigvis ikke så forfærdeligt lang tid det handler om. Men det kan sikkert føles meget langt, hvis man har det hårdt

Det er dejligt at høre, at det også godt kan lade sig gøre

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mor_sabina skriver:

Puha hvor er det svæert at rådgive andre, da det jo er fuldstændig individuelt. Men kan dele mine erfaringer.

Jeg læser til pædagog og har taget 2 semester med mave på, jeg afsluttede så med eksamen 2 uger efter jeg havde født, så måtte læe til eksamen, lige da jeg havde født, stort set, og det på trods af at vi havde forberedt os måneden op til. Det var sgu hårdt, men vel klarer man det. Nu skal jeg så starte op med noget intro i juni måned og så starte praktik i augut, det er min lille dreng kun 7 mrd

Men jeg ville ikke i min vildeste fantasi drømme om helt at droppe barslen. Med min første var han 10 mrd ved dp start og det var perfekt, der var vi begge klar. Denne gang er han kun 7 mrd og det synes jeg er alt for tidligt, men det er sådan det kan lade ig gøre, og vi håber på det bedste, ellers må jeg jo stoppe, og vente et semester mere.

Men de første måneder er bare så vigtige (ihvertfald for mig) man skal finde sig selv i rollen og lære den lille ny at kende, så selv støvsugningen kan være svær at overskue, så kan nok ikke lige se hvordan det skulle kunne lade sig gøre med en baby Men jeg er jo ikke dig og jeg kan ikke sige hvad der er rigtigt for dig. Men for mig er den første tid gyklden, og den kommer jo aldrig tilbage

Puha, det lyder også hårdt, men kan absolut godt sætte mig ind i din situation Jeg ville heller aldrig helt undvære barsel - det tror jeg ikke er godt for nogen.

Men det er da dejligt at høre, at du har klaret det ind til nu  krydser fingre for, at resten også kommer til at gå.

Men ja, jeg kan godt se, at det er svært at give sådanne råd. Man ved jo selvfølgelig aldrig, hvilken baby man kommer til at stå med.

Anmeld

15. marts 2011

An&Jo

Katte87 skriver:

Hvor er det dejligt også at høre en positiv historie Så kan man da holde humøret lidt oppe  hehe.

Jeg frygtede egentlig, at det var de første måneder der blev de værste. Når jeg skal aflevere bachelor er baby 5 måneder + - så det er heldigvis ikke så forfærdeligt lang tid det handler om. Men det kan sikkert føles meget langt, hvis man har det hårdt

Det er dejligt at høre, at det også godt kan lade sig gøre

for mig var de første mdr ikke slemme, men min søn var også virkelig nem og han sov rigtig meget.. Men han var da også vågen, og bæreselen var faktisk rigtig tit min bedste ven, for baby hørte hjertelyd og blev tryg og jeg kunne skrive videre..

Men da han først blev virkelig aktiv og krævede mere af mig blev det for meget, og der valgte jeg jo så også at stoppe.. Jeg vil faktisk sige at det vigtigste er at lytte til sig selv og sin krop.. når den siger stop så skal man altså stoppe og ikke bare blive ved..

Anmeld

15. marts 2011

mor_sabina

Katte87 skriver:

Puha, det lyder også hårdt, men kan absolut godt sætte mig ind i din situation Jeg ville heller aldrig helt undvære barsel - det tror jeg ikke er godt for nogen.

Men det er da dejligt at høre, at du har klaret det ind til nu  krydser fingre for, at resten også kommer til at gå.

Men ja, jeg kan godt se, at det er svært at give sådanne råd. Man ved jo selvfølgelig aldrig, hvilken baby man kommer til at stå med.

Jeg læste det bare om om du ikke ville holde pause fra studiet? Hvor lang tid tager et modul?

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mortilj skriver:

for mig var de første mdr ikke slemme, men min søn var også virkelig nem og han sov rigtig meget.. Men han var da også vågen, og bæreselen var faktisk rigtig tit min bedste ven, for baby hørte hjertelyd og blev tryg og jeg kunne skrive videre..

Men da han først blev virkelig aktiv og krævede mere af mig blev det for meget, og der valgte jeg jo så også at stoppe.. Jeg vil faktisk sige at det vigtigste er at lytte til sig selv og sin krop.. når den siger stop så skal man altså stoppe og ikke bare blive ved..

Det tror jeg er et meget godt råd Og lyder meget smart med bæreselen.

Så er der ikke andet for, end at finde ud af, hvad det er for et barn man får Og håbe at alting går.

Anmeld

15. marts 2011

Ka+Ma=Be

mor_sabina skriver:

Jeg læste det bare om om du ikke ville holde pause fra studiet? Hvor lang tid tager et modul?

Det vil jeg helst heller ikke Jeg har tænkt mig at tage barsel når bacheloren er afleveret. Altså mellem studieslut og arbejdsstart.

Et modul varer 10 uger - et semester svarer til 2 moduler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.