Katte87 skriver:
Hej piger 
Jeg er i den situation, at jeg har termin d. 10 september. Det betyder, at jeg lige præcis er startet på mit 13. modul (7. semester). Modul 13 er valgfag (hvor jeg lovligt har mulighed for at tage to uger fri - længere forklaring) og modul 14 er bachelordelen.
Mit ønske er, at gennemgå studiet uden pause og så tage barsel når jeg er færdig. Min bachelorgruppe er helt med på den, og siger at de er klar på at hjælpe og indstillet på, at det bliver hårdt.
Men men men. Så talte jeg med en af mine undervisere, der da bestemt mente, at det var SUPER DUMT! Det ville ikke bare blive hårdt, men jeg ville fortryde det til den store guldmedalje. Jeg synes, det er fair at have den holdning, men jeg følte det så dømmende og nedladende da hun sagde det 
Derfor, vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer. Har i taget pause under studiet? Hvorfor, hvorfor ikke og var i glade for beslutningen?
Jeg er åben for alle holdninger, men ønsker ikke "pegende fingre"
Dem får jeg nok af i forvejen.
Hvis ønsket, lidt mere af historien: 
Da vores skole i efteråret åbner et sundhedscenter, har min bachelorgruppe og jeg fået en kanon mulighed. Vi har fået mulighed for at foretage undersøgelser for vores skole i forbindelse med det her center. På den måde har vi fået halvdelen af vores bachelorprojekt leveret på et sølvfad, da vi også ved hvad vi skal skrive om og fokusere på, og da vi så allerede nu får vejledning.
Derudover betyder det, at vi skal starte allerede nu i modul 12, hvilket betyder, at vi vil have færdiggjort en hel del, når vi når til modul 14.
Med dette håber jeg selvfølgelig, at vi har mere overblik, overskud og tid når modul 14 går løs 
Er det for naivt af mig at tro, at jeg så kan klare bachelorskrivning med baby?!
Jeg er udemærket godt klar over, at det bliver hårdt, men jeg håber sådan, at det kan lette trykket bare en smule.
Tak fordi i gad læse min laaange historie! 

Da jeg startede på universitetet havde jeg lige fundet ud af jeg var gravid.. Jeg bestemte mig for ikke at tage barsel og så bare køre på..
Det gik også rigtig godt indtil han var 5mdr gammel.. Jeg var næsten færdig med 2 semester da han kom til verden, jeg manglede bare det sidste projekt og så eksamen inden sommerferien.. Jeg fik afleveret projekt, og jeg gik til eksamen og jeg fik et rigtig flot resultat.. Jeg blev også peget fingre af, og folk grinede faktisk direkte af mig da jeg kom med barnevogn og baby op på skolen, men det var mit valg, og jeg gennemførte 2 semester.. Da jeg så skulle starte op på 3 semester igen, var jeg udmattet af babygråd om natten osv og jeg kunne slet ikke se mig selv med en aktiv baby oppe på skolen, og besluttede derfor at melde mig helt ud og gå på kontanthjælp indtil jeg startede op igen her i februar på en ny uddannelse.. Jeg var virkelig udmattet, og bare tanken om baby og lektier kunne give mig stress på det tidspunkt, men oveni det hele kom også at vi stod og skulle flytte fra lejlighed til eget hus og der var bare så mange ting der skulle gøres i det hus..
Jeg synes bestemt ikke du er dum fordi du gerne vil fortsætte, og jeg kender faktisk nogle stykker som har skrevet deres bachelor samtidig med at de har haft en bebs at se til, og det er gået dem rigtig godt..
Lige nu har jeg faktisk en veninde der læser til lærer som har sin lille datter med i skole hver eneste dag, og hun klarer det så fint..
så op med humøret, det skal nok gå..