Øv, hvor er jeg ked af det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2008

birgittemarie

Ny mor skriver:

Åh, BM, det må være SÅ hårdt. I må virkelig afsted til lægen og få alt den hjælp i kan!!!
Trøstekram - og skriv endelig, hvis du vil læsse af! Mener det!
Birgitte

Tusind tak, søde Birgitte, det kan jeg sagtens finde på at gøre!

Knus fra Birgitte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2008

birgittemarie

Tynen skriver:

Kære BM!

Hvor lyder det bare hårdt!
Det er hverken fedt at stå i eller være tilskuer til en depression.

Jeg håber at I får en god snak oppe lægen og måske nogle værktøjer og input til den videre proces.
Det må være rart at der snart bliver taget hul på bylden, så man kan begynde at komme igang med at bearbejde forløbet og komme ud af det igen.

Skriv endelig hvis du har brug for at læsse af.
Det hele kan godt blive lidt for meget en gang imellem.

Stor krammer og medfølende tanker herfra!

Tusind tak kære Tynen og du har fuldstændig ret: Det er en fantastisk lettelse at få taget hul på bylden og Michael har endda også været i bedre humør i dag, så jeg er i det hele taget rigtig glad for situationen - når det nu ikke kan være anderledes.
I dag har han snakket lidt mere om, hvad han tror, der er årsag til hans følelser - eller mangel på samme og han sagde, at han følte, han allerede havde det lidt bedre, fordi han var begyndt at kunne føle lidt igen, både glæde og sorg.
Jeg kan også se lidt begyndende liv i hans øjne igen og det er sørme rart! Jeg havde faktisk ikke rigtigt lagt mærke til, at det havde været væk, før jeg så det igen... Det er uhyggeligt, som sådan noget dårligdom kan komme snigende ind i ens tilværelse uden man opdager det.

Knus fra Birgitte

Anmeld

13. oktober 2008

birgittemarie

heaven skriver:

hrum.... øv øv, hva?? Godt i tager hånd om problemerne - det er bare så hårdt at gå og være ked og hakke på hinanden osv...- trust me, i know!!! krydser for i får en god snak ved lægen, så solen snart kan skinne på jer i mere end en forstand!!

Knuz fra Jannie

Tusind tak Jannie, det er rigtig rart at vide, man ikke er alene i verden, når man står midt i sådan noget møghund. For ja, det er helt uhyrligt hårdt at gå rundt i en stor spiral af dårlig stemning og hakke løs på hinanden og slet ikke kunne finde ud af at stoppe det igen.

Knus fra Birgitte, der vil tage dine krydsede fingre med til lægen i morgen

Anmeld

13. oktober 2008

birgittemarie

Jeanette skriver:

Eii noget røv - øv. Men da godt, han er modtagelig for noget hjælp af en eller anden art. Og ja, kender det bare så godt, det der med ikke at få løst tingene i tide og så brænder det sammen lige pludselig. Kæmpe krammer og brug os endelig her, hvis du får behov....

Tusind tak Jeanette og ja, du har virkelig ret! Det er simpelthen så god, at han er blevet klar til at se, at han har det skidt og at han godt vil have hjælp! Nøj, hvor må det være svært at stå med en i den situation, som hverken vil det ene eller det andet!

Knus fra Birgitte, som vil tage alle jeres søde tanker og krammere med mig i seng i nat! Så skal vi nok komme til at sove sødt alle tre

Anmeld

13. oktober 2008

birgittemarie

Susan1978 skriver:

Hej BM

nu lever jeg jo med en mor der har en deprission og det er fandme ikke let.  til tider har jeg lyst til at sparke hende i røven og sige hun skal tage sig sammen og få sig et liv. Men men det blir det jo bare ikke bedre af. Hun har selv prøvet lidt forskellige former for terapi, men når det kommer for tæt på, så gir hun op. ØV. Jeg kan kun sige når i tager det så tidligt i opløbet - så er der virkelig håb for at i kan få bearbejdet det og komme ovenpå igen og det lyder som om du også virkelig er den støtte han har brug for nu.

Min mor har haft det lige siden jeg var lille, men det er først nu her da både min søster og jeg flyttede hjemmefra det blev rigtig slemt, tror det er fordi hun så ikke havde os hun skulle "bekymre" sig om mere. Men kun sig selv. Damen har jo intet selvtilid og det eneste hun går op i er deres hus som bliver renoveret forfra konstant.. det er de typiske tegn på deprission. Til tider kan vi slet ikke få fat i hende fordi hun har begravet sig i sin seng og ikke engang magter at se dagens lys.

BM, det er så hårdt at være pårørende. Derfor må du til hver en tid ringe eller skrive..  Så kan vi skælde ud sammen selvom vi intet får ud af det andet end at komme af med det. Jeg ved godt at jeg ikke lever sammen med min mor og det må være endnu hårdere for dig, også fordi i har NM.

BM jeg synes alligevel han er sej og har indset han har brug for hjælp. Det er bare så meget på rette spor. Nå jeg vil stoppe for nu. Ville egentlig bare fortælle at jeg kender lidt til hvordan du har det og give dig den største krammer.  

Susan

Tusind, tusind tak for din fortælling Susan!
Min mor har også haft depressioner on and off gennem hele mit liv og jeg kan udmærket godt følge dig i trangen til at give dem et ordentligt spark bagi, fordi man føler sig så uendeligt magtesløs, når det kommer til folk, man er så tæt på, som bare ikke VIL have hjælp. Altså vel sagtens fordi problemerne er så fastgroede og sammensnirklede for dem, at det vil føles som at rive såret af et helkrops-brandsår overhovedet at begynde at fifle med overfladen.
Men ÅH, hvor gør det ondt at være tilskuer til. Og tilskuer kan man desværre heller ikke bare være, når det er ens mor, det handler om, Man er jo så viklet ind i al dårligdommen, at man kan mærke hendes humørskift på miles afstand og påvirkes af det. For at sige det mildt.
Hvis du har nogle mor-issues at debatere, søde Susan, så skal du bare komme til mig! Jeg lytter GERNE og forstår dig med 100 % garanti.
Jeg er blevet langt bedre til at takle min mors nedture, så jeg efterhånden er i stand til at lytte til hende og føle med hende på hendes præmisser efterhånden og er du gal en forskel det har gjort for os begge to! Før i tiden har jeg altid følt mig så tæt på det hele, at jeg er blevet vred og knust og med vold og magt har villet tvinge hende til at få det bedre på den måde, JEG vidste, hun kunne få det bedre på og det har selvfølgelig ikke ført til andet, end at vi har skændtes og jeg har følt mig elendigt tilpas.
Jeg har så fundet ud af, at jeg er i stand til at distancere mig fra hele hendes følelseskaos - hvordan jeg er kommet frem til det, er en anden og lang historie, som jeg ikke lige vil bruge tid på nu, men du kan altid få den, hvis du tror, du kan bruge den til noget - så jeg kan give hende det, hun har brug for: At jeg bare lytter lidt til hende, taler blidt til hende og fortæller hende, hvor meget, hun betyder for mig.
Jeg siger dig, det er en befrielse uden lige at være blevet i stand til det!! Også fordi, man jo tit går omkring som barn af en depressiv eller på anden måde mentalt udfordret ;-) forælder og er bange for, at de begår selvmord. Nøj, hvor har jeg tit ligget vågen og grædt af angst for, at hun nu endelig ville tage livet af sig, fordi jeg i vrede og frustration havde skældt hende ud og smækket røret på, når jeg jo godt vidste, at hun bare opførte sig åndsvagt, fordi hun var ulykkelig... Puha. Det er en hård en, med sådan en mor, bitte Susan, I know, I know...
Ring eller skriv til mig, hvis du nogensinde får brug for at snakke om kvindtøjet!!!

Tusind tak også for, at jeg må ringe eller skrive til dig og hælde vand ud af ørerne . Det kan jeg godt finde på at gøre.
Og heldigvis tror jeg, at ham min husbond er vand at håndtere ved siden af min mor, så det var alligevel godt for noget, at hun gav mig en grundig uddannelse i, hvordan man lever med mennesker, når de har det svært ;-)

Knus fra Birgitte

Anmeld

13. oktober 2008

birgittemarie

BellaT skriver:

Det er så trist. Men hvor er det godt at han mander sig op og indser at han må have hjælp. Ikke alle mænd er i stand til det. Super godt gået af ham. Og dig. For det må godt nok være hårdt det der.

Tanker og knus fra Helle...

Tusind tak for tanker og knus, søde Helle  
Det betyder virkelig meget for mig, at I alle sammen har taget jer tid til at tænke på os og sende mig lidt looove

Og ja, jeg er godt nok også taknemmelig for, at han er i stand til at arbejde med sig selv og bede om hjælp, før det hele ramler HELT ned om ørerne på os.

Knus fra Birgitte

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.