hvornår gav i jeres babyer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Millesmammi

mille fik det da hun var omkring et halvt år - hun fik smøreost og torskerogn .. leverposteg ville hun ikke spise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

MaliksMor

Malik begyndte da han var 7 måneder. Han for markral, tun( i tuper), smøreost, osv.

Anmeld

15. marts 2011

Bare mig..

Anne85 skriver:

Begge mine unger var omkring 7 mdr da vi startede - jeg putter leverpostej, smørreost, avocadomos, broccolimos, hjemmelavet humus, ærtemos o.lign på

Hvordan laver du de der forskellige pålægger? Jeg kommer nemlig bare alt der der "normale" på men hun vil ikke have rugbrød mere, så nu må jeg være enorm kreativ hvad middagsmåltider angår Måske dine specialiteter er bedre

Anmeld

15. marts 2011

Halbschön

Lige knap 6mdr.. Leverpostej, makrel, tun, smøreost, avocado, kødpølse, æg.. I starten gjorde jeg det at jeg hældte lidt mælk ud på tallerknen og så lagde hapserne der på.. Så blev de dejlig bløde og det var nemmere for ham at tykke

Anmeld

15. marts 2011

Vidunderligeunger

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Frederikke var 6 mdr, og vi startede ud med alm. mørkt rugbrød uden kerner... Tænker umiddelbart at det er sundere end bondbrødet. Men hun var ihvert fald 6 mdr

just my words! Jeg tænker at bondebrød er for franskbrødsagtigt..

Nå men Alberte var vel 5-6 mdr da hun fik det første gang. og har eeelsket det lige siden. Du kan (ts) jo putte smøreost, leverposteg og fisk eller torskerogn på?

Anmeld

15. marts 2011

Malene84

BinaMor skriver:

rugbrødshapser?

Mine drenge var 6 måneder - de får mørkt rugbrød og bondebrød .- jeg skifter, det må være røvsygt at få det samme hver dag,

Mine drenge er altædende - så de får alt fra Buko pikantost til leverpostej

Anmeld

15. marts 2011

BinaMor

tusind tak for svar. utroligt så hurtigt man glemmer disse ting

jeg prøver at give hende noget imorgen så. er bare så sindssyg bange for hun kværkes i det men må jo bare prøve ad. hun skal jo lærer det før eller siden.

Anmeld

15. marts 2011

Palaja

Marie har fået rugbrød en uges tid nu, hun er snart 7 mdr. Og hun tygger fint på det. Jeg har puttet mælk på hvis pålægget har været lidt for tørt.

Var også lidt "nervøs" for at skulle give hende det, men det er min sundhedsplejerske som har sagt at jeg godt kunne begynde med det. Hun får mørkt rugbrød m. avocado, banan, mos af linser/kikærter/lign. Giver hende ikke leverpostej endnu da jeg har læst de skal være 7 mdr. før de får indmad.

Men synes der står forskelligt alle steder, så det kan være svært at hitte rundt i. Jeg har valgt at følge sundhedsplejerskens anvisninger hvis jeg er i tvivl om noget...

Anmeld

15. marts 2011

CHD

MHK skriver:

Hold da op, I er tidligt ude 

Jeg har læst mig frem til at de skal have tyggefunktion og dét har de først omkring 8 måneder. 

Kamille er 6 måneder og er først lige startet på tynd grød så der går længe før hun får brød 

De fleste begynder også først ved 7-8 mdr. med deciderede rugbrødshapsere, men nogle børn er jo dygtige til at tygge ret tidligt, så det vigtigste er vel at følge det enkelte barns udvikling

Derudover, er det også et værre svineri inden de får helt styr på pincetgrebet

Anmeld

15. marts 2011

Anne85

Nicolinesmor170510 skriver:

Hvordan laver du de der forskellige pålægger? Jeg kommer nemlig bare alt der der "normale" på men hun vil ikke have rugbrød mere, så nu må jeg være enorm kreativ hvad middagsmåltider angår Måske dine specialiteter er bedre

laver fx en ærtemos af 250 g kogte ærter, 1 fed hvidløg, 2 spsk kokosolie (eller andet - jeg bruger bare altid kokosolie da det er sundest) og en lille smule vand. Idag fik hun en mos af avocado og broccoli. Humus er også et stort hit (blendede kikærter, hvidløg, citron, tahin, spidskommen, olivenolie og vand) og ellers fiskepålæg af fx sejfilet, mayo, skyr, citronsaft eller avocadopålæg hvor jeg bare moser avocadoen med 1 revet æble og lidt a38 - kun fantasien sætter grænser  Jeg spiser gerne selv meget af det - har fx stort set altid humus i køleskabet MUMS

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.