hvornår gav i jeres babyer..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Jyden

De skal helst være mindst 6 mdr, da der er gluten i brød og hvis man giver dem glutenholdige produkter for tidligt kan det udløse allergi.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Fru Nielsen

CHD skriver:

Ifølge SP og sundhedsstyrelsen, må man tidligst give lidt brød v. 6 mdr. pga. gluten.

Ja det anbefales der.... Men nu bestemmer man jo heldigvis selv!  Begge mine er startet tidligere end 6 mdr.....

Anmeld

15. marts 2011

Fru Nielsen

BinaMor skriver:

okay tak. var ikke sikker på Maddi ( 6 1/2 måned)  er gammel nok men det er hun så

putter i leverposteg på? eller hvad må de få så tideligt?

(jeg ammer)

Vi startede ud med leverpostaj og torskerogn... Men nu hvor han er 11 mdr får han alt på.....

Anmeld

15. marts 2011

CHD

Fru Nielsen skriver:

Ja det anbefales der.... Men nu bestemmer man jo heldigvis selv!  Begge mine er startet tidligere end 6 mdr.....

Ja, selvfølgelig bestemmer man selv. De informationer man får gennem SP og Sundhedsstyrelsen er blot vejledende, med udgangspunkt i nyere forskning indenfor fødevarer, allergier osv.

Personligt var jeg bare, da min søn var på den alder, nervøs ved tanken om at han kunne udvikle glutenallergi. Glutenallergi er jo som bekendt for livet og ikke noget man kan være heldig at vokse fra såsom mælkeallergi.

Anmeld

15. marts 2011

LR85

begyndte også med bondebrød ved 6 måneders alderen.

leverpostej, torskerogn, avokado, tun (på dåse) ærtemos og lign.

Anmeld

15. marts 2011

Fru Nielsen

CHD skriver:

Ja, selvfølgelig bestemmer man selv. De informationer man får gennem SP og Sundhedsstyrelsen er blot vejledende, med udgangspunkt i nyere forskning indenfor fødevarer, allergier osv.

Personligt var jeg bare, da min søn var på den alder, nervøs ved tanken om at han kunne udvikle glutenallergi. Glutenallergi er jo som bekendt for livet og ikke noget man kan være heldig at vokse fra såsom mælkeallergi.

Korrekt....

Vi valgte at starte med rugbrød simpelthen fordi vores sønner er blevet træt af mos og grød, og det næste naturlige skridt har derfor været rugbrød.

Anmeld

15. marts 2011

132319

Hold da op, I er tidligt ude 

Jeg har læst mig frem til at de skal have tyggefunktion og dét har de først omkring 8 måneder. 

Kamille er 6 måneder og er først lige startet på tynd grød så der går længe før hun får brød 

Anmeld

15. marts 2011

JacobsMoar

Fru Nielsen skriver:

Ja det anbefales der.... Men nu bestemmer man jo heldigvis selv!

Sådan !! Det er vires børn - os der bestemmer !!

Anmeld

15. marts 2011

Fru Nielsen

MHK skriver:

Hold da op, I er tidligt ude 

Jeg har læst mig frem til at de skal have tyggefunktion og dét har de først omkring 8 måneder. 

Kamille er 6 måneder og er først lige startet på tynd grød så der går længe før hun får brød 

Nu kan man jo ikke genralisere.... Mathias har i hvert fald ikke haft problemer med det, trods han startede 3 mdr før den funktion skulle være udviklet.....

Anmeld

15. marts 2011

Anne85

Begge mine unger var omkring 7 mdr da vi startede - jeg putter leverpostej, smørreost, avocadomos, broccolimos, hjemmelavet humus, ærtemos o.lign på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.