Giraffen skriver:
jeg tænkte bare - er du sikker på at det er fordi hun ikke gider?
Du siger at hun blev ked af det d. 25. december fordi han ikke magtede hende. det kan godt give en følelse af svigt for et sensitivt barn og så kan det jo godt være hun helt automatisk lige passer på sig selv - ingen kontakt = ingen afvisning = ingen ked af dethed (sådan tænker hun måske?)
Tror da du skal forklare far at det den 25. ikke var ok - og forklare din datter at far elsker hende rigtig meget
Nu kender jeg jo ikke hele historien, men tror du skal tænke over/undersøge om det reelt set er fordi han ikke interesserer hende eller om hun er bange for at føle sig afvist af hendes far igen
til dig
Det kan sagtens være, at hun gør det for at beskytte sig selv, det ville jo ikke være utænkeligt med deres historie, men det er næsten umuligt for mig, at skulle vide det med sikkerhed. Hvis han ringer, så ruller hun med øjnene og sukker over at skulle tale med ham, sådan rigtig teenage-agtigt. Ville rigtig gerne kunne støtte hende i at nå ud over det her punkt, uden på nogen måde at presse hende, for hendes følelser i det her, er altid okay at have.
Jeg har forklaret min eks, at d. 25 bare slet ikke var i orden, og han fik endda af vide, at hun var rigtig ked af det, men han mente at hun måtte vente til om eftermiddagen, når han var udhvilet.
Jeg har lige skrevet til ham at vi giver hans forslag en chance, så han kun ringer 1 gang i ugen, og at hun så kan ringe, hvis hun har lyst. Så håber jeg da, at de begger for noget ud af det, ellers må vi jo tage den op igen, og måske når der kommer en afgørelse fra statsforvaltningen omkring samvær, så skal vi jo uanset hvad, have fundet ud af en måde, at gøre det her på.