Min datter har jo stort set kun telefonisk kontakt med hendes far. Han har rent fysisk været sammen med hende 5 gange siden oktober måned, og de 4 af gangene er det mig, der har kørt vejen til ham.
Men han skal ringe 2 gange i ugen, for at genetablere en form for tryghed igen, men vores datter "gider" ham simpelthen ikke, når han ringer. Hun vil max snakke med ham i 2 minutter, og det er endda højt sat nogen dage. Så nu begynder far at trække sig lidt ud af, at ville ringe, for han mener at 2 gange i ugen er meget. Men bliver det mindre end det er nu allerede, så får de jo slet ikke den fortrolighed, der skal til, når han jo også har søgt samvær med pigen.
Nogen ideer til, hvordan jeg kan hjælpe hende i det her? Skal det bare være okay, at hun ikke rigtig gider at snakke med ham, men så forsvinder stort set alt kontakt med far?
Jeg er ikke i tvivl om, at hun elsker ham, og vi snakker om ham, når hun selv tager initiativ til det.
Skal vi bare prøve med at det kun er den ene gang i ugen i stedet for, at han ringer?
Anmeld