Mamalou skriver:
Jeg har det på samme måde som dig, at der er flere smukke pigenavne end drengenavne. Min kæreste og jeg har faktisk også nemmere ved at blive enige om et pigenavn, sådan oplevede jeg det i hvert fald inden vi blev bekendt med kønnet.
Jeg/vi tænker heller ikke så meget over, at navnet skal passe internationalt. Jeg tænker som dig, at vi jo er danskere og er stolte af det, og ingen af hverken jeg eller kæresten har et specielt internationalt navn (vi hedder Louise og Kenneth).
Vi prøvede at finde nogle flere navne i går, som vi begge kan lide. Vi er endt ud med to; William og Villads. Villads er også ret populært, men ikke blandt de 20 mest populære navne. Min kæreste er helt vild med Anton, mens jeg er med Felix - men der er ikke rigtig nogen af os, der giver sig hvilket også er forståeligt. Jeg har flere gange drømt at han skulle hedde Valdemar, men det er kæresten slet ikke med på og jeg aner faktisk ikke hvor jeg har det fra, da det ikke er et navn jeg tænker specielt på - underligt 
Jeg havde faktisk også Villads på listen, men det afviste kæresten blankt - synes nu at det er et rigtig fint navn, måske også som et godt alternativ til William, som er så populært. Personligt kan jeg bedst lide Villads af de to - måske fordi det netop ikke ligger på Top 20 
For os er det også vigtigere at navnet kan udtales herhjemme end at det f.eks kan udtales i Australien - må også indrømme at jeg har svært ved at give mit barn et navn som det ikke selv kan udtale når det skal til det eller får sværere ved at stave det hehe Det er noget helt andet, hvis man har en anden baggrund/kultur end dansk og man så vælger et navn derfra.
Min veninde har en dreng der hedder Joshua - hun vidste ikke engang selv i starten, hvordan det skulle siges!?
Valdemar - I love it
Det er bestemt en af favoritterne, men desværre også ret brugt - dog kunne jeg ikke finde på at fjerne det fra listen af den grund, det skal kun være hvis vi bliver enige om, at der er et andet navn som er bedre.
Er sikker på, at i nok skal finde på noget der passer jeres lille guldklump når tid er 
/Fenja