Vi er selv nået dertil, hvor der bliver snakket navne - pigenavnet har vi, det valgte vi for nogle år tilbage og er helt enige om det, men drengenavne....puha....det synes jeg altså er rigtig svært. Personligt synes jeg at der er langt flere flotte pigenavne end drengenavne og vi herhjemme har lidt svært ved at blive enige om, hvad der er pænt og ikke. Vi har dog fået skrevet lidt navne ned vi begge kan lide 
Vi har aftalt, at kan en af os ikke lide navnet bliver det "skrottet" med det samme - jeg ser helst at navnet ikke ligger på Top 10, Top 20 osv, men hvis vi falder over et navn, som tilfældigvis skulle ligge på listen over populære navne, så tror jeg at vi valgte det alligevel.
Det vigtigste for os herhjemme, udover at vi selvfølgelig kan lide navnet, er at - måske i modsætning til mange andre, at det skal være et dansk/nordisk navn. Jeg tænker ikke på, at det skal kunne udtales i andre lande, da mine børn og vi forældre er danske og det synes jeg bestemt ikke gør noget at andre kan se på navnet. Det er vigtigt for mig at holde fast i vores danske rødder mht navn, uanset hvor internationalt det hele er og bliver 
Anmeld