Silvermist skriver:
Da vi valgte vores pigers navne lagde vi vægt på at det skulle være nogle feminine, stærke og smukke navne der både skulle kunne udtales på dansk og på islandsk, da jeg er 50/50 dansk/islandsk og min mand islandsk. En stor del af familien bor i Island og derfor synes vi at det er vigtigt at navnene kan fungere i begge lande.
Mine piger hedder Isabella Viola og Victoria Lucia. Vi valgte at have mellemnavne fordi at både jeg og min mand har mellemnavne og i Island er det ihvertfald meget almindeligt med et mellemnavn.
Jeg er yderst tilfreds med mine pigers navne. Isabella og Victoria er nøjagtig lige lange navne og der er Viola og Lucia også. Navnene er feminine, stærke og smukke og ser iøvrigt også smukke ud på skrift, hvis I forstår hvad jeg mener 
Sjovt nok er Isabella jo er royalt navn nu. Min prinsesse Isabella blev navnegivet d. 27. juni 2007 og få dage efter blev den lille royale prinsesse døbt Isabella. Jeg blev ofte spurgt om jeg havde abet efter, men jeg har det på skrift at min Isabella fik sit navn først 
Ja vi havde faktisk også valgt Isabella hvis det blev en pige men så "tog" kronprinseparret det!
Kan godt afsløre jeg var rasende!

Men da jeg så fødte i november 2007 så var det en dreng så gjorde det ikke så meget 
TS: Mht. navne overvejelser, vi havde MANGE! Det skulle være noget som både min kæreste og jeg kunne lide - allerede der gik det galt med over halvdelen af forslagene
-, man havde vetoret til alle og så mange man ville, det skulle være to, et nordisk og et internationalt, et populært og et ikke, og det skulle passe til vores efternavn.Plus at de skulle IKKE starte med vores forbogstaver i vores fornavne.
Også gik vi igang 
Så vi endte med at gå på nordicnames.de som er genial! Der er betydninger, navne, alternative navne osv osv osv osv. Vi gik igennem hver for sig og skrev alle ned der tiltalte os, dem der overlappede var i spil 
God fornøjelse
Håber ikke jeres bliver ligeså stort cirkus som vores blev men vi det nok igen til næste