Tanker omkring navngivning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Mamalou

AnneBJ skriver:

Hvis ikke navnet var så populært var det også en William der svømmer rundt i min mave

Vi har lagt vægt på:

- 2 stavelser eller flere, da jeg synes det er nemmet ifbm. udtale
- ingen æ, ø og å
- kun én stavemåde
- helst ikke på top20, top50 går an

Noget der passer pænt med hans mellemnavn og efternavn, og som vi begge kan lide. Selvfølgelig også vigtigt at kunne forestille sig både en baby og en voksen mand hedde det

Navnet er hemmeligt indtil jeg har født! 

Det er ikke nemt, slet ikke når navnet William er så pænt et navn. Vi har også andre på listen, men kæresten er meget til William såhh... 

Der er heldigvis et stykke til terminen den 6. maj, så der er tid for os at beslutte os i. Måske ligner han slet ikke en William og så er problemet løst helt af sig selv

Spændende hvilket navn i har valgt til jeres prins

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Mamalou

IsabellaCiinea skriver:

Når jeg får børn, skal de ha to navne, og de skal være lidt anderledes, og de skal ku udtales både i danmark og i udlandet (på engelsk)

Min kæreste er ikke til to navne, selvom det selvfølgelig kunne være en mulighed. Åhh hvor ville det være nemmere, hvis bare jeg selv skulle bestemme navnet

Anmeld

15. marts 2011

Mamalou

Low skriver:

Gør hvad I synes er pænt. 

Min søn hedder Alexander og det har vi valgt fordi VI godt kan lide det selv om vi godt er klar over at der er ret mange der hedder det . Hvis der er flere i klassen der hedder det samme, så må det bare være det, værre er det heller ikke. Hvis mange hedder det samme i en overgang, så er det nok fordi at mange synes at det er et dejligt navn

Vi vil selvfølgelig altid vælge et navn vi synes er pænt  

Hvis det stod til kæresten, så ville vi vælge William uanset hvor mange andre børn, der hedder det. Så vi får se om han får ret

Anmeld

15. marts 2011

Fru Nielsen

Nicklas valgte min søster fordi jeg ikke selv kunne bestemme mig.... William, Nicklas, Tristan og Noah stod valget imellem dengang.....

Med Mathias bestemte Andreas. Vi havde sammen valgt to navne ud, også fik han den dag vi fik afvide det var en dreng lov til at bestemme hvad for en af dem det skulle være.... Valget stod mellem Mathias og Mikkel.

Med lille pigen skal Hedde Nikoline. Og det er Storbror Nicklas som har bestemt det.... Vi har aldrig tænkt over hvorfor de hedder det de gør, vi har bare taget nogen navne vi syntes var pæne, også har vi valgt ud fra det............

Anmeld

15. marts 2011

Mamalou

Silvermist skriver:

Da vi valgte vores pigers navne lagde vi vægt på at det skulle være nogle feminine, stærke og smukke navne der både skulle kunne udtales på dansk og på islandsk, da jeg er 50/50 dansk/islandsk og min mand islandsk. En stor del af familien bor i Island og derfor synes vi at det er vigtigt at navnene kan fungere i begge lande.

Mine piger hedder Isabella Viola og Victoria Lucia. Vi valgte at have mellemnavne fordi at både jeg og min mand har mellemnavne og i Island er det ihvertfald meget almindeligt med et mellemnavn.

Jeg er yderst tilfreds med mine pigers navne. Isabella og Victoria er nøjagtig lige lange navne og der er Viola og Lucia også. Navnene er feminine, stærke og smukke og ser iøvrigt også smukke ud på skrift, hvis I forstår hvad jeg mener

Sjovt nok er Isabella jo er royalt navn nu. Min prinsesse Isabella blev navnegivet d. 27. juni 2007 og få dage efter blev den lille royale prinsesse døbt Isabella. Jeg blev ofte spurgt om jeg havde abet efter, men jeg har det på skrift at min Isabella fik sit navn først

I har haft nogle naturlige hensyn at tage, når nu I er en dansk/islandsk familie. 

Smukke navne

Anmeld

15. marts 2011

Mamalou

B&J skriver:

Vi valgt vores dreng navn pga. det er super pænt og vi var begge helt vilde med det og vi sad en aften jeg bestemte pige navn hvis det blev en pige og min kæreste drenge navn og det var jo ingen problem vi havde jo samme smag

Vi talte også om, inden vi blev gravide, at min kæreste skulle bestemme navnet hvis det blev en dreng, mens jeg skulle bestemme hvis det blev en pige. Men da det blev aktuelt, ville jeg også have noget at skulle have sagt - især da kæreste foreslog navne jeg slet ikke kunne være med til... Måske ville det være nemmere hvis vi havde 100% samme smag, men sådan er det ikke og derfor er det næste utroligt, at vi kan blive enige om William  

Anmeld

15. marts 2011

Mamalou

Fru Nielsen skriver:

Nicklas valgte min søster fordi jeg ikke selv kunne bestemme mig.... William, Nicklas, Tristan og Noah stod valget imellem dengang.....

Med Mathias bestemte Andreas. Vi havde sammen valgt to navne ud, også fik han den dag vi fik afvide det var en dreng lov til at bestemme hvad for en af dem det skulle være.... Valget stod mellem Mathias og Mikkel.

Med lille pigen skal Hedde Nikoline. Og det er Storbror Nicklas som har bestemt det.... Vi har aldrig tænkt over hvorfor de hedder det de gør, vi har bare taget nogen navne vi syntes var pæne, også har vi valgt ud fra det............

Det er da også helt klart det nemmeste at gøre!

Min kæreste har i forvejen en datter på fire år, men de navne hun foreslår er kun til at trække på smilebåndet af, da det er navne fra diverse børneprogrammer. 

Det kunne jo selvfølgelige være vi skulle lade hende beslutte navnet ud fra de to navne vi har oppe at vende nu. Hun ville uden tvivl blive stolt! 

Anmeld

15. marts 2011

Fru Nielsen

Mamalou skriver:

Det er da også helt klart det nemmeste at gøre!

Min kæreste har i forvejen en datter på fire år, men de navne hun foreslår er kun til at trække på smilebåndet af, da det er navne fra diverse børneprogrammer. 

Det kunne jo selvfølgelige være vi skulle lade hende beslutte navnet ud fra de to navne vi har oppe at vende nu. Hun ville uden tvivl blive stolt! 

Herhjemme var LEGO og RASMUS SEEBACH også oppe og vende, meeeeeen der satte jeg alligevel grænsen.... jamen okay mor, så skal jeg bare lige tænke....

Også kom han efter nogen dage og sagde: Mor, hvis vi får en lillesøster skan hun hedde Nikoline. Og den godtog vi....

Anmeld

15. marts 2011

Mamalou

Fru Nielsen skriver:

Herhjemme var LEGO og RASMUS SEEBACH også oppe og vende, meeeeeen der satte jeg alligevel grænsen.... jamen okay mor, så skal jeg bare lige tænke....

Også kom han efter nogen dage og sagde: Mor, hvis vi får en lillesøster skan hun hedde Nikoline. Og den godtog vi....

Ellers rigtig gode bud.

Lucca kom en dag og sagde at hendes lillebror skulle hedde prutteskid. Helt klart det nye frække ord i børnehaven Men efter en snak om, at det nok ikke ville være det sjoveste at hedde, kom hun med navne som Pippi og Fifi... Menn det går vist ikke helt, selvom det sikkert er en sød erklæring fra hendes side, da hun elsker de figurer! 

Anmeld

15. marts 2011

<3

Silvermist skriver:

Da vi valgte vores pigers navne lagde vi vægt på at det skulle være nogle feminine, stærke og smukke navne der både skulle kunne udtales på dansk og på islandsk, da jeg er 50/50 dansk/islandsk og min mand islandsk. En stor del af familien bor i Island og derfor synes vi at det er vigtigt at navnene kan fungere i begge lande.

Mine piger hedder Isabella Viola og Victoria Lucia. Vi valgte at have mellemnavne fordi at både jeg og min mand har mellemnavne og i Island er det ihvertfald meget almindeligt med et mellemnavn.

Jeg er yderst tilfreds med mine pigers navne. Isabella og Victoria er nøjagtig lige lange navne og der er Viola og Lucia også. Navnene er feminine, stærke og smukke og ser iøvrigt også smukke ud på skrift, hvis I forstår hvad jeg mener

Sjovt nok er Isabella jo er royalt navn nu. Min prinsesse Isabella blev navnegivet d. 27. juni 2007 og få dage efter blev den lille royale prinsesse døbt Isabella. Jeg blev ofte spurgt om jeg havde abet efter, men jeg har det på skrift at min Isabella fik sit navn først

Ja vi havde faktisk også valgt Isabella hvis det blev en pige men så "tog" kronprinseparret det!

Kan godt afsløre jeg var rasende!

Men da jeg så fødte i november 2007 så var det en dreng så gjorde det ikke så meget

TS: Mht. navne overvejelser, vi havde MANGE! Det skulle være noget som både min kæreste og jeg kunne lide - allerede der gik det galt med over halvdelen af forslagene -, man havde vetoret til alle og så mange man ville, det skulle være to, et nordisk og et internationalt, et populært og et ikke, og det skulle passe til vores efternavn.Plus at de skulle IKKE starte med vores forbogstaver i vores fornavne.

Også gik vi igang

Så vi endte med at gå på nordicnames.de som er genial! Der er betydninger, navne, alternative navne osv osv osv osv. Vi gik igennem hver for sig og skrev alle ned der tiltalte os, dem der overlappede var i spil

God fornøjelse Håber ikke jeres bliver ligeså stort cirkus som vores blev men vi det nok igen til næste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.