intet sted at bo og snart termin

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.776 visninger
43 svar
0 synes godt om
14. marts 2011

mialt

hej alle herinde,

vi har nu været uden bolig i 3 måneder. nu er jeg blevet smidt ud derfra hvor mig og min kæreste boede, som var hos min svigermor. det gik simpelthen ikke mellem os. så nu bor jeg hos min mor, som faktisk ikke har plads til mig, og min kæreste bor stadig hos hans mor. min plan er at gå til kommunen i morgen og bede om deres hjælp, vi har søgt alle steder efter bolig, og kan intet finde.  

så mit spørgsmål til jer er, har i erfaring omkring om de overhovedet vil hjælpe os, eller om det er bedst jeg lyver, og siger jeg er enlig, og så min kæreste efter noget tid flytter ind til mig. der er måske større chance for at de vil hjælpe hvis jeg er enlig. 

har termin 3 juni. 

håber på gode råd og erfaringer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Mira0911

Må ærligt sige... Tror bestemt ikke på det hjælper at lyve... 

Fortæl dem ærligt hvordan Jeres situation er... 

Anmeld

14. marts 2011

mialt

MoarJ skriver:

Må ærligt sige... Tror bestemt ikke på det hjælper at lyve... 

Fortæl dem ærligt hvordan Jeres situation er... 

hmm. jamen min kæreste har været på kontanthjælp i 2 måneder nu, på grund af han intet arbejde har. men han har så arbejde her fra den 31 marts, og så har vi jo hans indtægt, og så vil de sikkert ikke gøre en skid. 

Anmeld

14. marts 2011

lollandpigen

mialt skriver:

hmm. jamen min kæreste har været på kontanthjælp i 2 måneder nu, på grund af han intet arbejde har. men han har så arbejde her fra den 31 marts, og så har vi jo hans indtægt, og så vil de sikkert ikke gøre en skid. 

Nogle gange ser det meget sort ud, og da jeg blev enlig mor hjælp komunen mig også, men tror ikke de hjælp fordi ejg var enlig mor. Det hjælper ikke at lyve, kan godt være det hjælpe til at starte med men hvis i så flytter sammen efter 1 måneder regner de måske ud at du ikke har været enlig mor og det kun var for at få hjælp.

Fotæl dem hvordan det ser ud og så tror jeg også de vil hjælpe jer. Kan godt være de ikke vil forærer jer en lejlighed med indskud og det hele, men er sikker på de vil låne jer pengene til indskud så I får et sted at bo men selvføgelig skal pengene betales tilbage...

Held og lykke med det håber I finder en løsning.

Anmeld

14. marts 2011

lollandpigen

Bliver nød til lige at høre hvor du bor henne?? Intet at finde af bolig eller er I bare meget bestemte hvor I vil bo?? Smiler

Anmeld

14. marts 2011

anja89

Du kan prøve at se inde på www.lejerbo.dk  de har tit ledige boligere klar til indflytning

Anmeld

15. marts 2011

mialt

lollandpigen skriver:

Nogle gange ser det meget sort ud, og da jeg blev enlig mor hjælp komunen mig også, men tror ikke de hjælp fordi ejg var enlig mor. Det hjælper ikke at lyve, kan godt være det hjælpe til at starte med men hvis i så flytter sammen efter 1 måneder regner de måske ud at du ikke har været enlig mor og det kun var for at få hjælp.

Fotæl dem hvordan det ser ud og så tror jeg også de vil hjælpe jer. Kan godt være de ikke vil forærer jer en lejlighed med indskud og det hele, men er sikker på de vil låne jer pengene til indskud så I får et sted at bo men selvføgelig skal pengene betales tilbage...

Held og lykke med det håber I finder en løsning.

har lige snakket med min sagsbehandler idag, de kan intet gøre. de har ikke nogen bolig at sætte mig i. så de siger krisecenter eller herberg. det skal jeg sku ikke. fandeme nej.

Anmeld

15. marts 2011

mialt

anja89 skriver:

Du kan prøve at se inde på www.lejerbo.dk  de har tit ledige boligere klar til indflytning

der er ingenting på lejerbo

vi bor i Hinnerup

Anmeld

15. marts 2011

Kamulla

altså du kan da prøve at gå på komunen og spørge om hjælp.. men det forgår i bogerservice (hvis det ikke ligger samme sted som kommunen er det en god info)

men det ville ikke gavne dig at lyve om jeres situration.. 

Anmeld

15. marts 2011

Fabienne

Så må i jo sprede søgningen lidt udover Hinnerup.?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.