Føler mig snydt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. april 2011

sandratobias

Kan sagtens følge dig... Havde samme følelse.. Og de folk jeg har snakket med om det, som der har født til tiden har meget svært ved at forstå de følelser man render rundt med...

Min søn kom ved planlagt kejsersnit i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning.. Vægt og længde 1257 og 39 cm... 
Har virkelig følt mig snydt for alt.. Især det at blive gravidstor.. og føde selv...  Vi lå indlagt på neo i 7 uger... 

Fik så lov at prøve det jeg følte mig snydt for 1. gang, her ved min 2. graviditet... Blev stor zyz jeg selv... Fødte selv, godt nok blev jeg sat i gang, men stadig fødte jeg selv.. Og så endda ikk for tidligt, kom helt til uge 38+0 da jeg fødte..

Så 2 graviditeter behøver ikk at være ens - heldigvis...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. april 2011

Kløver

sandratobias skriver:

Kan sagtens følge dig... Havde samme følelse.. Og de folk jeg har snakket med om det, som der har født til tiden har meget svært ved at forstå de følelser man render rundt med...

Min søn kom ved planlagt kejsersnit i uge 31+2 pga svangerskabsforgiftning.. Vægt og længde 1257 og 39 cm... 
Har virkelig følt mig snydt for alt.. Især det at blive gravidstor.. og føde selv...  Vi lå indlagt på neo i 7 uger... 

Fik så lov at prøve det jeg følte mig snydt for 1. gang, her ved min 2. graviditet... Blev stor zyz jeg selv... Fødte selv, godt nok blev jeg sat i gang, men stadig fødte jeg selv.. Og så endda ikk for tidligt, kom helt til uge 38+0 da jeg fødte..

Så 2 graviditeter behøver ikk at være ens - heldigvis...

Dejligt at høre om din oplevelse 2 gang, giver forhåbninger for næste gang, når vores søn, skal være storebror, men ja synes bestemt det er rart med denne kategori her på baby.dk, for mange som ikke har født før tid, synes man er pjattet og der er mange ting i det, det er svært at forstå, hvis man ikke har været der selv.

Anmeld

11. april 2011

sandratobias

Maja84 skriver:

Dejligt at høre om din oplevelse 2 gang, giver forhåbninger for næste gang, når vores søn, skal være storebror, men ja synes bestemt det er rart med denne kategori her på baby.dk, for mange som ikke har født før tid, synes man er pjattet og der er mange ting i det, det er svært at forstå, hvis man ikke har været der selv.

Ja det er dejligt og høre positive oplevelser fra andre.. Fulgte meget med i andres oplevelser da jeg gik gravid her 2. gang... Var jo egentligt bange for at opleve det samme igen... Så fik altid et smil på læben når jeg læste noget positivt...

Håber da at du får lov til at prøve alt som du føler dig snydt for, når den tid kommer..  

Anmeld

13. april 2011

Kløver

sandratobias skriver:

Ja det er dejligt og høre positive oplevelser fra andre.. Fulgte meget med i andres oplevelser da jeg gik gravid her 2. gang... Var jo egentligt bange for at opleve det samme igen... Så fik altid et smil på læben når jeg læste noget positivt...

Håber da at du får lov til at prøve alt som du føler dig snydt for, når den tid kommer..  

tusind tak, og håber jeg også, føler mig nok også snydt da min far skulle holde mega fest, og gjorde han ugen efter vores søn kom til verden, så gik både glip af min fars 50 års fødselsdag, men også at vise min skønne mave frem, endelig kunne man komme til fest og være fed på fede måde, men sådan gik det så ikke, men er jo kommet noget skønt ud af det

Anmeld

13. april 2011

132319

Ja, jeg kender godt følelsen, især efter første fødsel.

Det lyder underligt men jeg følte mig snydt for at jeg aldrig nåede at blive utålmodig 

Min søn er født 34+1 og min datter er født 36+6 og jeg er sådan lidt ærgerlig over at jeg aldrig fik lov til at prøve at ramme den gyldne terminsdato. Især fordi jeg havde to meget nemme graviditeter så de sidste henholdsvis 6 og 3 uger, kunne jeg sagtens have taget med 

Anmeld

24. april 2011

eElak

132319 skriver:

Ja, jeg kender godt følelsen, især efter første fødsel.

Det lyder underligt men jeg følte mig snydt for at jeg aldrig nåede at blive utålmodig 

Min søn er født 34+1 og min datter er født 36+6 og jeg er sådan lidt ærgerlig over at jeg aldrig fik lov til at prøve at ramme den gyldne terminsdato. Især fordi jeg havde to meget nemme graviditeter så de sidste henholdsvis 6 og 3 uger, kunne jeg sagtens have taget med 

Du skriver lige det som jeg tænker på sin vis... 

Mine omstændigheder omkring fødslen af min søn har stort set været ligesom en normal fødsel... Foruden at jeg ikke måtte føde i vand, som jeg gerne ville, pga det var inden de 37 uger 

Så jeg har følt mig utrolig heldig i at have haft et rimelig "normalt" forløb selvom det tog røven på mig at vandet gik lige pludselig.. Jeg fik selv lov til at føde min søn - og det var uden smertestillende... Vi slap udenom Neonatal - dog kun med nød og næppe. Jeg fik ham op på maven osv osv. Idet jeg er offentligt ansat, så havde jeg 8 ugers graviditetsorlov - så jeg nåede at holde 4 ugers orlov inden fødslen... 

jeg nåede dog ikke at blive utålmodig... Det lyder latterligt, men... Jeg nåede slet ikke den der frustration med at overveje at lave englehop for at sætte gang i fødslen. Jeg ville da gerne have gået bare et par uger længere, selvom jeg ikke er ked af som sådan over at min søn kom når han kom... 

Så jeg kan kun forestille mig hvordan det må være for jer, som får akutte kejsersnit og forløb på neon afd.. Al respekt herfra! 

Anmeld

24. april 2011

norenberg

kender følelsen alt for godt fødte 13 uger for tidlig og føler mig så snydt....vi havde bestemt at han skulle være vores sidste da vi har to mere i forvejen..... men nu har jeg bare svært ved tanken om aldrig skulle opleve at være gravid igen.....

Anmeld

10. maj 2011

Augusta11

Jeg er selv i farezonen for at føde for tidligt, og jeg prøver at fokusere på, at det vigtigste er at få et sundt barn ud af det. Selvfølgelig vil man gerne gennemleve alle de ting, man har forberedt sig på, men det hele er så uforudsigeligt, også bagefter, og nogle af os skal åbenbart ikke den gængse vej.

Jeg er selv født for tidligt, lå i kuvøse og havde ikke kontakt med min mor de første dage. Jeg kan intet huske og er til gengæld blevet overdænget med kærlighed gennem hele mit liv, så jeg føler bestemt ikke, at jeg har lidt afsavn eller er blevet svigtet. Tænk på det, nyd nuet og sig nej til den dårlige samvittighed.

Anmeld

10. maj 2011

Kløver

Augusta11 skriver:

Jeg er selv i farezonen for at føde for tidligt, og jeg prøver at fokusere på, at det vigtigste er at få et sundt barn ud af det. Selvfølgelig vil man gerne gennemleve alle de ting, man har forberedt sig på, men det hele er så uforudsigeligt, også bagefter, og nogle af os skal åbenbart ikke den gængse vej.

Jeg er selv født for tidligt, lå i kuvøse og havde ikke kontakt med min mor de første dage. Jeg kan intet huske og er til gengæld blevet overdænget med kærlighed gennem hele mit liv, så jeg føler bestemt ikke, at jeg har lidt afsavn eller er blevet svigtet. Tænk på det, nyd nuet og sig nej til den dårlige samvittighed.

tak for dit svar, det varmede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.