Det er vist ret tydeligt på denne tråd at du bestemt ikke er den eneste der har haft de her følelser og det er vel også kun naturligt.
Nu har jeg godt nok ikke født endnu, men har til gengæld været sengeliggende siden 19+5 og skal være det frem til fødslen.
Jeg føler mig især snydt for den glade tid hvor man kan gå og vise maven frem og være stolt over det lille vidunder der er på vej. Da jeg blev sygemeldt kunne man dårligt se at jeg er gravid og det er vores første barn, så min oplevelse af at være gravid er jo ikke ligefrem positiv.
Vi ved samtidig at fødslen bliver ved kejsersnit fordi hun ligger med numsen nedad og ikke kan vende sig. Lige på det punkt føler jeg mig til gengæld ikke snydt, endnu i hvert fald. I stedet har det nærmest været en tryghed for os fordi vi har det mindre at bekymre os om. Vi ved at når jeg får veer er det bare direkte til sygehuset for at få kejsersnit og så skal vi ikke tænke mere over det.
Mht. tiden efter den lille er født kan vi da også mærke at det ikke er super fedt at gå og forberede sig på en lang indlæggelse med hvad dertil følger, men vi prøver i stedet at tænke positivt og glæde os over at vi i det mindste har muligheden for at forberede os bedst muligt, modsat de fleste andre der bare lige pludselig bliver forældre til et for tidligt født barn, af den ene eller den anden årsag.
Tanja
Anmeld