Pasning, hjælp?!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. marts 2011

mth1987

Anonym skriver:

Kan hun godt drikke af en kop? Hvordan gør man det? Ja, undskyld jeg spørger så dumt, men jeg har jo aldrig prøvet det før. jeg er nemlig bange for at hun ikke vil tilbage til brystet.

Vi er tæt på at gå fra hinanden, fordi alt bare er gået for meget op i forældrerollen, allerede fra graviditeten. Vi har glemt hinanden.

Vi hældte lidt op i en lille beholder og hældte. Forsigtigt det jo kun dråber ad gangen ellers kløjes de. Men malk rigeligt ud for meget af det kan godt ryge ved siden af. Men prøv det sf med din mor så du tryg ved det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. marts 2011

Mumto3

på hospitalerne bruger de ikke en kop kop, men derimod sådan et lille medicin-bæger, det er relativt nemt at give en baby på den måde.

men som en anden skriver: er et en fest I har brug for sammen? Er det ikke snarere bare tid til jer!! (og her tænker jeg ikke en tur i biografen, men tid til at snakke, nusse, kysse, være tætte, kommunikere)? -og det kan sagtens passes ind mellem nogle amninger. Når de er så små sover de jo lange lure, så man kunne amme, og så have 2-3 timer alene mens baby sover, og så kan babysitter komme tilbage med baby til en kort ammetår og så gå igen.

Vi har været til fest sammen hvor vi bare fik bragt baby når jeg skullle amme. Vi har også været ude og spise, hvor baby også blev bragt. Men det kræver selvfølgelig at man har nogen der gider det.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg ville nok ikke give hende en flaske, for så risikerer du hun ikke vil tage fat igen.. - Altså hvis du vil blive ved med at amme hende..

Jeg var nødsaget til, at give min pige flaske, idet jeg lige havde fået hende inden jeg skulle til studentereksamener, og til sidst ville hun ikke tage fat mere.. Så da jeg endelig, langt om længe, var færdig med eksamnerne, ville pigebarnet sgu ikke suge mere.. Men dette var godt nok over flere gange.. Men du kan risikerer det samme bare ved én gang.. :/

Det er op til dig.. Men dårlig samvittighed, er der ikke grund til at have Har du brug for luft, jamen så gør det Det er HELT iorden..

Ja, men jeg er også usikker på flasken. Der var der gav mig et råd om at give hende det i en kop? jeg ved bare ikke helt hvordan man gør. Men ellers så er det intet problem og hente hende igen så jeg kan nå at amme hende.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak, alle jer der lige har fået mig til at føle mig som en bedre mor. Jeg troede det var alt alt for tidligt. Det er rart at vide der faktisk er nogen der synes det er helt i orden, for må indrømme jeg kun har fået negativt at vide. Men er glad for at i er forstående.

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

mth1987 skriver:

Vi hældte lidt op i en lille beholder og hældte. Forsigtigt det jo kun dråber ad gangen ellers kløjes de. Men malk rigeligt ud for meget af det kan godt ryge ved siden af. Men prøv det sf med din mor så du tryg ved det

Ja, det må jeg prøve. Tusind tak for det gode råd.

Anmeld

9. marts 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Nej, jeg ved godt det virker lidt mærkeligt. Det er også derfor jeg har det dårligt over det, for som sagt føler jeg at jeg forlader hende for en fest. Men det er slet ikke der den ligger, og jeg vil heller ikke drikke så meget som en dråbe alkohol.

Og jeg ved slet heller ikke om jeg tør at give hende flaske hvis hun ikke vil til brystet igen.

Jamen hvorfor ikke tage hende med til festen og lægge hende til at sove i et stille rum, og så tage nogle timer/en aften med din mand mellem 2 amninger?

Anmeld

9. marts 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Ja, men jeg er også usikker på flasken. Der var der gav mig et råd om at give hende det i en kop? jeg ved bare ikke helt hvordan man gør. Men ellers så er det intet problem og hente hende igen så jeg kan nå at amme hende.

Jeg var blandt andet med på studenterkørsel en af dagene.. Der var hun knap 1 mdr. Og der tog jeg hjem for at amme hende, og når det var gjort, jamen så hoppede jeg med på vognen igen.. Hun var ligeglad..

Kop, ja det kan du også, men er det ikke lidt besværligt for hende, hvis hun ikke er ældre? :/ Giver måske heller ikke helt det samme for hende.. Jeg ved ikke.. Men flaksen synes jeg ikke du skal bruge.. :/

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Mumto3 skriver:

på hospitalerne bruger de ikke en kop kop, men derimod sådan et lille medicin-bæger, det er relativt nemt at give en baby på den måde.

men som en anden skriver: er et en fest I har brug for sammen? Er det ikke snarere bare tid til jer!! (og her tænker jeg ikke en tur i biografen, men tid til at snakke, nusse, kysse, være tætte, kommunikere)? -og det kan sagtens passes ind mellem nogle amninger. Når de er så små sover de jo lange lure, så man kunne amme, og så have 2-3 timer alene mens baby sover, og så kan babysitter komme tilbage med baby til en kort ammetår og så gå igen.

Vi har været til fest sammen hvor vi bare fik bragt baby når jeg skullle amme. Vi har også været ude og spise, hvor baby også blev bragt. Men det kræver selvfølgelig at man har nogen der gider det.

Ja, det er også sådan lidt at det bliver til en fest, men nu holder min bror fødselsdag, også var det vi begge tænkte det kunne være rart bare at hygge os, og danse, uden at tænke på baby. Og det var faktisk også derfor at min mand synes jeg skulle malke ud, så vi kunne være lidt alene efter festen, så jeg ikke skulle tænke på at tage hjem til min mor og amme, også hjem og være alene. Men det synes jeg måske bare er alt for langt tid at hun ikke skal være sammen med mig, selvom hun sover. Jeg er meget i tvivl.

Anmeld

9. marts 2011

Nadia&Daniel

morethanperfect skriver:

Hun er klar til at blive passet når du føler dig klar til det , og hvis hun er tryg ved personen .

Anmeld

9. marts 2011

Anonym trådstarter

Nicolinesmor170510 skriver:

Jeg var blandt andet med på studenterkørsel en af dagene.. Der var hun knap 1 mdr. Og der tog jeg hjem for at amme hende, og når det var gjort, jamen så hoppede jeg med på vognen igen.. Hun var ligeglad..

Kop, ja det kan du også, men er det ikke lidt besværligt for hende, hvis hun ikke er ældre? :/ Giver måske heller ikke helt det samme for hende.. Jeg ved ikke.. Men flaksen synes jeg ikke du skal bruge.. :/

Okay, så jeg kan egentligt godt amme hende, også smutte igen bagefter, indtil næste amning? Men jeg tør i hvert fald ikke flasken nu. Ikke hvis det kan risikere at ødelægge amningen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.