Hvor længe fra lægebesøg til brev?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. marts 2011

Frøken J.

SkrukNu skriver:

Iih det er spændende at se hvornår du får tid til NF..

Altså jeg ved det er meget forskelligt fra region til region hvordan og hvorledes det foregår..

Jeg skal føde og til scanning osv. på Herlev Hospital og her skal man selv bestille tid over nettet eller pr. telefon, derefter får man så tilsendt en bekræftelse om tidspunkt og lidt info om scanningen og et kort så man kan finde vej..

Jeg skal til NF på mandag d. 14/3, hvor jeg vil være 12+0

Jamen jeg er også bare helt syg efter at se den lille! Og for at se OM den lille vokser endnu  Men er ikke så bange, for der var jo hjerteblink til trygheds, og har fået en lille mave

Glæder du dig ikke helt vildt meget til at se den lille??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Når du er så langt, vil jeg da næsten tro du modtager noget sidst i denne uge, først i næste... Du kan jo ske at blive rykket lidt til selve scanningen!

Kan godt forstå du er utålmodig og spændt!

Jeg fryder mig også lidt over, at lægen insisterer på jeg er længere henne end jeg er, for så er scanningen jo nok før end hvis jeg gik efter det jeg selv mener Jeg blev nemlig sat tilbage til tryghedsscanning, og desuden testede jeg negativ på 27. dagen, og lægen mener jeg burde kunne have testet på 28. dagen, så ja.. Jeg bliver nok også sat tilbage til scanningen ift. lægens udregning Men jeg krydser fingre for du har ret!

Anmeld

8. marts 2011

Frøken J.

bb78 skriver:

Jeg blev ringet op af Holbæk en tirsdag - om jeg kunne komme om fredagen  De havde et afbud. Jeg var til scanning ca 3 uger efter jeg havde været til lægen. 

Ej hvor lækkert med sådan en hurtig tid!

Anmeld

8. marts 2011

sweet

Secrets skriver:

Er bare nysgerrig over at se et "gennemsnit". Hvor længe gik der fra jeres lægebesøg til i fik brev om nakkefoldsscanningen? Var til læge i fredags, hvor hun sagde hun ville sende mine papirer + blodprøver ind, så jeg venter (u)tålmodigt og spændt på at se, hvornår det bliver. Hvor længe gik der for jer?

Nævn gerne hvilket sygehus i skulle scannes på

ved min første graviditet nåede jeg at få lavet vandrejournal ved lægen og derefter gik der ca en uge og så havde jeg brev med tid til NF og det skulle have været på silkeborg sygehus..

Anmeld

8. marts 2011

Bshizzle

Secrets skriver:

Men hvor længe gik der så fra lægebesøget til brevet kom?

Årh du må glæde dig!!

Hov.. fik ikke lige skrevet..

Jeg var først til den gruppe-samtale her sidste uge d. 3/3.. og fik brevet 1 uge før mødet.

Efter samtalen gik man hen til "kontor-damen" og fik sin tid til NF med det samme.

... Jeg glæder mig helt vildt.. syntes der er gået alt for længe.

( så lang tid gik der altså ik da jeg ventede min dreng ).

Anmeld

8. marts 2011

Frøken J.

sweet skriver:

ved min første graviditet nåede jeg at få lavet vandrejournal ved lægen og derefter gik der ca en uge og så havde jeg brev med tid til NF og det skulle have været på silkeborg sygehus..

Okay, det er vidst det sådan generelle billede.. At en uges tid. Så bliver det spændende at se, hvornår du skal til denne gang!

Anmeld

8. marts 2011

Frøken J.

Bshizzle skriver:

Hov.. fik ikke lige skrevet..

Jeg var først til den gruppe-samtale her sidste uge d. 3/3.. og fik brevet 1 uge før mødet.

Efter samtalen gik man hen til "kontor-damen" og fik sin tid til NF med det samme.

... Jeg glæder mig helt vildt.. syntes der er gået alt for længe.

( så lang tid gik der altså ik da jeg ventede min dreng ).

Det var smart! Det er vidst forskelligt hvordan de gør det så. Men ja, kan godt forstå du synes der går lang tid! Det er virkelig svært at styre tålmodigheden. Men jeg beroliger mig selv ved at tænke, at hellere komme lidt senere til, for hvis man nu kommer mega tidligt og bliver sat tilbage kan det jo være, at man skal have en ny scanning, fordi man ikke er langt nok henne

Anmeld

8. marts 2011

Frejsmor

Secrets skriver:

Jamen jeg er også bare helt syg efter at se den lille! Og for at se OM den lille vokser endnu  Men er ikke så bange, for der var jo hjerteblink til trygheds, og har fået en lille mave

Glæder du dig ikke helt vildt meget til at se den lille??

Jeg har det præcis ligesom dig, jeg glæder mig bare SÅÅÅ sindsygt meget, jeg tæller nærmest dagene altså og det bliver bare så utroligt dejligt at se den lille igen og se om den har det godt..

Jeg er sådan set heller ikke bange, jeg tror på den lille stadig er der, jeg vi og hørte nemlig også hjertet slå for knap en måned siden og jeg er allerede nu længere i min graviditet end jeg var sidst hvor jeg desværre mistede 10+3..

Men iih hvor jeg glæder mig og jeg kan godt forstå du sidder og er utålmodig efter at få dit brev og få at vide hvornår du skal afsted..

Anmeld

8. marts 2011

sweet

Secrets skriver:

Okay, det er vidst det sådan generelle billede.. At en uges tid. Så bliver det spændende at se, hvornår du skal til denne gang!

ja det gør det... men kan snart ikke finde ud af hvor de vil have mig tilknyttet for har hørt at silkeborg sygehus fødeafd. lukker vist starten af okt. og jeg skal have sidst i okt  så skal lige have hørt det for jeg skal jo være tilknyttet en overlæge på fødegangen pga min sygdom..

Anmeld

8. marts 2011

Clisolka

Secrets skriver:

Ej hvor lækkert med sådan en hurtig tid!

Det var faktisk rigtig dejligt, for jeg var sk... nervøs, så jeg nåede næsten ikke at blive nervøs 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.