Hvornår har du sidst forkælet dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. marts 2011

DK

Hvordan Ditte har forkælet sig selv:

Jeg har købt en pragt-kjole til barnedåben! Jeg kan ikke amme i den (den går helt op i halsen, er af ikke elastisk-stof og har lynlås i ryggen)og jeg har besluttet at jeg er flintrende ligeglad og at Bimmeren må få modermælk på flaske den dag. Jeg VIL være pæn for en gangs skyld (jaa for dåb er jo all-about-the-mother, ikke?)...

Derudover har jeg været på cowboybukse-jagt i H&M og fik 2 par der sidder pænt OG passer til den nye større numse for ialt 400 kr (og det var ikke engang på bud!). Jeg er så glad for at jeg er ude af gravid-bukserne også selv om jeg ikke kan komme i pre-gravid bukserne endnu! (Nu skal jeg så bare lige igen vænne mig til at passe på ikke at vise sparegrisen når jeg bukker mig ned!)

Min hud er også gået agurk! Mine kinder er tøre som Saharas ørken og skaller, og min pande gået teen amok og slået ud for vildt! Men jeg har på anbefaling købt en meget dyr creme som jeg dog må indrømme har gjort underværker selv om det er mindre end et døgn siden jeg brugte den første gang. Der er tale om Andrea Elisabeth Rudolf Anti Ageing cremen (til 450 kr). Jeg købte/overtog en hel ny krukke af min svigerinde der godt kunne se at der var brug for akut hud-krise-hjælp! Det er ikke engang forkælelse, det er jo nødhjælp!!! Allerede her til morgen er de tørre/skallede pletter næsten helt væk og rødmen forsvundet! Jeg sir tak! (Og så kan vi vel bare spise pasta den næste uge?)

Derudover så trææænger jeg til lyse striber. Jeg plejer ikke at få farvet hår, men under graviditeten blev mit lyse hår ret leverpostej-agtigt og jeg har nu en "fin" udgroning. Da jeg var gravid med Kirstine fik jeg mørkebrunt hår i bunden under graviditeten men det blev/voksede lyst ud igen bagefter. Men mens jeg venter på at det lyse hår (forhåbenligt!!) vokser ud igen, så vil jeg have striber der kan kamuflere den leverpostej-farvede vandrette 10 cm-stribe der kommer! Det må blive om ca. 14 dage så det ikke er helt nyfarvet til barnedåben, men stadig er friskt og fint.

Til sidst kan jeg sige hvad jeg drømmer om:

Massage. Uhh sådan en rigtig god 1,5 time omgang. Især af nakke/skuldre og mine fødder. Jeg har så ONDT nede under fødderne. Jeg ved ikke helt hvorfor?!? Måske fordi jeg nu igen er begyndt at gå, efter et halvt år med bækkenløsning?

Ferie. Jeg vil sååå gerne på ferie. Vi har jo talt om Cornwall, og vi SKAL uanset hvad til London/essex og besøge min bror og svigerinde der bor der i et par dage. Vi kan bo hos dem gratis i deres hus, og flybilletter med Ryanair er ikke så dyre, så måske vi kan få råd til lidt mere. Men jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal tage til/jeg skal drømme om Cornwall, eller om vi skal tage på charterferie all inclusive til Tenerife/Mallorca/Egypten i stedet. Det koster det samme, men nu må vi se hvad finanserne siger til at vi tænker på at tage afsted (Mikkel vil vist helst bare blive hjemme og have et U-boat ur i stedet). Vi har brugt ret meget ekstra olie her hen over vinteren, og jeg har fået huller i tænderne under graviditeten der også skal ordnes på torsdag (det må være alt det kage) og det suger lige nogle finanser ud af feriekassen!

Kjolen til barnedåb ser sådan her ud (denne her er bare åben i ryggen, det er min ikke):

Designers Remix Collection, Dropdress i sort

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

AnneBJ

Hvor er I søde! Det lyder til jeg har en hel masse at glæde mig til til efter fødslen... 

Jeg kan dog mærke, at jeg faktisk glæder mig til det der med, at det kan "betale" sig, at gøre noget ud af sig selv. Det har jeg aldrig rigtig gjort, for jeg har altid haft 10 kg for meget at slås med, gigatør hud, fodboldknæ (selvom jeg aldrig har spillet fodbold) manglende lyst/evne til at bruge make-up, kedeligt, tyndt hår og negle der flosser.

Under graviditeten er mit hår blevet meget kraftigere og er vokset med lynets hast. Mine negle er stærke og flotte og faktisk næsten for hårde at klippe... Jeg håber det fortsætter efter graviditeten, hvor jeg har lovet mig selv, at bruge en smule make-up hver dag, samt - når kg'ene er væk - at købe noget "ordentligt" tøj. Altså noget der sidder godt på mig, så jeg får det godt af at føle mig pæn!

Pt. går mine forkælelsesdrømme på fodmassage, og generel kropsmasssage. Et frisørbesøg, men vil gerne have striber, så jeg venter til jeg har født - så er jeg også shinet til barnedåb, konfirmation og bryllup her henover sommeren... 

Kram, til alle I skønne kvinder som, uanset appelsinhud, hængebryster, løst maveskind, strækmærker, fedtet hud og hår, manglende overskud og flossede negle er de BEDSTE mødre!

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

Sofia skriver:

Du fortjener så meget den nye jakke - og jeg glæder mig til at se den Hvor har du shoppet henne??

Jeg kender godt følelsen af bare at ligne noget katten har slæbt ind. Jeg er propfyldt med væske, mit ansigt kan jeg næsten ikke kende, og mine fødder og hænder er helt opsvulmede. Oveni det er min hud fedtet og træls og ja, JA; jeg kender følelsen af bare ikke at gide lægge make-up osv. Men i dag var jeg et smut i den nye store fine H&M på Clemens bro, og sukkede efter en masse fine blomstrede ting jeg helt sikkert skal have indkøbt efter fødslen når jeg kan være i almindeligt tøj igen. Jeg har så ikke lige tænkt på om det er amme-venligt....

Men jeg skal til frisøren i denne uge - det bliver dejligt!!! Og så forkæler jeg mig selv med chokolade og kage lidt for ofte for tiden

Ih den nye H&M er også skøn. Der kunne jeg godt bruge rigtig mange penge!

Jeg har såmænd shoppet i Part Two. Måske ikke den vildeste butik, men de har noget ret lækkert overtøj indimellem.

Jeg købte en jakke der ligner denne her lidt. Min er bare af sort lammeskind. Pris: 2500 kr MEN den er dem allesammen værd. Elsker den!

Amelie Blazer Jakke

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

DK skriver:

Hvordan Ditte har forkælet sig selv:

Jeg har købt en pragt-kjole til barnedåben! Jeg kan ikke amme i den (den går helt op i halsen, er af ikke elastisk-stof og har lynlås i ryggen)og jeg har besluttet at jeg er flintrende ligeglad og at Bimmeren må få modermælk på flaske den dag. Jeg VIL være pæn for en gangs skyld (jaa for dåb er jo all-about-the-mother, ikke?)...

Derudover har jeg været på cowboybukse-jagt i H&M og fik 2 par der sidder pænt OG passer til den nye større numse for ialt 400 kr (og det var ikke engang på bud!). Jeg er så glad for at jeg er ude af gravid-bukserne også selv om jeg ikke kan komme i pre-gravid bukserne endnu! (Nu skal jeg så bare lige igen vænne mig til at passe på ikke at vise sparegrisen når jeg bukker mig ned!)

Min hud er også gået agurk! Mine kinder er tøre som Saharas ørken og skaller, og min pande gået teen amok og slået ud for vildt! Men jeg har på anbefaling købt en meget dyr creme som jeg dog må indrømme har gjort underværker selv om det er mindre end et døgn siden jeg brugte den første gang. Der er tale om Andrea Elisabeth Rudolf Anti Ageing cremen (til 450 kr). Jeg købte/overtog en hel ny krukke af min svigerinde der godt kunne se at der var brug for akut hud-krise-hjælp! Det er ikke engang forkælelse, det er jo nødhjælp!!! Allerede her til morgen er de tørre/skallede pletter næsten helt væk og rødmen forsvundet! Jeg sir tak! (Og så kan vi vel bare spise pasta den næste uge?)

Derudover så trææænger jeg til lyse striber. Jeg plejer ikke at få farvet hår, men under graviditeten blev mit lyse hår ret leverpostej-agtigt og jeg har nu en "fin" udgroning. Da jeg var gravid med Kirstine fik jeg mørkebrunt hår i bunden under graviditeten men det blev/voksede lyst ud igen bagefter. Men mens jeg venter på at det lyse hår (forhåbenligt!!) vokser ud igen, så vil jeg have striber der kan kamuflere den leverpostej-farvede vandrette 10 cm-stribe der kommer! Det må blive om ca. 14 dage så det ikke er helt nyfarvet til barnedåben, men stadig er friskt og fint.

Til sidst kan jeg sige hvad jeg drømmer om:

Massage. Uhh sådan en rigtig god 1,5 time omgang. Især af nakke/skuldre og mine fødder. Jeg har så ONDT nede under fødderne. Jeg ved ikke helt hvorfor?!? Måske fordi jeg nu igen er begyndt at gå, efter et halvt år med bækkenløsning?

Ferie. Jeg vil sååå gerne på ferie. Vi har jo talt om Cornwall, og vi SKAL uanset hvad til London/essex og besøge min bror og svigerinde der bor der i et par dage. Vi kan bo hos dem gratis i deres hus, og flybilletter med Ryanair er ikke så dyre, så måske vi kan få råd til lidt mere. Men jeg kan ikke beslutte mig for om vi skal tage til/jeg skal drømme om Cornwall, eller om vi skal tage på charterferie all inclusive til Tenerife/Mallorca/Egypten i stedet. Det koster det samme, men nu må vi se hvad finanserne siger til at vi tænker på at tage afsted (Mikkel vil vist helst bare blive hjemme og have et U-boat ur i stedet). Vi har brugt ret meget ekstra olie her hen over vinteren, og jeg har fået huller i tænderne under graviditeten der også skal ordnes på torsdag (det må være alt det kage) og det suger lige nogle finanser ud af feriekassen!

Kjolen til barnedåb ser sådan her ud (denne her er bare åben i ryggen, det er min ikke):

Designers Remix Collection, Dropdress i sort

Du har fuldstændig ret - gode cremer er vel en slags førstehjælp og nærmest en menneskeret. Det må jeg huske når kosmetologen stensikkert forsøger at sælge mig noget!

Kjolen er super flot - virkelig! Og den lille skal da helt sikkert prøve at være flaskebarn for en dag. Så kan Mikkel også få lov til at være den med maden.

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

Multebær skriver:

Ej hvor kan jeg bare godt følge dig! hvor er det bare fedt at du har besluttet dig for at gøre noget ved det . Jeg har det ret meget ligesom dig. Synes håret hænger. Min hud i ansigtet er blevet trist og meget tør. Maveskindet ja for ikke også at nævne skindet på arme og ben er løst og tørt. Øjenbrynene er blevet busket. Gardaroben er midest talt pinlig !!!! Jeg ikke rigtig nogle penge at rutte med men bliver simplethen nød til at have nogle amme bluser - så smuttede lige en tur på H&M og fadt 2 til 129 kr stykket. Nu vil jeg give brynene en tur ....det er jo i hvertfald gratis :-)

Vi må støtte hinanden så vi bliver hotte forårs mammas  

Vi blir de hotteste mamas i hele det smukke forår! Selvfølgelig gør vi det....

Knus fra Mette som I HVERT FALD IKKE er kommet til at snuppe skraberen en enkelt gang for at styre øjenbryn der trængte til akutplukning

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

blomst84 skriver:

haha kom sådan til at grine af dit indlæg.. for hold da op hvor jeg kender det...  Jeg ligner selv noget der er løgn, med ja uren hud, håret i en knold og mangler stadig at tabe 10 kilo  men det er jo nok min egen skyld når jeg spiser MEGA usundt, og hvis jeg elskede cola mes jeg var gravid, ja så forguder jeg bare cola nu  men men men jeg har ligesom dig tænkt at NU kunne det være nok, så jeg har købt sådan en crosstrainer, så ikke nok med alle de gåture med barnevognen, så SKAL jeg op på crosstrainerne en halv time HVER dag!! Ellers har jeg shoppet lidt tøj på nettet, som ikke er ammevenligt men som er pænt, for jeg trænger til pænt tøj efterhånden.... Men hvad siger i til farvning af hår mens i ammer? er det noget i gør?  

Fedt med en crosstrainer! Det burde da kunne lade sig gøre lige at snige sig til 30 min hver dag. Good for you!

Og cola? Jeg ved fuldstændig hvad du mener! Min tandlæge kommer til at elske mig! Er sikker på at med de mængder cola jeg drikker, så kommer jeg til at sikre dette års overskud på hans konto. Suk... vi må tage en kold colatyrker sammen

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

TAK!! Jeg var begyndt at føle mig som eneste cardiganklædte kvinde med slap hud, stækmærker i skarp lilla (alletiders kontrast til den hvid/grå hud), med kedelig knold og pandehåret i spænde, mine negle er tørre og flækker for et godt ord, jeg er TRÆT og jeg ser træt ud! Jeg mangler stadig 10 kilo og dvs. der er også 10 kilo ned i min egen jakke, så fiser rundt Martins endnu Ammevenligt tøj findes der ikke meget af og pengene rækker ikke til de dyre mærker der så findes! 

Jeg savner at føle mig pæn - og jeg savner at føle mig tiltrækkende! 

Det er forår og jeg vil være med!! 

...Jeg har verdens lækreste søn ej at forglemme! Men i dag er dag nr. 4 med 3 timers søvn og pylret baby, så jeg har ondt af mig selv! MEGET! 

Man må gerne ynke når man er i søvnunderskud og har klynkebaby! Man fortjener faktisk at gi sig selv en lækker gave... som ikke er en cardigan!

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

piadas skriver:

Åh, hvor kan jeg også bare følge jer!

Jeg render stadig rundt i graviditetsbukser, fordi jeg ikke kan være i mine normale bukser...jeg havde jo tabt mig 19 kg., inden jeg blev gravid og havde givet alt det tøj, der var blevet for stort til genbrug, for jeg skulle jo ikke være så stor igen....hmm, ja så blev jeg jo så gravid og efterhånden som maven voksede indså jeg, at det kunne være fuldstændig lige meget, hvad man kom i munden - maven voksede alligevel, så man kunne jo lige så godt fylde munden med cola og chokolade!

Det endte jo så med, at jeg lige præcis tog 19 kg. på, og når man kun taber sig 7 kg. ved at føde, ja så mangler der altså stadig 12-13 kg. til jeg er tilbage ved udgangspunktet. Jeg regner stærkt med at komme derned igen - nu har jeg gjort den én gang, så kan jeg gøre det igen! Det er bare træls, at skulle rende rundt i graviditetstøj, indtil kiloene er smidt igen, for det varer jo nok et par dage!!

Så jeg har faktisk forkælet mig selv lidt i formiddags!  Jeg har været ude for at købe lidt nyt tøj, så jeg i det mindste har lidt at gå i i mellemtiden!

Men ellers - ja, mit hår ligner lort, og jeg plejede at have make-up på på arbejde hver dag, men nu går jeg jo bare hjemme, så jeg gider ikke bruge en masse tid på at lægge make-up - Ida er vist ligeglad!

Jeg har samme problem som dig, Carina - mine negle flækker og kan ikke blive særligt lange, men når jeg er gravid får jeg de flotteste lange negle, men når jeg så har født - vupti og vi er tilbage ved de flækkede negle igen! Lige nu har jeg dog alligevel klippet dem ultrakorte, for jeg synes, det er synd for Ida, hvis jeg kradser hende!

Og Sabrina - hvad sker der lige for det cola?!! Jeg drak ikke vildt meget cola før, men nu ryger der vist næsten en liter ned om dagen! Og jeg kan virkelig mærke, at jeg trænger til cola - jeg tror, min krop skal nedtrappes...er der noget der hedder cola-antabus?!

Endnu en cola-holiker. Det er jo vildt så meget ens hjerne kan crave sådan en åndssvag ting. Hvorfor er den ikke lisså vild efter løbeture og broccoli? Hmmm

Men fedt med nyt tøj - det kan altid hjælpe lidt på humøret.

Hvor er det bare super flot at du har tabt så mange kilo. Selvfølgelig skal du nok komme derned igen, når det nu blir forår og skønt vejr som man rent faktisk har lyst til at komme ud i

Anmeld

7. marts 2011

piadas

Mettemus skriver:

Endnu en cola-holiker. Det er jo vildt så meget ens hjerne kan crave sådan en åndssvag ting. Hvorfor er den ikke lisså vild efter løbeture og broccoli? Hmmm

Men fedt med nyt tøj - det kan altid hjælpe lidt på humøret.

Hvor er det bare super flot at du har tabt så mange kilo. Selvfølgelig skal du nok komme derned igen, når det nu blir forår og skønt vejr som man rent faktisk har lyst til at komme ud i

Hæhæ, kan man mon få cola på Cafe Slabberas?!! De kan da i hvert fald vist godt tjene lidt penge på cola på onsdag!!

Anmeld

7. marts 2011

Mettemus

piadas skriver:

Hæhæ, kan man mon få cola på Cafe Slabberas?!! De kan da i hvert fald vist godt tjene lidt penge på cola på onsdag!!

Vi kan da ringe og melde vores ankomst og give et lille hint om at der er penge at tjene på cola

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.