Hvornår har du sidst forkælet dig selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
35 svar
0 synes godt om
7. marts 2011

Mettemus

Jeg er blevet mor... MO-AR! Med den titel følger udover uindskrænket kærlighed til et lille menneske strækmærker i et utal i farvenuancer, slapt maveskind, bryster der på en god dag kan gøre Linse Kessler misundelig og på en dårlig dag dumper blyantstesten med et øredøvende brag, appelsinhud på baller og lår og ben der kun sjældnere har set en skraber da jeg var 12 år gammel.
  Da jeg var ude at trille med vognen den anden dag stødte jeg ind i min x-veninde (hun røg i svinget da jeg droppede min x-kæreste). Hun har fået en datter for 5 måneder siden, så vi burde være i nogenlunde samme båd. Men NEJ! Hun lignede 1 million med flot hud, lækkert nyklippet og -farvet hår, perfekt make up, lækre og MEGA dyre frakke, taske og støvler. Selv mødte jeg op med fedtet hår, beskidt og ufix (men varm!) jakke og mascara fra dagen før som sad mere under end på øjenvipperne.

SUK!

Men nu er det slut! Jeg gider ikke længere ligne en det er synd for. Baby er topskøn, nu skal mor også være det! Mangler at smide to graviditetskilo, dvs. 12 ialt. Så nu er det ud med vognen - den skal trilles lange, lange ture til jeg kommer bare i nærheden af en krop, jeg vil være bekendt.

Jeg har desuden forkælet mig selv med en lækker jakke. Det sidst lange stykke tid har det tøj jeg har købt enten skulle passe til en stor, tyk mave eller være ammepraktisk. Med andre ord er mit skab stopfyldt med sorte cardigans - ikke det mest festlige og forårsagtige at se på og overhovedet ikke det sjoveste at shoppe. Så derfor har jeg nu købt mig denne jakke som bare er lækker uden at skulle være praktisk og jeg ELSKER den!

Desuden er der bestilt tid hos en kosmetolog i næste måned som skal redde min hud der er gået teenageamok pga amning.

Kom forår! Jeg savner dig! Jeg skal nok blive klar til dig!

Hvordan har i forkælet jer selv her enten   sidst i graviditeten eller efter fødslen? Er det kun mig der har brug for forår og lidt lækkert?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

Sofia

Du fortjener så meget den nye jakke - og jeg glæder mig til at se den Hvor har du shoppet henne??

Jeg kender godt følelsen af bare at ligne noget katten har slæbt ind. Jeg er propfyldt med væske, mit ansigt kan jeg næsten ikke kende, og mine fødder og hænder er helt opsvulmede. Oveni det er min hud fedtet og træls og ja, JA; jeg kender følelsen af bare ikke at gide lægge make-up osv. Men i dag var jeg et smut i den nye store fine H&M på Clemens bro, og sukkede efter en masse fine blomstrede ting jeg helt sikkert skal have indkøbt efter fødslen når jeg kan være i almindeligt tøj igen. Jeg har så ikke lige tænkt på om det er amme-venligt....

Men jeg skal til frisøren i denne uge - det bliver dejligt!!! Og så forkæler jeg mig selv med chokolade og kage lidt for ofte for tiden

Anmeld

7. marts 2011

Multebær

Ej hvor kan jeg bare godt følge dig! hvor er det bare fedt at du har besluttet dig for at gøre noget ved det . Jeg har det ret meget ligesom dig. Synes håret hænger. Min hud i ansigtet er blevet trist og meget tør. Maveskindet ja for ikke også at nævne skindet på arme og ben er løst og tørt. Øjenbrynene er blevet busket. Gardaroben er midest talt pinlig !!!! Jeg ikke rigtig nogle penge at rutte med men bliver simplethen nød til at have nogle amme bluser - så smuttede lige en tur på H&M og fadt 2 til 129 kr stykket. Nu vil jeg give brynene en tur ....det er jo i hvertfald gratis :-)

Vi må støtte hinanden så vi bliver hotte forårs mammas  

Anmeld

7. marts 2011

Multebær

Ved ikke om linket virker men ville lige dele denne 'bedstefar' langærmede fra H&M med hvad der ligner ammevenligeknapper. Jeg har købt den i blå og mørkegrå. 

Anmeld

7. marts 2011

blomst84

haha kom sådan til at grine af dit indlæg.. for hold da op hvor jeg kender det...  Jeg ligner selv noget der er løgn, med ja uren hud, håret i en knold og mangler stadig at tabe 10 kilo  men det er jo nok min egen skyld når jeg spiser MEGA usundt, og hvis jeg elskede cola mes jeg var gravid, ja så forguder jeg bare cola nu  men men men jeg har ligesom dig tænkt at NU kunne det være nok, så jeg har købt sådan en crosstrainer, så ikke nok med alle de gåture med barnevognen, så SKAL jeg op på crosstrainerne en halv time HVER dag!! Ellers har jeg shoppet lidt tøj på nettet, som ikke er ammevenligt men som er pænt, for jeg trænger til pænt tøj efterhånden.... Men hvad siger i til farvning af hår mens i ammer? er det noget i gør?   

Anmeld

7. marts 2011

Multebær

blomst84 skriver:

haha kom sådan til at grine af dit indlæg.. for hold da op hvor jeg kender det...  Jeg ligner selv noget der er løgn, med ja uren hud, håret i en knold og mangler stadig at tabe 10 kilo  men det er jo nok min egen skyld når jeg spiser MEGA usundt, og hvis jeg elskede cola mes jeg var gravid, ja så forguder jeg bare cola nu  men men men jeg har ligesom dig tænkt at NU kunne det være nok, så jeg har købt sådan en crosstrainer, så ikke nok med alle de gåture med barnevognen, så SKAL jeg op på crosstrainerne en halv time HVER dag!! Ellers har jeg shoppet lidt tøj på nettet, som ikke er ammevenligt men som er pænt, for jeg trænger til pænt tøj efterhånden.... Men hvad siger i til farvning af hår mens i ammer? er det noget i gør?  

Jeg har tænkt på om jeg skulle farve det men tror jeg vølger ikke at gøre det. I hvertfald ikke hjemmefarvning for de er de mest skadelige typer farve. Hvis jeg ender med at gøre det bliver de lyse striber fra en økofrisør. Er normalt ikke religiøs omkring sådanne ting men der er en del framme om farvnings skadelige virkninger fortiden og er blevet en anelse paranoid. 

Anmeld

7. marts 2011

Multebær

blomst84 skriver:

Årrrrrh ja COLA!!!! don't get me started  

Anmeld

7. marts 2011

CA

TAK!! Jeg var begyndt at føle mig som eneste cardiganklædte kvinde med slap hud, stækmærker i skarp lilla (alletiders kontrast til den hvid/grå hud), med kedelig knold og pandehåret i spænde, mine negle er tørre og flækker for et godt ord, jeg er TRÆT og jeg ser træt ud! Jeg mangler stadig 10 kilo og dvs. der er også 10 kilo ned i min egen jakke, så fiser rundt Martins endnu Ammevenligt tøj findes der ikke meget af og pengene rækker ikke til de dyre mærker der så findes! 

Jeg savner at føle mig pæn - og jeg savner at føle mig tiltrækkende! 

Det er forår og jeg vil være med!! 

...Jeg har verdens lækreste søn ej at forglemme! Men i dag er dag nr. 4 med 3 timers søvn og pylret baby, så jeg har ondt af mig selv! MEGET! 

Anmeld

7. marts 2011

piadas

Åh, hvor kan jeg også bare følge jer!

Jeg render stadig rundt i graviditetsbukser, fordi jeg ikke kan være i mine normale bukser...jeg havde jo tabt mig 19 kg., inden jeg blev gravid og havde givet alt det tøj, der var blevet for stort til genbrug, for jeg skulle jo ikke være så stor igen....hmm, ja så blev jeg jo så gravid og efterhånden som maven voksede indså jeg, at det kunne være fuldstændig lige meget, hvad man kom i munden - maven voksede alligevel, så man kunne jo lige så godt fylde munden med cola og chokolade!

Det endte jo så med, at jeg lige præcis tog 19 kg. på, og når man kun taber sig 7 kg. ved at føde, ja så mangler der altså stadig 12-13 kg. til jeg er tilbage ved udgangspunktet. Jeg regner stærkt med at komme derned igen - nu har jeg gjort den én gang, så kan jeg gøre det igen! Det er bare træls, at skulle rende rundt i graviditetstøj, indtil kiloene er smidt igen, for det varer jo nok et par dage!!

Så jeg har faktisk forkælet mig selv lidt i formiddags!  Jeg har været ude for at købe lidt nyt tøj, så jeg i det mindste har lidt at gå i i mellemtiden!

Men ellers - ja, mit hår ligner lort, og jeg plejede at have make-up på på arbejde hver dag, men nu går jeg jo bare hjemme, så jeg gider ikke bruge en masse tid på at lægge make-up - Ida er vist ligeglad!

Jeg har samme problem som dig, Carina - mine negle flækker og kan ikke blive særligt lange, men når jeg er gravid får jeg de flotteste lange negle, men når jeg så har født - vupti og vi er tilbage ved de flækkede negle igen! Lige nu har jeg dog alligevel klippet dem ultrakorte, for jeg synes, det er synd for Ida, hvis jeg kradser hende!

Og Sabrina - hvad sker der lige for det cola?!! Jeg drak ikke vildt meget cola før, men nu ryger der vist næsten en liter ned om dagen! Og jeg kan virkelig mærke, at jeg trænger til cola - jeg tror, min krop skal nedtrappes...er der noget der hedder cola-antabus?!

Anmeld

7. marts 2011

blomst84

piadas skriver:

Åh, hvor kan jeg også bare følge jer!

Jeg render stadig rundt i graviditetsbukser, fordi jeg ikke kan være i mine normale bukser...jeg havde jo tabt mig 19 kg., inden jeg blev gravid og havde givet alt det tøj, der var blevet for stort til genbrug, for jeg skulle jo ikke være så stor igen....hmm, ja så blev jeg jo så gravid og efterhånden som maven voksede indså jeg, at det kunne være fuldstændig lige meget, hvad man kom i munden - maven voksede alligevel, så man kunne jo lige så godt fylde munden med cola og chokolade!

Det endte jo så med, at jeg lige præcis tog 19 kg. på, og når man kun taber sig 7 kg. ved at føde, ja så mangler der altså stadig 12-13 kg. til jeg er tilbage ved udgangspunktet. Jeg regner stærkt med at komme derned igen - nu har jeg gjort den én gang, så kan jeg gøre det igen! Det er bare træls, at skulle rende rundt i graviditetstøj, indtil kiloene er smidt igen, for det varer jo nok et par dage!!

Så jeg har faktisk forkælet mig selv lidt i formiddags!  Jeg har været ude for at købe lidt nyt tøj, så jeg i det mindste har lidt at gå i i mellemtiden!

Men ellers - ja, mit hår ligner lort, og jeg plejede at have make-up på på arbejde hver dag, men nu går jeg jo bare hjemme, så jeg gider ikke bruge en masse tid på at lægge make-up - Ida er vist ligeglad!

Jeg har samme problem som dig, Carina - mine negle flækker og kan ikke blive særligt lange, men når jeg er gravid får jeg de flotteste lange negle, men når jeg så har født - vupti og vi er tilbage ved de flækkede negle igen! Lige nu har jeg dog alligevel klippet dem ultrakorte, for jeg synes, det er synd for Ida, hvis jeg kradser hende!

Og Sabrina - hvad sker der lige for det cola?!! Jeg drak ikke vildt meget cola før, men nu ryger der vist næsten en liter ned om dagen! Og jeg kan virkelig mærke, at jeg trænger til cola - jeg tror, min krop skal nedtrappes...er der noget der hedder cola-antabus?!

Ja helt ærligt! jeg er virkelig afhængig af cola...  drikker rigtig rigtig meget af det og hvis vi ikke har noget i huset, jamen så tager jeg barnevognen med ned i kiosken og køber cola.... har prøvet at lade være bare en enkelt dag, men shit jeg tænker jo på cola hele tiden så  Føler mig liiiidt som en junkie haha, så cola-antabus kunne være en løsning  og ja cola hjælper jo ikke ligefrem på de 10kg jeg gerne vil smide... men mon ikke en kold tyrker er vejen frem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.