Karlas fødsel - langt om længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. marts 2011

Riksen

Sofia skriver:

Kære Rikke.

Sikke en god og detaljeret beretning - tak fordi du ville dele! Uhh det lyder til at have været nogle voldsomme smerter, sejt du klarede det!!! Du overvejede ikke en anden bedøvelse end lattergas? Jeg er begyndt at tænke lidt i de baner! - fx epidural..

hvor lyder hun til at være dejlig den lille Karla, og jeg sukker efter at se billeder af hende

Ked at at høre I måtte opgive amningen, og rigtig surt med al den misvisende rådgivning. Men er sikker på du har gjort alt hvad du kunne, og heldigvis tager hun jo slet slet ikke skade af at få flaske! Og så må du nyde de fordele der er ved ikke at skulle amme, du kan farve hår og drikke mojitos

Det lyder godt at moderfølelsen er kommet hen af vejen, har indstillet mig på at man ikke kan forvente den er der lige på sekundet.

Endnu en gang stort tillykke med jeres lille pige

Mange tak

Jo, jeg overvejede bestemt andre smertelindringsformer! Det var på ingen måde for at være sej, at jeg valgte lattergassen - den virkede bare mest tilforladelig og ufarlig. Epiduralen turde jeg ikke pga. at jeg ikke bryder mig om tanken om kombinatione af en lang nål og min rygrad - men i takt med at veerne tiltog blev den mere og mere tiltrækkende. På et tidspunkt havde jeg mest lyst til at bede om et kejsersnit, så smerterne ville stoppe.

Ej, jeg håber ikke at jeg skræmmer dig med mine beskrivelser af smerterne - det er jo meget forskelligt, hvordan man oplever det, og jeg udvidede mig jo super hurtigt, så det har nok haft indfyldelse på smerteniveauet.

Uhm... Mojitos! Det skal da ikke vare længe før jeg skal have mig sådan en, for det er jo nemlig det jeg kan med et flaskebarn

Ja, det er nok en god ide at have gjort sig nogle tanker om moderfølelsen og det, at den måske ikke er der med det samme. Beskyttertrangen og omsorgen var der for mit vedkommende med det samme, men moderfølelsen er kommet snigende lige så stille, og nu er jeg MOR - Karlas mor

Jeg satser på at vise jer Karla snarest - skal bare lige snakke med Tommy om han synes det er ok at jeg lægger et billed ind . Vi har nemlig en aftale om at billeder af hende ikke skal på nettet (facebook), men baby.dk er jo ikke facebook, så jeg satser på at han synes det er fint.

Knus fra mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2011

blomst84

Riksen skriver:

Det gør mig ked af at høre at du også har haft en dårlig oplevelse med Hvidovre. Jeg var og er stadig utrolig glad for måden vi blev behandlet på op til og under fødslen, men ikke på patienthotellet. Ja, holdningerne til amning er så forskellige, og på sådan et to-døgns-ophold kan man jo nå at møde mange jordemødre og sygeplejersker... Men hvor er det skønt at amningen lykkedes og fungerer for dig på trods af de mange forvirrende råd.

Knus!

Jeg kan kun give dig ret, på fødegangen havde jeg den bedste oplevelse  den sødeste JM og var bare så tryg gennem hele fødslen... men på patienthotellet, som ellers er et rigtig lækkert sted syntes jeg, var der bare kaos med de jordemødre, de havde mange forskellige måder at gøre det hele på  men ja er da glad for at amningen alligevel gik godt, for det kunne da lige så godt havde endt som hos jer.... Den første måned ammede jeg nogen gange 2 timer, selvom alle sagde at det måtte man ikke, og det måtte ikke være hyggeligt osv... selvfølgelig skal det da være hyggeligt   

Anmeld

7. marts 2011

Diana...

Endnu en lyn fødsel selv om det gør MEGA nas de veer så er det sgu rart at det går stærkt når man nu alligevel skal have ond. 

Hvor var det træls med amningen det lyder som om det har været hård 

Super godt skrevet man levet sig jo helt ind i det  

Endnu en gang kæmpe tillykke.

KRam Diana

Anmeld

7. marts 2011

Riksen

rikkekrogh skriver:

Hej Rikke. 

Sikke en fin fb og hvor kan jeg nikke genkendende til det hele. På godt og ondt... især urbrølende... havde aldrig troet jeg havde det i mig, men ak blev klogere.

Øv mht amningen... men heldigvis sidder den gode moar ikke i brysterne, og jeres datter stortrives jo.

Så, tak fordi du delte din ærlige beretning - især det med moderfølelsen, der lader vente på sig!!! Dejligt når det siges højt

Tak!

Ja, jeg tænkte at jeg ville beskrive fødslen som jeg oplevede den med alle de gode og ubehgaelige ting, der hørte med - så det gjorde jeg.

Anmeld

7. marts 2011

Riksen

Kære Rikke,

Tak for en fantastisk fb. Du beskriver din fødsel så detaljeret, så medrivende, at det føles som om jeg har siddet og kigget på dig igennem forløbet. Beskrivelsen af urkvinden kaldte på tårer ligesom fornemmelsen af den lille varne krop der blev lagt på din mave. Hvor er det bare ærgerligt med den amning, for det er hyggeligt, og vel det de fleste planlægger. Men når det så er sagt, så er det vigtigste at din lille Karlatrold har det godt og tager på, så hun kan blive en ordentlig lille basse. Og det praktiske ved flasken er jo at i kan deles om den glæde - det ved jeg at Jens i hvert fald er lidt misundelig på.

Stort kram herfra - du er fandme sej!

Jamen, mange tak! Selvom jeg nu ikke følte mig særlig sej, da jeg lå der og gerne ville aflyse det hele

Jeg er glad for at det jeg havde skrevet ikke var for rodet eller for kedeligt.

Ja, det er nemlig det vigtigste at Karla trives, og det må man sige at hun gør. Hun vejer 5600 gr. og bliver 7 uger på onsdag, så hun er efterhånden en ordentlig basse med nogle gode kinder og en fin dobbelthage

Jeg håber det går godt med lille Laurits.

Også stor krammer fra mig til dig

Anmeld

7. marts 2011

Riksen

businesstigger skriver:

Dejligt at læse din fødselsberetning. Det lyder som en god fødsel. Er ked af jeres dårlige oplevelse efterfølgende i forhold til amningen. Som du selv skriver er det selvfølgelig vigtigst at jeres pige har det godt og trives men når du har haft et ønske om at amme er det da frustrerende at det aldrig rigtig kom op og køre pga alle de modstridende oplysninger. Kærligheden til ens børn bliver bare større og større med tiden!

Ja, det er ærgerligt at personalets råd og vejledning (eller mangel på samme) ødelagde amningen for os, men så havde jeg til gengæld en helt igennem fantastisk oplevelse i forbindelse med fødslen - og det er da altid noget.

Ja, kærligheden vokser fra dag til dag, og det føles som om man ikke kan rumme den, men det kan man, for der er altid lige plads til lidt mere

Anmeld

7. marts 2011

Riksen

blomst84 skriver:

Jeg kan kun give dig ret, på fødegangen havde jeg den bedste oplevelse  den sødeste JM og var bare så tryg gennem hele fødslen... men på patienthotellet, som ellers er et rigtig lækkert sted syntes jeg, var der bare kaos med de jordemødre, de havde mange forskellige måder at gøre det hele på  men ja er da glad for at amningen alligevel gik godt, for det kunne da lige så godt havde endt som hos jer.... Den første måned ammede jeg nogen gange 2 timer, selvom alle sagde at det måtte man ikke, og det måtte ikke være hyggeligt osv... selvfølgelig skal det da være hyggeligt  

Sådan var min fødselsoplevelse også - rigtig, rigtig god!

I de par uger jeg nåede at amme, kunne jeg også sidde og amme i flere timer - det var efter råd og vejledning af ammeambulatoriet, der mente at vi godt kunne lade Karla styre tempo og frekvens, så det gjorde vi. Men det resulterede i at hun tabte sig alt for meget, så det måtte vi droppe. Men jeg er glad for at høre, at det ikke gik sådan for jer.

Og ja, amning skal være hyggeligt! Basta!

Anmeld

7. marts 2011

Riksen

Diana... skriver:

Endnu en lyn fødsel selv om det gør MEGA nas de veer så er det sgu rart at det går stærkt når man nu alligevel skal have ond. 

Hvor var det træls med amningen det lyder som om det har været hård 

Super godt skrevet man levet sig jo helt ind i det  

Endnu en gang kæmpe tillykke.

KRam Diana

Ja, når nu det skal gøre ondt, så hellere få det overstået (ved nu ikke om jeg ville have det sådan, hvis jeg var blevet spurgt under fødslen&nbsp

Tak!

Håber du har det godt.

fra mig

Anmeld

8. marts 2011

blomst84

Riksen skriver:

Sådan var min fødselsoplevelse også - rigtig, rigtig god!

I de par uger jeg nåede at amme, kunne jeg også sidde og amme i flere timer - det var efter råd og vejledning af ammeambulatoriet, der mente at vi godt kunne lade Karla styre tempo og frekvens, så det gjorde vi. Men det resulterede i at hun tabte sig alt for meget, så det måtte vi droppe. Men jeg er glad for at høre, at det ikke gik sådan for jer.

Og ja, amning skal være hyggeligt! Basta!

Ja så kan jeg godt forstå det, og flaske er jo lige så godt efterhånden  er selv flaskebarn  men her vi gået fra at amme i flere timer til at hun tømmer et bryst på 10 min  det helt vildt så hurtigt hun spiser...

Anmeld

8. marts 2011

Riksen

blomst84 skriver:

Ja så kan jeg godt forstå det, og flaske er jo lige så godt efterhånden  er selv flaskebarn  men her vi gået fra at amme i flere timer til at hun tømmer et bryst på 10 min  det helt vildt så hurtigt hun spiser...

Wow! 10 minutter?! Det er jo en superbaby du har

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.