Karlas fødsel - langt om længe

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

JonTri

Hej Rikke. 

Sikke en fin fb og hvor kan jeg nikke genkendende til det hele. På godt og ondt... især urbrølende... havde aldrig troet jeg havde det i mig, men ak blev klogere.

Øv mht amningen... men heldigvis sidder den gode moar ikke i brysterne, og jeres datter stortrives jo.

Så, tak fordi du delte din ærlige beretning - især det med moderfølelsen, der lader vente på sig!!! Dejligt når det siges højt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

Mettemus

Kære Rikke,

Tak for en fantastisk fb. Du beskriver din fødsel så detaljeret, så medrivende, at det føles som om jeg har siddet og kigget på dig igennem forløbet. Beskrivelsen af urkvinden kaldte på tårer ligesom fornemmelsen af den lille varne krop der blev lagt på din mave. Hvor er det bare ærgerligt med den amning, for det er hyggeligt, og vel det de fleste planlægger. Men når det så er sagt, så er det vigtigste at din lille Karlatrold har det godt og tager på, så hun kan blive en ordentlig lille basse. Og det praktiske ved flasken er jo at i kan deles om den glæde - det ved jeg at Jens i hvert fald er lidt misundelig på.

Stort kram herfra - du er fandme sej!

Anmeld

5. marts 2011

businesstigger

Dejligt at læse din fødselsberetning. Det lyder som en god fødsel. Er ked af jeres dårlige oplevelse efterfølgende i forhold til amningen. Som du selv skriver er det selvfølgelig vigtigst at jeres pige har det godt og trives men når du har haft et ønske om at amme er det da frustrerende at det aldrig rigtig kom op og køre pga alle de modstridende oplysninger. Kærligheden til ens børn bliver bare større og større med tiden!

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

AnneBJ skriver:

Hej Rikke,

Tak for en dejlig fødselsberetning! Det er rart at læse om de "tilfælde" hvor det hele føles lidt uoverskueligt, ikke-til-at-magte-agtigt og bare overvældende. Hvor kan jeg godt forstå du gerne bare ville hjem i seng! Der er jo altid trygt og godt!! 

Det ærgrer mig, at de har været sådan nogle fjolser til at give modsatrettede informationer ifht. amning, men husk at en god mor ikke sidder i brysterne!!! Er sikker på Jeres skønne Karla er lækker og glad uanset, og dejligt for Tommy at han kan give en flaske!

Øv med influenza, især oveni i specialeskrivning og ammeproblemer. Heldigvis er der nu kun specialet tilbage, og så en lækker Karlafis der skal max nydes hele sommeren - og resten af Jeres liv! 

Skal jeg smide linket hertil på fødselslisten?

Knus herfra 

Ps. Jeg snublede ikke over mange stavefejl eller andre meningsforstyrrende ting 

Velbekomme! Det var vigtigt for mig at beskrive forløbet som jeg oplevede det med alle de smerter og "dumme" tanker, jeg havde, så det er rart at høre, at I har fået noget ud af det.

Ja, det ærgrer også mig at vi kom så skidt fra start mht. amningen, og det har krævet en del tårer fra min side, men nu har jeg det helt fint med at Karla er flaskebarn.

Ja tak, du må gerne lave et link på fødselslisten.

Knus fra mig

Ps. Håber det går godt med maven!

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

blomst84 skriver:

Hej Rikke dejligt med en FB fra dig. Det lyder som en hård men rigtig god fødsel, og hvor er det sejt gået uden smertelindring det med amningen kan jeg godt nikke genkendende til, på Hvidovre hvor du også har født! Hver jordmor har sin måde og teori om amningen og hvordan det ska gøres. Blev selv mega forvirret over alle de modstridende udtalelser de kom med hver og især, og som førstegangs mor er man ekstra sårbar. Men dejligt at lille karla har det godt og trives på mme

Det gør mig ked af at høre at du også har haft en dårlig oplevelse med Hvidovre. Jeg var og er stadig utrolig glad for måden vi blev behandlet på op til og under fødslen, men ikke på patienthotellet. Ja, holdningerne til amning er så forskellige, og på sådan et to-døgns-ophold kan man jo nå at møde mange jordemødre og sygeplejersker... Men hvor er det skønt at amningen lykkedes og fungerer for dig på trods af de mange forvirrende råd.

Knus!

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

Kit skriver:

Sikke en dejlig beretning. Kan nikke genkendende til de tanker du har under fødslen om at man gerne vil væk fra smerterne.

Øv med de forskellige udmeldinger om amning, men det vigtigste er at Karla trives og er glad. Tror min Morten herhjemme ville nyde at give vores lille Alberte flaske.

Held & lykke med specialet.

Kit

Tak!

Ja, man er ikke ligefrem rationelt tænkende under en fødsel

Knus!

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

Carina87 skriver:

Tak fordi vi måtte læse med! Det lyder som en hård, men god fødsel! Kan godt sætte mig ind i det med at ville hjem i seng. Jeg bad også jm og martin om at forsætte uden mig, så jeg ku komme hjem i seng. Og de der brøl - det er slet ike til at forstå at det er en selv de kommer ud af, men nej de er slet ikke til at styre!

Rigtig træls med amningen! Og skræmmende at blomst har haft samme oplevelse der. Har du overvejet at sende en klage så de blir opmærksomme på problemet?

Bortset fra at du gerne ville ha ammet, så er det vel rart for Tommy at han nu kan være en del af måltiderne? Jeg havde malket ud for første gang i går fordi Johannes sov over flere måltider og jeg var ved at eksplodere. Det gav Martin ham i ulvetimen mens jeg lavede mad og jeg skal love for det var succes! De hyggede sig bare begge. Jeg overvejede et kort øjeblik at droppe amningen

Må vi se billeder af den lille lækkerhed?

Det var da så lidt

Ha ha! Synes det er sjovt at du bad din kæreste og mor om at fortsætte - tror egentlig også at jeg bad Tommy om at gøre det selv, da han spurgte om det virkelig gjorde så ondt.

Ja, vi har tænkt os at klage over forløbet, så kan det være at de bliver opmærksomme på problemet og en lignende situation kan undgås.

Jo, det er rart for Tommy at han kan tage del i måltiderne. Den sidste uge har været hård, da jeg kun har fået 4 timers afbrudt søvn om natten (er alene, da Tommy har natarbejde), men i nat tog han Karla, så jeg kunne sove - og det er det fantastiske ved at have et flaskebarn Jeg kan godt forstå at du overvejede at droppe amningen, men det må nu være dejligt og praktisk at kunne amme.

Jeg vil meget gerne vise jer billeder af Karla, men jeg må lige høre Tommy om han synes det er ok, for vi har faktisk en aftale om at hendes billeder ikke skal på nettet - i hvert fald ikke facebook. Men nu er baby.dk  jo et helt andet forum, så mon ikke han siger ja.. jeg vender tilbage.

Knus Rikke

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

Elvers skriver:

Åhh Rikke... Det var en vidunderlig beretning, men er ked af at høre, at amningen ikke er gået som I ønskede... Men det bedste er jo som du skriver, at Karla tager på, er mæt og har det godt Jeg synes godt nok det er kritisabelt, at man kan få så meget modstridende vejledning på samme fødested!

Nøj, der triller lige nogle tårer ned ad kinderne - det var virkelig godt skrevet Jeg er nok også max hormonel nu! Glæder mig til vi skal ses i forhåbentlig nær fremtid

Kæmpe knus fra Laura

Tak, Laura

Ja, det er meget kritisabelt at vi fik så dårlig rådgivning, og vi har derfor tænkt os at skrive en klage. Men et godt råd: følg dine instinkter - gør hvad du føler er bedst for dig og jeres lille familie.

Dejligt at min beretning ikke var for lang og kedelig Ja, jeg glæder mig også til se dig, når Otto er kommet til verden om forhåbentlig ikke så længe.

Stort knus fra mig

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

DK skriver:

Uhh Rikke! Da du skrev om veerne på fødegangen tænkte jeg bare: Dét der, det kender jeg! Og jo, mindsanten om ikke også du LYNåbnede dig. av av av. Jeg føler med dig. Med os begge! Jeg skreg også som jeg aldrig har skreget før, og kunne slet ikke styre det og var slet ikke i kontrol (og jeg der ellers havde forsvoret at det der med at ligge og skrige, det skulle jeg i hvert fald IKKE).  Men dejligt at hun kom trygt til verden og ikke fejlede noget trods en lille scare med manglende bevægelser og ikke så meget fostervand!

ØV ØV ØV med amning! Hvor træls at det ikke gik! Men du må se på de positive sider ved flasken som der jo også er mange af: du er blandt andet langt mere uafhængig og kan tage ned og handle en aften uden at skulle løøøøbe afsted, for hvad nu hvis den bette vågner og er sulten! Og i kan også begge hjælpes ad, og du er ikke helt så lænket til sofaen, og behøver ikke flashe bryster til alle cafe-gæster, besøgende eller familien til barnedåben!

Kæmpe kram og knus og tillykke herfra. Og må vi ikke få et lille bitte billede af den lille Karla?

Ja, det er en hård omgang vi har været igennem - fuck det gjorde ondt! Det er sjovt som man har en bestemt ide om hvordan man vil reagere i sådan en situation... jeg troede ikke at jeg ville være højlydt, havde regnet med at jeg ville være indadvendt og stille, men nej, det kan man ikke sige at jeg var

Ja, det er dejligt at være uafhængig, så det fokuserer jeg på i stedet for den mislykkede amning.

Jeg vil meget gerne vise jer Karla, men skal lige snakke med Tommy, da vi har en aftale om ikke at lægge billeder af hende ind på nettet som fx facebook.

Knus!

Anmeld

6. marts 2011

Riksen

Tak for en dejlig FB, der var værd at vente på!

Jeg kan kun stemme i med de andre og sige - hold da op, hvor er det bare for dårligt med alle modstridende "gode råd"! Rigtig træls for dig nu når du så gerne ville amme, at de ikke hjælper dig til at få det til at fungere men i stedet bare forvirrer, fordi de ikke har en fælles retningslinie. Jeg håber, du kan få noget bedre hjælp, når I engang skal have nummer to.

Øv øv øv, men som du selv skriver - det vigtigste er jo, at Karla har det godt. 

Ps.: Hvor jeg glad for at høre, at jeg ikke er den eneste, der brøler som en løve, når man føder!!

Tak!

Ja, vi har også tænkt os at klage over den mangelfulde rådgivning - det kunne jo være at det kunne ændre lidt på tingene. Min sundhedsplejerske siger at der gælder nogle retningslinjer udstukket af sundhedsstyrelsen, og hvis personalet fulgte dem, ville vi ikke have fået alle de modstridende råd.

Ha ha, ja vi må lave en løveklub for alle os brølere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.