Forberedelse til for tidlig født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

tinasmor

Kære trådstarter. Jeg har heldigvis ikke været i den situtation så har ingen råd overhoved, men ville bare sige rigtitg meget held og lykke. HÅber du holder "hele" vejen til uge 34 (kan forstå på din tråd, at det er det allersenste du har mulighed for at gå)

Til den som har født i uge 24 og 25. Det er helt vildt at tænke på, jeg er i uge 23 og kan slet ikke forestille mig, at det ville kunne gå godt hvis jeg skulle føde om et par uger. Men heligvis har det jo haft en god ende hos jer to. Jeg håber jeres børn trives og har det godt.

Så kære trådstarter, rigtig held og lykke med det hele og håber du får en rigtig fin fødsel.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Tanja1234

tinasmor skriver:

Kære trådstarter. Jeg har heldigvis ikke været i den situtation så har ingen råd overhoved, men ville bare sige rigtitg meget held og lykke. HÅber du holder "hele" vejen til uge 34 (kan forstå på din tråd, at det er det allersenste du har mulighed for at gå)

Til den som har født i uge 24 og 25. Det er helt vildt at tænke på, jeg er i uge 23 og kan slet ikke forestille mig, at det ville kunne gå godt hvis jeg skulle føde om et par uger. Men heligvis har det jo haft en god ende hos jer to. Jeg håber jeres børn trives og har det godt.

Så kære trådstarter, rigtig held og lykke med det hele og håber du får en rigtig fin fødsel.

Tusind tak for de gode ønsker..

Vi kan godt bruge alle de krydsede fingre vi kan skrabe sammen

Anmeld

4. marts 2011

signe.

tinasmor skriver:

tak for de gode ønsker til os også jamen min klarer sig også godt, han er ret lille, men trives og er sund, rask og glad, hvilket er det vigtigste

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

Mor-til-Hasse skriver:

tak for de gode ønsker til os også jamen min klarer sig også godt, han er ret lille, men trives og er sund, rask og glad, hvilket er det vigtigste

Det er bare så fantastisk

Anmeld

5. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
tinasmor skriver:

Hejsa..

Det er min den mindste søn som er født i 25+0.. og ja det vildt at tænke på.. men det er gået over alt forventning... De er heldigvis blevet så suveræne til det, at min søn havde en chance... vi havde kæmpet 3½ år på at få ham... så skønt, at han overlevet... mange overlever den dag idag og de prøver at redde dem helt ned til uge 23+5 tror jeg... og nogen gange går det og andre gange ikke... men riget lære af sverige, som er førende på dette område...

Pøj pøj med din graviditet...

Hilsen mette

Anmeld

5. marts 2011

Christina.78

Snak sammen og vær der for hinanden..det hjalp os både første og anden gang..

Ting kan man altid få købt..I får nok ikke lov at komme hjem lige med det samem alligevel..

Og ja måske præmatur tøj..det havde vi aldrig regnet med vi fik brug for da Cecilie vejede 2735 g men 50 var monsterstort til hende mens str 44 bare passede !!

Anmeld

9. marts 2011

Kløver

Tanja1234 skriver:

Som nogle af jer måske ved, er vi rendt ind i lidt komplikationer i forbindelse med graviditeten, som gør at vi allerede nu ved at vi vil få et for tidligt født barn. Vi ved at hun allersenest vil komme til verden ved planlagt kejsersnit i uge 34 medmindre hun selv kommer ud inden da. Jeg er i dag 25+6.

Det er jo på mange måder "heldigt" for os at vi har muligheden for at forberede os på alt det der venter på den anden side af fødslen. Vi ved godt at der er så mange ting man ikke kan forberede sig på - men vi kan i hvert fald forsøge at få styr på så meget som muligt.

Derfor er mit spørgsmål til alle jer: Er der noget i ville ønske i havde kunne nå at læse, købe, ordne osv. inden den lille kom til verden før tid? 

Glæder mig til at høre jeres svar.

Jeg kan anbefale bøgerne af jonna jepsen- født for tidligt

derudover kan jeg måske anbefale god snak med neonatalafdelingen på sygehuset, så i kan forberede jer lidt, og evt finde nogle ting der vil være godt for jer, bla snak om samarbejde mellem afdelingerne, feks kom vores søn 35+3 pga svangerskabsforgiftning og jeg ville nok ha ønsket at der var mere samarbejde mellem afdelingerne, da jeg blev hevet i alle steder fra, så det stressede og var enormt hårdt. Du er velkommen til at skrive i PB hvis du vil vide mere eller har flere spørgsmål håber den bette bliver derinde så længe som muligt

Anmeld

10. marts 2011

Tanja1234

Maja84 skriver:

Jeg kan anbefale bøgerne af jonna jepsen- født for tidligt

derudover kan jeg måske anbefale god snak med neonatalafdelingen på sygehuset, så i kan forberede jer lidt, og evt finde nogle ting der vil være godt for jer, bla snak om samarbejde mellem afdelingerne, feks kom vores søn 35+3 pga svangerskabsforgiftning og jeg ville nok ha ønsket at der var mere samarbejde mellem afdelingerne, da jeg blev hevet i alle steder fra, så det stressede og var enormt hårdt. Du er velkommen til at skrive i PB hvis du vil vide mere eller har flere spørgsmål håber den bette bliver derinde så længe som muligt

Mange tak for de gode råd.

Igår var vi til den ugentlige kontrol på sygehuset og så var vi på besøg på neonatalafdelingen hvor vi kommer til at være. Vi snakkede både med en børnelæge og én af afdelingens sygeplejersker om bl.a. dagligdagen på afdelingen og hvilke komplikationer der kan være i forløbet. Vi så de forskelllige stuer og kuvøser og så fik vi lov til at besøge en mor med tvillingedrenge der var 14 dage gamle og vejede ca. 1500 g. Det var skønt at se hvor søde og slet ikke skræmmende de så ud. Det hjalp os i hvert fald meget til at se lidt lysere på den kommende indlæggelse.

Men som de også selv siger, så afhænger rigtig mange ting af hvor tidligt hun kommer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.