Forberedelse til for tidlig født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

Livsmor

Når de er så små, vil jeg helt klart anbefale slå-om body'er med lange ærmer og dertil bukser. Vores Liv er født 31+5(1520 g og 42 cm) lå de første 2 uger i kuvøse, der havde hun ikke tøj på, det var først da hun kom over i vuggen. Hvis I har en Ønskebørn i nærheden, så har de nogle gange haft Ida-T til ingen penge. Ellers har Babysam også lidt, og Name It både i butikkerne og på nettet. Køb ikke formeget, man let skylle det op i hånden.

Mht. til hvad du ellers skal købe/gøre. Pak en taske allerede nu, med kamera + oplader, lidt tøj + toilettaske til dig selv, noget læsestof, er du kreativ så et eller andet at sysle med(der kan være tider man ikke må være på Neo) noget at spise/drikke(juice, sodavand, silk, kiks........ hospitalsmad er ikke for spændende i længden).

Kom væk fra hospitalet engang imellem, tag hjem evt. ud at spise hos Jeres forældre, hvis de bor tæt på. Sygeplejeskerne vil ringe hvis der er noget.

Håber hun bliver inde længe endnu :O)

Karina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

piap

Tanja1234 skriver:

Barnevogn og autostol har vi klaret. Børneværelset er svigerfar og manden ved at gøre klar pt. Mangler at købe seng og puslebord, men det er besluttet hvilket og hvorfra, så det skal bare hentes når værelset er klar. Min mor har tilbudt at stå for alt hvad der hedder plejeprodukter osv. til puslebordet, så det er også klaret. Derudover har hun vasket og ordnet alt det sengetøj, dyner og tøj vi har fået fra bl.a. min søster, så det er også bare klart (men nok for stort selvom der er en del i str. 50).

Min søsters dreng lå på neo i Næstved med RS-virus og der besøgte vi dem en del gange, så på den måde kan man godt sige at vi har set afdelingen. Og jeg tror du har helt ret i at det er sundt at få "ansigt" på de tanker og ideer man går rundt med. Lige pt. er det nok forløbet under kejsersnittet der optager mine tanker, men jeg beroliger mig selv med at det har jeg sikkert ikke tid til at tænke over når tiden kommer alligevel 

Synes også at jeg forberedte mig så mmeget jeg kunne, men da jeg først blev indlagt ramlede det hele for mig fødte i uge 32 ved aks og det kan man ikke forbrede sig på for det går stærkt.. det vigtigste vi fik at vide bagefter var at vi skulle tale det igennem, og fortælle det til så mange så mulig og gerne flere gange det hjælper med at berabejde det... husk ikke at være for stolt til at sige at du faktisk gerne vil ha det snakket igennem med en prof på sygehuset.

Anmeld

4. marts 2011

signe.

jeg fødte i uge 24+4, fuldstændig uforberedt, da jeg bare skulle til læge, som så sendte mig på sygehus... så min kæreste og jeg havde kun det tøj vi havde på.. intet andet. vi bor i farsø og blev sendt til århus.. så vi manglede ALT! men tror ikke rigtig man kan forberede sig som sådan.. slet ikke vhis den kommer tidligere ud end 34, for da jeg fødte, må jeg indrømme at jeg ikke tænkte over NOGET som helst.. der var ikke noget jeg manglede.. udover min søn sku være rask.. og man ved heller ikke hvilke komplikationer(man kan håbe der ikke kommer nogen ved jer) der kommer, og dem kan man heller ikke forberede sig på..

åh det bliver lidt rodet... du er velkommen til at sende en PB eller læse min FB om mit forløb, da det var noget værre noget...

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

Livsmor skriver:

Når de er så små, vil jeg helt klart anbefale slå-om body'er med lange ærmer og dertil bukser. Vores Liv er født 31+5(1520 g og 42 cm) lå de første 2 uger i kuvøse, der havde hun ikke tøj på, det var først da hun kom over i vuggen. Hvis I har en Ønskebørn i nærheden, så har de nogle gange haft Ida-T til ingen penge. Ellers har Babysam også lidt, og Name It både i butikkerne og på nettet. Køb ikke formeget, man let skylle det op i hånden.

Mht. til hvad du ellers skal købe/gøre. Pak en taske allerede nu, med kamera + oplader, lidt tøj + toilettaske til dig selv, noget læsestof, er du kreativ så et eller andet at sysle med(der kan være tider man ikke må være på Neo) noget at spise/drikke(juice, sodavand, silk, kiks........ hospitalsmad er ikke for spændende i længden).

Kom væk fra hospitalet engang imellem, tag hjem evt. ud at spise hos Jeres forældre, hvis de bor tæt på. Sygeplejeskerne vil ringe hvis der er noget.

Håber hun bliver inde længe endnu :O)

Karina

Igen super gode råd..

Tasken er mere eller mindre pakket. Men kan se at der lige skal suppleres lidt op )

Vi har en Name it i nærheden, men ved ikke helt med ønskebørn - men til at starte med må jeg finde det mest nødvendige på nettet.

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

piap skriver:

Synes også at jeg forberedte mig så mmeget jeg kunne, men da jeg først blev indlagt ramlede det hele for mig fødte i uge 32 ved aks og det kan man ikke forbrede sig på for det går stærkt.. det vigtigste vi fik at vide bagefter var at vi skulle tale det igennem, og fortælle det til så mange så mulig og gerne flere gange det hjælper med at berabejde det... husk ikke at være for stolt til at sige at du faktisk gerne vil ha det snakket igennem med en prof på sygehuset.

Hvor længe var du indlagt?

Vi ved allerede nu at det bliver kejsersnit og har fået datoen hvor det senest vil foregå - medmindre fødslen starter før af sig selv. Kan ikke ligefrem sige at jeg ser frem til at få kejsersnit, men alligevel giver det en form for ro, at man i det mindste ved hvad der skal ske når jeg får veer.

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

Mor-til-Hasse skriver:

jeg fødte i uge 24+4, fuldstændig uforberedt, da jeg bare skulle til læge, som så sendte mig på sygehus... så min kæreste og jeg havde kun det tøj vi havde på.. intet andet. vi bor i farsø og blev sendt til århus.. så vi manglede ALT! men tror ikke rigtig man kan forberede sig som sådan.. slet ikke vhis den kommer tidligere ud end 34, for da jeg fødte, må jeg indrømme at jeg ikke tænkte over NOGET som helst.. der var ikke noget jeg manglede.. udover min søn sku være rask.. og man ved heller ikke hvilke komplikationer(man kan håbe der ikke kommer nogen ved jer) der kommer, og dem kan man heller ikke forberede sig på..

åh det bliver lidt rodet... du er velkommen til at sende en PB eller læse min FB om mit forløb, da det var noget værre noget...

Jeg har godt læst om jeres fantastiske forløb. Kan slet ikke begynde at forestille mig hvor hårdt det har været. Men det er lige netop jeres historie der gav os bare en lille smule håb allerede fra vi gik ind i uge 24.

Anmeld

4. marts 2011

piap

Tanja1234 skriver:

Hvor længe var du indlagt?

Vi ved allerede nu at det bliver kejsersnit og har fået datoen hvor det senest vil foregå - medmindre fødslen starter før af sig selv. Kan ikke ligefrem sige at jeg ser frem til at få kejsersnit, men alligevel giver det en form for ro, at man i det mindste ved hvad der skal ske når jeg får veer.

var indlagt i en måned...

Regitze vejede 1685 g og var 45.5 cm og da vi tog hjem med hende vejede hun 1950g vi var dog nede på sygehuset for at få tjekket at hun tog stille og rolig på... den eneste grund til vi skulle være på sygehuset var at hun skulle tage på i vægt, for hun var sund og rask..

Anmeld

4. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“
Tanja1234 skriver:

Tusind tak for dit svar...

Ja jeg har været sengeliggende siden 19+5 - logerer dog på sofaen i dagtimerne og derfor er computeren også allerede nu, min bedste ven

Vores læger siger også at det er ret fantastisk at vi har klaret den så længe og lige nu er vores næste mål, at klare den 2 uger mere så jeg er i uge 28 og vi forhåbentligt slipper for at komme på riget.

Uanset hvad, så er vi klar over at der vil være et længere ophold på sygehuset og tror på mange måder at det er en stor fordel for os at vi kan nå at forberede os selv på det kommende forløb. Samtidig har fx venner og bedsteforældre været super til at læse op på for tidligt fødte, så de også ved hvad der venter os. Det er en enorm støtte bare at de gider sætte sig ind i tingene på eget initiativ.

Det må vrkelig have været hårdt at gå det hele igennem 2 gange. Hvor længe har i så været indlagt ad gangen?

Tanja

Er du sengeliggende hjemme?..

Første gang lå jeg sengeliggende i 3 uger, før jeg fødte... så lå victor og jeg indlagt i 6 uger... han krævede ikke ilt og c-pap så længe, så det handlede om at spise.. og det var han hurtig til, så 5 uger før termin var vi hjemme... sej dreng...

Anden gang var jeg sengeliggende i 16 dage.. og mathias og jeg var indlagt i 13 uger... kom hjem 14 dage før termin, hvilket er rimelig godt gået, når han har haft det forløb med respirator og det hele... Han er syg pt for første gang, hvilket er temmelig godt gået, når vi er gået igennem en vinter, som vi har...

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

Mathias Villads skriver:

Er du sengeliggende hjemme?..

Første gang lå jeg sengeliggende i 3 uger, før jeg fødte... så lå victor og jeg indlagt i 6 uger... han krævede ikke ilt og c-pap så længe, så det handlede om at spise.. og det var han hurtig til, så 5 uger før termin var vi hjemme... sej dreng...

Anden gang var jeg sengeliggende i 16 dage.. og mathias og jeg var indlagt i 13 uger... kom hjem 14 dage før termin, hvilket er rimelig godt gået, når han har haft det forløb med respirator og det hele... Han er syg pt for første gang, hvilket er temmelig godt gået, når vi er gået igennem en vinter, som vi har...

Hvor er det dejligt at høre hvor godt det er gået jer. Det er utroligt at høre hvor forskellige de enkelte børns forløb er.

Ja jeg har været sengeliggende hjemme siden 19+5 og er nu 26+0. Synes den første tid var den værste. Nu er det på en måde blevet hverdag og med datoen for hvornår hun senest kommer til verden er det hele blevet lidt nemmere - nu er der lys for enden af vores tunnel 

Anmeld

4. marts 2011

signe.

Tanja1234 skriver:

Jeg har godt læst om jeres fantastiske forløb. Kan slet ikke begynde at forestille mig hvor hårdt det har været. Men det er lige netop jeres historie der gav os bare en lille smule håb allerede fra vi gik ind i uge 24.

Jamen det var lige præcis formålet(i hvert fald med artiklen i ude og hjemme) at vise at så små børn også godt kan klarer sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.