Forberedelse til for tidlig født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.724 visninger
37 svar
0 synes godt om
3. marts 2011

Tanja1234

Som nogle af jer måske ved, er vi rendt ind i lidt komplikationer i forbindelse med graviditeten, som gør at vi allerede nu ved at vi vil få et for tidligt født barn. Vi ved at hun allersenest vil komme til verden ved planlagt kejsersnit i uge 34 medmindre hun selv kommer ud inden da. Jeg er i dag 25+6.

Det er jo på mange måder "heldigt" for os at vi har muligheden for at forberede os på alt det der venter på den anden side af fødslen. Vi ved godt at der er så mange ting man ikke kan forberede sig på - men vi kan i hvert fald forsøge at få styr på så meget som muligt.

Derfor er mit spørgsmål til alle jer: Er der noget i ville ønske i havde kunne nå at læse, købe, ordne osv. inden den lille kom til verden før tid? 

Glæder mig til at høre jeres svar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Tanja1234

Ja ok.. Måske er det bare ikke noget man kan forberede sig på

Anmeld

4. marts 2011

mortil3trustrup

Hej

Jeg ved der findes foreninger og hjemmesider angående for tidlig fødte måske det var en god ide at gå derind og læse og kigge lidt omkring.

Anmeld

4. marts 2011

Miss Tina

Jeg ville have ønsket at jeg havde nået at købe tøj og nogen bleer......jo og den der dyre mme, kan ikke lige huske hvad den hedder.

Men ellers tror jeg ikke rigtigt at der var noget. Fødte præcis 4 uger før terminen.

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Alle de heæt almindelige ting skal du have styr på.

En carepackage med juice, snack, bøger, kamera, mobiloplader, computer oplader, småkrybet etc til at tage med på hospitalet.

Noget præmatur tøj ville jeg ønske jeg havde!!!

Ved du om det blir en dreng eller en pige? Jeg har noget præmaturtøj eg måske gerne vil sælge....

Ellers laver idaT en masse fint, og de har jærper lagersalg idag i Skovlunde.

Jeg tænker lge over lidt mere, det er rart at være så forberedt som muligt, vi blev taget lidt på sengekanten

Knus Jo

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Miss Tina skriver:

Jeg ville have ønsket at jeg havde nået at købe tøj og nogen bleer......jo og den der dyre mme, kan ikke lige huske hvad den hedder.

Men ellers tror jeg ikke rigtigt at der var noget. Fødte præcis 4 uger før terminen.

Ja nemlig ja!
Nutramigen måske?

Og en brystpumpe så brysterne med der samme kan blive stimuleret. (du låner på hospi mens du er der, men derhjemme skal du selv sørge for en)

Jeg havde den fra avent, og malkede pligtskyldigt ud hver 3. Time døgnet rundt og medbragt til neo

Prematurbleer fås i babysam

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

SpunkenJo skriver:

Alle de heæt almindelige ting skal du have styr på.

En carepackage med juice, snack, bøger, kamera, mobiloplader, computer oplader, småkrybet etc til at tage med på hospitalet.

Noget præmatur tøj ville jeg ønske jeg havde!!!

Ved du om det blir en dreng eller en pige? Jeg har noget præmaturtøj eg måske gerne vil sælge....

Ellers laver idaT en masse fint, og de har jærper lagersalg idag i Skovlunde.

Jeg tænker lge over lidt mere, det er rart at være så forberedt som muligt, vi blev taget lidt på sengekanten

Knus Jo

Tusind tak for jeres svar.. Det var lige sådanne ting vi har brug for at vide.

Mht. præmaturforeningen osv. så har vi kigget og læst på deres hjemmeside og også på rigshospitalets for at vide så meget som muligt.

Hvad er en mme?

Vi ved at det er en pige - har du tøj til det? Har lidt svært ved at forstå størrelserne (det er vores første barn) og så er vi jo heller ikke sikre på hvor stor hun er, fordi vi jo ikke rigtig ved hvornår hun kommer. Men indtil videre følger hun i det mindste vækstkurven og er totalt gennemsnitlig

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

mortil3trustrup skriver:

Hej

Jeg ved der findes foreninger og hjemmesider angående for tidlig fødte måske det var en god ide at gå derind og læse og kigge lidt omkring.

http://www.praematur.dk/

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Tanja1234 skriver:

Mht. præmaturforeningen osv. så har vi kigget og læst på deres hjemmeside og også på rigshospitalets for at vide så meget som muligt.

Hvad er en mme?

Vi ved at det er en pige - har du tøj til det? Har lidt svært ved at forstå størrelserne (det er vores første barn) og så er vi jo heller ikke sikre på hvor stor hun er, fordi vi jo ikke rigtig ved hvornår hun kommer. Men indtil videre følger hun i det mindste vækstkurven og er totalt gennemsnitlig

Mme = modermælkserstatning og den du skal bruge er højst sandsynligt nutramigen.

Man kan få en vanvittig dyr sut på apoteket, som er meget meget lille. Den er rund, men har lissom fået et tryk så den er rund og flad. Plasticen/holderen er anatomisk. De koster ca. 60 kr mener jeg. En enkelt af dem måske!??!

Send mig lige en PB så kigger jeg efter noget tøj til dig

Men bor du i nærheden af Skovlunde syns jeg du ska smutte forbi og se om de har noget præmaturtøj.
Du skal gå efter str. 40 og 44.

Skal lige finde en hjemmeside til dig, hvor jeg købte en del tøj på til drengen

Knus Jo

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Tanja1234 skriver:

Hvad er en mme?

Den her købte jeg en del på

http://www.unik-kids.dk/Baby-+og+bornetoj/Prematur /Body/JOHA+body+big+star+lilla.html

Men ellers Googler du bare "præmatur tøj"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.