Forberedelse til for tidlig født

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

Tanja1234

Ved i ca. hvor lang/stor man er når man kan passe fx. str. 40 og 44?

De har godt nok nogen søde ting. Der skal nok lige shoppes bare en lille smule...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

SpunkenJo

Tanja1234 skriver:

Ved i ca. hvor lang/stor man er når man kan passe fx. str. 40 og 44?

De har godt nok nogen søde ting. Der skal nok lige shoppes bare en lille smule...

Min dreng var 41,5 cm og 1700 gram 32+1

40 og 44 indikerer barnets længde. Ligesom han nu bruger str. 80/86 idet han er lige omkring et par og 80 i længden

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

SpunkenJo skriver:

Min dreng var 41,5 cm og 1700 gram 32+1

40 og 44 indikerer barnets længde. Ligesom han nu bruger str. 80/86 idet han er lige omkring et par og 80 i længden

Ja det er jo egentlig logisk nok

Vi ved jo at hun senest kommer i uge 34 så 40 og 44 er nok ikke helt ved siden af - og så må vi sætte vores lid til diverse gaver og hvad vi ellers kan nå at købe derudover...

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Tanja1234 skriver:

Ja det er jo egentlig logisk nok

Vi ved jo at hun senest kommer i uge 34 så 40 og 44 er nok ikke helt ved siden af - og så må vi sætte vores lid til diverse gaver og hvad vi ellers kan nå at købe derudover...

Btikkerne lukker jo ikke selvom I er indlagte

- det kan gost føles sådan, men flasker og andet syns jeg du skal vente med. På hospi har de alt du skal bruge

Anmeld

4. marts 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Først vil jeg sige Wauw.. har fulgt dig lidt på sidelinien.. det er sørme flot, at du er gået så længe med vandafgang... Er du sengeliggende nu?

Dernæst skal du nok forberede dig på et længeere ophold på sygehuset med en masse omvæltninger.. I skal igennem en masse, som almindelige forældre ikke skal igennem... og en masse følelsesmæssige ture...

men tøj vil jeg skaffe lidt forskelligt.. men nok starte med meget lidt i str 40, lidt mere i str 44... alt efter hvorlænge du kan holde på barnet... man kan også få i str 48...

men vigtigst af alt, noget som holder dig beskæftiget.. måske en computer med internet...;o) Den havde jeg meget gavn af.. når man er på sygehuset, så var det min flugt væk fra det hele engang imellem...

Jeg har været turen igennem to gangen.. første gang fødte jeg i uge 29 og nu her i uge 25+0... Begge gange er det gået super godt... men dog ikke uden konsekvenser for drengene, men ville ikke være det foruden... de er nogle friske, glade drenge..

håber du holder på hende så længe som muligt... men lægerne er sku super dygtige... og føder du på riget, så er der bare nogle super sygeplejersker.... og læger... var meget glade for dem derinde... men håber nu du kommer til at føde i næstved...

hvis du har en masse spørgsmål, så skriv endelig...

&  fra mig..

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

Mathias Villads skriver:

Først vil jeg sige Wauw.. har fulgt dig lidt på sidelinien.. det er sørme flot, at du er gået så længe med vandafgang... Er du sengeliggende nu?

Dernæst skal du nok forberede dig på et længeere ophold på sygehuset med en masse omvæltninger.. I skal igennem en masse, som almindelige forældre ikke skal igennem... og en masse følelsesmæssige ture...

men tøj vil jeg skaffe lidt forskelligt.. men nok starte med meget lidt i str 40, lidt mere i str 44... alt efter hvorlænge du kan holde på barnet... man kan også få i str 48...

men vigtigst af alt, noget som holder dig beskæftiget.. måske en computer med internet...;o) Den havde jeg meget gavn af.. når man er på sygehuset, så var det min flugt væk fra det hele engang imellem...

Jeg har været turen igennem to gangen.. første gang fødte jeg i uge 29 og nu her i uge 25+0... Begge gange er det gået super godt... men dog ikke uden konsekvenser for drengene, men ville ikke være det foruden... de er nogle friske, glade drenge..

håber du holder på hende så længe som muligt... men lægerne er sku super dygtige... og føder du på riget, så er der bare nogle super sygeplejersker.... og læger... var meget glade for dem derinde... men håber nu du kommer til at føde i næstved...

hvis du har en masse spørgsmål, så skriv endelig...

&  fra mig..

Tusind tak for dit svar...

Ja jeg har været sengeliggende siden 19+5 - logerer dog på sofaen i dagtimerne og derfor er computeren også allerede nu, min bedste ven

Vores læger siger også at det er ret fantastisk at vi har klaret den så længe og lige nu er vores næste mål, at klare den 2 uger mere så jeg er i uge 28 og vi forhåbentligt slipper for at komme på riget.

Uanset hvad, så er vi klar over at der vil være et længere ophold på sygehuset og tror på mange måder at det er en stor fordel for os at vi kan nå at forberede os selv på det kommende forløb. Samtidig har fx venner og bedsteforældre været super til at læse op på for tidligt fødte, så de også ved hvad der venter os. Det er en enorm støtte bare at de gider sætte sig ind i tingene på eget initiativ.

Det må vrkelig have været hårdt at gå det hele igennem 2 gange. Hvor længe har i så været indlagt ad gangen?

Tanja

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

SpunkenJo skriver:

Btikkerne lukker jo ikke selvom I er indlagte

- det kan gost føles sådan, men flasker og andet syns jeg du skal vente med. På hospi har de alt du skal bruge

Nej du har helt ret.

Det er bare svært at sætte sig ind i hvordan vores hverdag bliver mens vi er på sygehuset. Man har ikke rigtig nogen ide om hvor intenst det bliver og hvor meget tid vi får til "andre ting".

Anmeld

4. marts 2011

liwsmor

Tanja1234 skriver:

Som nogle af jer måske ved, er vi rendt ind i lidt komplikationer i forbindelse med graviditeten, som gør at vi allerede nu ved at vi vil få et for tidligt født barn. Vi ved at hun allersenest vil komme til verden ved planlagt kejsersnit i uge 34 medmindre hun selv kommer ud inden da. Jeg er i dag 25+6.

Det er jo på mange måder "heldigt" for os at vi har muligheden for at forberede os på alt det der venter på den anden side af fødslen. Vi ved godt at der er så mange ting man ikke kan forberede sig på - men vi kan i hvert fald forsøge at få styr på så meget som muligt.

Derfor er mit spørgsmål til alle jer: Er der noget i ville ønske i havde kunne nå at læse, købe, ordne osv. inden den lille kom til verden før tid? 

Glæder mig til at høre jeres svar.

jeg ville ønske jeg havde små bleer, selvom de har på sygehuset så kommer men som regel hjem med en lille en og derfor er new born bleer ikke altid lige små nok. jeg ville ønske jeg havde købt alt baby ting, altså softbleer og babycreme. jeg ville ønske jeg havde købt en barnevogn... og havde gjort klar til jeg skulle komme hjem fra sygehuset. plusebordet osv.

Anmeld

4. marts 2011

SpunkenJo

Tanja1234 skriver:

Nej du har helt ret.

Det er bare svært at sætte sig ind i hvordan vores hverdag bliver mens vi er på sygehuset. Man har ikke rigtig nogen ide om hvor intenst det bliver og hvor meget tid vi får til "andre ting".

Man har både masser af tid, og slet ingen tid!

I skal være gode til at skubbe den dårlige samvittighed til side (følelsen af at efterlade sit barn) når I tager hjem fra neo. I er nødt til at være gode ved hinanden og forsøge at "nyde" frirummet fra neo når I er væk for at kunne fokusere på St være tilstede når I er på neo.

Det er lange dage på neo, og I kan kun bare være der, pusle, veje, made, give kys og sætte jer ind i maskinerne på stedet.

Har I besøgt en neo? Det er en god ide at se sådan en inden man skal være der rigtigt. Det hjalp for mig at jeg nåede at besøge stedet, så var det ikke et spøgelse i mit hovede!

Og så vær rigtig gode til at sige til og fra overfor besøgende, det er herser bestemmer og heldigvis er der stramme regler for hvornår det nå foregå for at beskytte børnene (og måske endda også forældrene)

Knus Jo

Anmeld

4. marts 2011

Tanja1234

Barnevogn og autostol har vi klaret. Børneværelset er svigerfar og manden ved at gøre klar pt. Mangler at købe seng og puslebord, men det er besluttet hvilket og hvorfra, så det skal bare hentes når værelset er klar. Min mor har tilbudt at stå for alt hvad der hedder plejeprodukter osv. til puslebordet, så det er også klaret. Derudover har hun vasket og ordnet alt det sengetøj, dyner og tøj vi har fået fra bl.a. min søster, så det er også bare klart (men nok for stort selvom der er en del i str. 50).

Min søsters dreng lå på neo i Næstved med RS-virus og der besøgte vi dem en del gange, så på den måde kan man godt sige at vi har set afdelingen. Og jeg tror du har helt ret i at det er sundt at få "ansigt" på de tanker og ideer man går rundt med. Lige pt. er det nok forløbet under kejsersnittet der optager mine tanker, men jeg beroliger mig selv med at det har jeg sikkert ikke tid til at tænke over når tiden kommer alligevel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.