Autostol - men hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

*A*

mortilj skriver:

faktisk så har t-hansen tilbud på lige præcis den stol i den her uge.. den står til 1499 derude hvor den normalt koster 2099kr.. Bare lige et lille tip hvis det er.. det er da mange penge at spare hvis man skal have 2 stole ihvertfald..

Uhhh.... Sweet! Tak for det  Det er værd at tage med når man skal have to af slagsen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

An&Jo

*A* skriver:

Uhhh.... Sweet! Tak for det  Det er værd at tage med når man skal have to af slagsen

det var lige det jeg tænkte.. Held og lykke i junglen af autostole.. Man starter i en jungel af barnevogne når man er gravid og ender i en jungle af sikkerhedsudstyr når man HAR født..

Anmeld

28. februar 2011

*A*

Er det denne?  

Anmeld

28. februar 2011

132319

Min bror og hans kone har en Kiddy autostol til deres nevø.

Den har fået topkarakterer hos FDM og så har den en pude foran på maven fremfor 5 punktssele, som gør sikkerheden endnu bedre samt det fungerer som et lille "bord" som barnet kan sidde og lege ved.

Vi har en Römer fra Hjalte som Kamille skal sidde i, men hvis jeg skulle ud og købe ny autostol, havde jeg helt klart valgt en Kiddy 

Anmeld

28. februar 2011

An&Jo

*A* skriver:

Er det denne?  

jep.. Vi har så bare en model med nakkestøtte også.. Samme stol, bare i 2 forskellige modeller.. Men egentlig kunne min søn godt undvære den, og tror tit bare den generer ham fordi han ikke kan se ud af ruden for den..

Anmeld

28. februar 2011

*A*

mortilj skriver:

det var lige det jeg tænkte.. Held og lykke i junglen af autostole.. Man starter i en jungel af barnevogne når man er gravid og ender i en jungle af sikkerhedsudstyr når man HAR født..

Ja, det er lige præcis en jungle... og ganske rigtigt man starter med at være forvirret over barnevogne og nu autostole. Hvad bliver det næste?

Anmeld

28. februar 2011

An&Jo

*A* skriver:

Ja, det er lige præcis en jungle... og ganske rigtigt man starter med at være forvirret over barnevogne og nu autostole. Hvad bliver det næste?

det næste bliver når man skal udvide tøjmærkerne når ungerne selv får en mening om det..

Anmeld

28. februar 2011

132319

mortilj skriver:

jep.. Vi har så bare en model med nakkestøtte også.. Samme stol, bare i 2 forskellige modeller.. Men egentlig kunne min søn godt undvære den, og tror tit bare den generer ham fordi han ikke kan se ud af ruden for den..

Du skal være rigtig glad for at der er nakkestøtte, i tilfælde af uheld gør den en stor forskel 

Anmeld

28. februar 2011

An&Jo

MHK skriver:

Du skal være rigtig glad for at der er nakkestøtte, i tilfælde af uheld gør den en stor forskel 

jeg er skam også glad for den.. Men min søn var gerne foruden.. men nu er det heldigvis ikke ham der bestemmer..

Anmeld

28. februar 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hvis den skal være fremadvendt, og uden isofix, vil jeg også klart anbefale Kiddy energy pro - den med selepuden.

Den har "vundet" Tænks test af autostole, faktisk over diverse isofixstole, og ligger også nr. 1 (eller 2?) i FDMs test. Rømer King Plus ligger nr. 6 eller 7.

Selvom de spændes med bilens sele fremfor en 5punkts sele, skulle selepuden gøre, at de i en frontal kollision nærmest knækker sammen om puden fremfor at blive slynget fremad, hvilket mindsker belastningen i nakken.

Jeg mener også at Cybex har en 9-18 kg stol med selepude, men ved ikke hvordan den placerer sig i tests.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.