Hvornår skal 7 årig dreng puttes, når han sover hos mormor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2011

Mai-pigen

tinasmor skriver:

Mine forældre holder sig altid til hvordan vi gør her hjemme. Det er jeg rigtig glad for. Men selv om de ikke gjorde, så er det også ok at der er andre regler. Men samtidig synes jeg så også, at mormor skulle være ansvarlig nok til at vide, at man ikke lader et barn man passer være oppe til kl 24. Altså som en anden skriver, hvis det var en enkelt speciel gang med Grand Prix eller en stor fest eller lign. så er det selvfølgelig noget andet. Men jeg tør da godt væde med at mormor ikke lød dig (trådstarter)være oppe da du var 8 år til kl 24 og derfor synes jeg da heller ikke der er nogle grund til at han altid skal komme så sent i seng. Kl 22 synes jeg stadigvæk er sent til en 8 årig dreng. Men det ville så være acceptabelt i visse tilfælde hvis det virkelig var nødvendigt. Men igen, jeg kan slet ikke forstå hvorfor hun gør det, det ligger mig så langt fra hvad vi er vant det. Men jeg ville altså sige det på en pæn måde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2011

tinasmor

SussieThyssen skriver:

Ehmmm..jeg forstår slet ikke hvorfor barnet har faste sengetider når det er weekend. Jo søndag er forståeligt nok, men fredag og lørdag???

Hvornår skal barnet føle at det har frihed og råderum som jer andre??

Går ud fra det kun gælder når barnet er i skolealderen?

De mindste børn, det vil sige børn under 2 år, de tåler ofte ikke særlig store ændringer i deres søvn. For børn i 2-4 års alderen er ritualer meget vigtigt, tandbørsten skal stå i et bestemt krus, bamsen skal puttes med et bestemt tæppe, mor skal synge en bestemt sang osv. Ritualer giver barnet tryghed og det samme med sovetider.

Jeg ville aldrig lade mig (lille barn) selv bestemme hvornår det skulle i seng.

men vi er selvfølgelig også meget forskellige som forældre.

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Går ud fra det kun gælder når barnet er i skolealderen?

De mindste børn, det vil sige børn under 2 år, de tåler ofte ikke særlig store ændringer i deres søvn. For børn i 2-4 års alderen er ritualer meget vigtigt, tandbørsten skal stå i et bestemt krus, bamsen skal puttes med et bestemt tæppe, mor skal synge en bestemt sang osv. Ritualer giver barnet tryghed og det samme med sovetider.

Jeg ville aldrig lade mig (lille barn) selv bestemme hvornår det skulle i seng.

men vi er selvfølgelig også meget forskellige som forældre.

Så længe barnet er lille ja...under 2 år eller der omkring, ja...så er vi helt enige, det varierer jo lidt fra barn til barn, men her taler jeg om børn fra 2-3 år og op efter.
Og det her handler jo om en stor knægt på 8 år.

Anmeld

5. marts 2011

Mai-pigen

SussieThyssen skriver:

Så længe barnet er lille ja...under 2 år eller der omkring, ja...så er vi helt enige, det varierer jo lidt fra barn til barn, men her taler jeg om børn fra 2-3 år og op efter.
Og det her handler jo om en stor knægt på 8 år.

Ja, han er en stor knægt, men også stadig et barn..

Jeg syntes ikke han skal være oppe og se krigsfilm og andet... Men er glad for alle tilbagemeldinger og det giver da helt sikkert stof til eftertanke...

KNUS

Anmeld

5. marts 2011

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Ja, han er en stor knægt, men også stadig et barn..

Jeg syntes ikke han skal være oppe og se krigsfilm og andet... Men er glad for alle tilbagemeldinger og det giver da helt sikkert stof til eftertanke...

KNUS

Nu er der jo heller ikke snakket om krigsfilm, men om hygge med mormor, så det er jo noget helt andet.
Og selvom de selv får lov at bestemme deres egen sengetid i den alder, når de har fri og ikke skal noget tidligt næste dag, jamen så behøver de jo ikke se krigsfilm.
Der er da så meget andet de kan lave..og skal der ses tv, så er en god film med Dirch Passer, da lige i øjet

Anmeld

6. marts 2011

Mai-pigen

SussieThyssen skriver:

Nu er der jo heller ikke snakket om krigsfilm, men om hygge med mormor, så det er jo noget helt andet.
Og selvom de selv får lov at bestemme deres egen sengetid i den alder, når de har fri og ikke skal noget tidligt næste dag, jamen så behøver de jo ikke se krigsfilm.
Der er da så meget andet de kan lave..og skal der ses tv, så er en god film med Dirch Passer, da lige i øjet

Jo...der er jo netop snakket om krigsfilm og andre film der er uegnede for mindre børn... 

Anmeld

6. marts 2011

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Jo...der er jo netop snakket om krigsfilm og andre film der er uegnede for mindre børn... 

Må indrømme at jeg jo KUN svarede på det første indlæg og ikke andet. Og det var også det første top-indlæg, mit svar er berammet på, ikke hvad der er kommet senere.

Men synes bestemt at forældrene godt kan gå ind og sige, at de ikke vil have at barnet ser film, der er uegnet for mindreårige.

Anmeld

7. marts 2011

Mai-pigen

SussieThyssen skriver:

Må indrømme at jeg jo KUN svarede på det første indlæg og ikke andet. Og det var også det første top-indlæg, mit svar er berammet på, ikke hvad der er kommet senere.

Men synes bestemt at forældrene godt kan gå ind og sige, at de ikke vil have at barnet ser film, der er uegnet for mindreårige.

Bare helt ok....  Men har nævnt det med filmene i top indlægget!! Pyt pyt...vi har ihvertfald fået noget at tænke over....

Anmeld

7. marts 2011

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Bare helt ok....  Men har nævnt det med filmene i top indlægget!! Pyt pyt...vi har ihvertfald fået noget at tænke over....

Jamen, det er jo altid godt, at få rykket lidt grænser og især at få lidt tanker at arbejde med.
Ha' en dejlig dag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.