Mai-pigen skriver:
Jeg har en stor dreng på næsten 8 år, han er skøn og hn elsker sin mormor, og hun elsker ham... Han er jo selvfølgelig på ferie eller weekend hos mormor sommetider, hvor de bare rigtig rååååhygger...dejligt!!
Da han startede i skole blev vi en anelse mere strikse med hans sengetider, og den hed altså 20 i hverdagene, og 21 i weekenderne herhjemme, hos mormor har vi "tilladt" kl 21.30-22..
Desværre har mormor valgt at overhøre vores ønske i forhold til hans sengetid.. På trods af at vi op til flere gange har nævnt at vi ønsker han kommer i seng i ordentlig tid, sker det gang på gang at han først kommer i seng kl.23 eller 24, den ene gang var den endda 1.. Og de sidder og der krigsfilm og lignende. Sidste gang han var deroppe, sa han og så Sex & the city... Jeg blev sgu så ked af det, og føler virkelig ikke at hun respekterer mig.... 
Mit spørgsmål, som jeg og manden meget meget gerne vil ha nogle meninger om, er...
Skal vi blande os udenom når han er hos mormor, eller er det ok vi har et ønske om en nogenlunde fast sengetid, og at han ikke ser film der er uegnet for børn..??
jamen kan jo så se, at jeg som den este ik er enige..
men derfor skriver jeg nu, alligevel min/ vores holdninger..
her hjemme kommer børnene i seng kl 19 til hverdag, så ligger de og snakker lidt og sådan, så de falder i søvn senest kl 20.
fredagen er de oppe til kl 20. weekenden går det an på om vi skal noget, men så vidt muligt holder vi på de kommer i seng senest kl 20.
vores børn bliver ik ret ofte passes men, når mormor passer, holder hun også på de kommer i seng kl 20, så de ik kommer ud af deres rytme, hos farmor ja der har hun, ik rigtig ville respektere det,og flere andre ting. men hun passer dem så stor set aldrig, da de ik lige bor omkring os, så der vælger vi og over se det lidt, men alligevel nævne det for dem, i det vores børn bliver meget på virket, hvis ik de for deres søvn, og de står stadigvæk tidligt op om morgen, selv om de kommer sent i seng.
for os er det vigtigt, at de respektere, de ting vi siger, på trods af de er hjemme hos dem, selvfølig må de sige nej osv. de må også gerne forkæle dem, men der er mange måder at forkæle på, så har ik noget med det at gøre. men syns det er synd for børnene, de skal være sure osv. næste dag fordi de ik har fået nok søvn.