Hvornår skal 7 årig dreng puttes, når han sover hos mormor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

Aves.

Mai-pigen skriver:

Ok...sys bare det er vildt at en 7-8 årig dreng er oppe så sent!! Det ville jeg godt nok blive ked af.....  Men kan godt se at der skal være noget dejligt over at være på overnatning hos mormor, men mener bare at der også godt kan være det uden man skal være oppe til midnat....

Hvad ville du blive ked af...? det er jo en oplevelse for ham..ja, gu er det ikke optimalt og det er heller ikke sådan det er herhjemme, men det er da sjovt at prøve...har vi ikke alle gjort det...han sov jo bare til middag og gik tidligt i seng om aftenen og så var det det..

Jeg synes det er skønt børn har de der frirum hvor alt ikke er så pædagogisk og politisk korrekt.,....det er det efterhånden alle stedet hvor børn opholder soig..giv dem lidt fri..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Ved du hvad, jeg synes simpelthen at det er helt OK at der er andre regler hos mormor! Der er tonsvin af regler herhjemme, så hvorfor ikke lade børnene blive forkælet godt og grundigt hos bedsteforældrene Jeg kunne forstå hvis det var hverdage eller en søndag, men fredag/lørdag synes jeg altså det er helt ok at børn på 7 år er oppe til de er trætte.

Herhjemme bliver vores den store på 6 år puttet kl. 19.30-19.45 hver dag, men i weekederne kommer hun gerne i seng senest kl. 21.30. Men er hun hos mormor, så er der ingen regler for sengetiden, og det er helt fint med os - sådan skal det da også være!

Anmeld

4. marts 2011

Carina1977

Mai-pigen skriver:

Jeg har en stor dreng på næsten 8 år, han er skøn og hn elsker sin mormor, og hun elsker ham... Han er jo selvfølgelig på ferie eller weekend hos mormor sommetider, hvor de bare rigtig rååååhygger...dejligt!!

Da han startede i skole blev vi en anelse mere strikse med hans sengetider, og den hed altså 20 i hverdagene, og 21 i weekenderne herhjemme, hos mormor har vi "tilladt" kl 21.30-22..

Desværre har mormor valgt at overhøre vores ønske i forhold til hans sengetid.. På trods af at vi op til flere gange har nævnt at vi ønsker han kommer i seng i ordentlig tid, sker det gang på gang at han først kommer i seng kl.23 eller 24, den ene gang var den endda 1.. Og de sidder og der krigsfilm og lignende. Sidste gang han var deroppe, sa han og så Sex & the city... Jeg blev sgu så ked af det, og føler virkelig ikke at hun respekterer mig....

Mit spørgsmål, som jeg og manden meget meget gerne vil ha nogle meninger om, er...

Skal vi blande os udenom når han er hos mormor, eller er det ok vi har et ønske om en nogenlunde fast sengetid, og at han ikke ser film der er uegnet for børn..??

Jeg synes at når man ikke er ældre end 8 år, så bør sengetiden i hvertfald ikke overskride kl. 22, og helst tidligere, hvis det kunne lade sig gøre. De kan meget nemt miste deres rytme, hvis den afviger for meget fra dagligdagen.

Min søn er 10½ år, og han har først for nyligt, fået lov til at være oppe til kl. 21 i hverdagene, fordi han simpelthen ikke kan sove før, og han får så lov til at være oppe til kl. 22 i weekenderne. Omme ved hans far, er det nogenlunde samme sengetider

Ang. med hvad du som mor mener han ikke bør se....det synes jeg din mor bør respektere. Hvis du ikke ønsker han skal se bestemte serier, film, programmer i fjernsynet, så skal han heller ikke se dem....færdig slut!

Anmeld

4. marts 2011

Pikku Myy

Bedstes hjem; Bedstes regler. Men jeg må nok indrømme jeg personligt ville kommentere på at min søn havde siddet og set Sex & the City og voldsomme krigsfilm. En 8-årig er vist ikke lige målgruppen... Hvis de havde spillet spil eller set aldersvarende film/tv, så ville jeg se det som hyggeligt. Men det afhænger måske også lidt af om man ser opholdet hos Bedste som pasning eller eller besøg

Anmeld

4. marts 2011

Mai-pigen

Eva. skriver:

Hvad ville du blive ked af...? det er jo en oplevelse for ham..ja, gu er det ikke optimalt og det er heller ikke sådan det er herhjemme, men det er da sjovt at prøve...har vi ikke alle gjort det...han sov jo bare til middag og gik tidligt i seng om aftenen og så var det det..

Jeg synes det er skønt børn har de der frirum hvor alt ikke er så pædagogisk og politisk korrekt.,....det er det efterhånden alle stedet hvor børn opholder soig..giv dem lidt fri..

Jamen jeg syntes at når man er 7-8 år, så har man stadig en rytme, som kan blive ødelagt, og det tror jeg bare ikke er sundt, og ved godt jeg lyder pædagogisk nu....  Jeg syntes bare at min dreng tager et par dage om at komme sig, han bliver hurtig sur og ked af det.. Men det er jo også forskelligt fra barn til barn hvad de kan holde til...

Han skal da også ha lov til at være sent oppe engang, men det behøver ikke være før han er 10 f.eks.

Anmeld

4. marts 2011

Mai-pigen

pokulati skriver:

Bedstes hjem; Bedstes regler. Men jeg må nok indrømme jeg personligt ville kommentere på at min søn havde siddet og set Sex & the City og voldsomme krigsfilm. En 8-årig er vist ikke lige målgruppen... Hvis de havde spillet spil eller set aldersvarende film/tv, så ville jeg se det som hyggeligt. Men det afhænger måske også lidt af om man ser opholdet hos Bedste som pasning eller eller besøg

Hvorfor afhænger det af det...??  Dette her var et besøg i vinterferien... Hvis de havde set Far til 4, eller spillet et sjovt spil, var det også noget andet sys jeg... Men han er jo bare sent oppe, for at være sent oppe....

Anmeld

4. marts 2011

Mai-pigen

Carina1977 skriver:

Jeg synes at når man ikke er ældre end 8 år, så bør sengetiden i hvertfald ikke overskride kl. 22, og helst tidligere, hvis det kunne lade sig gøre. De kan meget nemt miste deres rytme, hvis den afviger for meget fra dagligdagen.

Min søn er 10½ år, og han har først for nyligt, fået lov til at være oppe til kl. 21 i hverdagene, fordi han simpelthen ikke kan sove før, og han får så lov til at være oppe til kl. 22 i weekenderne. Omme ved hans far, er det nogenlunde samme sengetider

Ang. med hvad du som mor mener han ikke bør se....det synes jeg din mor bør respektere. Hvis du ikke ønsker han skal se bestemte serier, film, programmer i fjernsynet, så skal han heller ikke se dem....færdig slut!

Anmeld

4. marts 2011

Aves.

Mai-pigen skriver:

Jamen jeg syntes at når man er 7-8 år, så har man stadig en rytme, som kan blive ødelagt, og det tror jeg bare ikke er sundt, og ved godt jeg lyder pædagogisk nu....  Jeg syntes bare at min dreng tager et par dage om at komme sig, han bliver hurtig sur og ked af det.. Men det er jo også forskelligt fra barn til barn hvad de kan holde til...

Han skal da også ha lov til at være sent oppe engang, men det behøver ikke være før han er 10 f.eks.

Jamen, det er helt sikkert at børn er meget forskellige..mine de er hurtige til at ryge over i deres naturlige rytme i ferier og weekender, netop fordi hverdagene bare ikke er den naturlige rytme de har... men tror nu ikke de tager skade af at de er længe oppe i ferier, som det her var...men jeg er også super upædagogisk...

Anmeld

4. marts 2011

musse1

Mai-pigen skriver:

Jeg har en stor dreng på næsten 8 år, han er skøn og hn elsker sin mormor, og hun elsker ham... Han er jo selvfølgelig på ferie eller weekend hos mormor sommetider, hvor de bare rigtig rååååhygger...dejligt!!

Da han startede i skole blev vi en anelse mere strikse med hans sengetider, og den hed altså 20 i hverdagene, og 21 i weekenderne herhjemme, hos mormor har vi "tilladt" kl 21.30-22..

Desværre har mormor valgt at overhøre vores ønske i forhold til hans sengetid.. På trods af at vi op til flere gange har nævnt at vi ønsker han kommer i seng i ordentlig tid, sker det gang på gang at han først kommer i seng kl.23 eller 24, den ene gang var den endda 1.. Og de sidder og der krigsfilm og lignende. Sidste gang han var deroppe, sa han og så Sex & the city... Jeg blev sgu så ked af det, og føler virkelig ikke at hun respekterer mig....

Mit spørgsmål, som jeg og manden meget meget gerne vil ha nogle meninger om, er...

Skal vi blande os udenom når han er hos mormor, eller er det ok vi har et ønske om en nogenlunde fast sengetid, og at han ikke ser film der er uegnet for børn..??

jamen kan jo så se, at jeg som den este ik er enige..

men derfor skriver jeg nu, alligevel min/ vores holdninger..

her hjemme kommer børnene i seng kl 19 til hverdag, så ligger de og snakker lidt og sådan, så de falder i søvn senest kl 20.

fredagen er de oppe til kl 20. weekenden går det an på om vi skal noget, men så vidt muligt holder vi på de kommer i seng senest kl 20.

vores børn bliver ik ret ofte passes men, når mormor passer, holder hun også på de kommer i seng kl 20, så de ik kommer ud af deres rytme, hos farmor ja der har hun, ik rigtig ville respektere det,og flere andre ting. men hun passer dem så stor set aldrig, da de ik lige bor omkring os, så der vælger vi og over se det lidt, men alligevel nævne det for dem, i det vores børn bliver meget på virket, hvis ik de for deres søvn, og de står stadigvæk tidligt op om morgen, selv om de kommer sent i seng.

for os er det vigtigt, at de respektere, de ting vi siger, på trods af de er hjemme hos dem, selvfølig må de sige nej osv. de må også gerne forkæle dem, men der er mange måder at forkæle på, så har ik noget med det at gøre. men syns det er synd for børnene, de skal være sure osv. næste dag fordi de ik har fået nok søvn.

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

Mine forældre holder sig altid til hvordan vi gør her hjemme. Det er jeg rigtig glad for. Men selv om de ikke gjorde, så er det også ok at der er andre regler. Men samtidig synes jeg så også, at mormor skulle være ansvarlig nok til at vide, at man ikke lader et barn man passer være oppe til kl 24. Altså som en anden skriver, hvis det var en enkelt speciel gang med Grand Prix eller en stor fest eller lign. så er det selvfølgelig noget andet. Men jeg tør da godt væde med at mormor ikke lød dig (trådstarter)være oppe da du var 8 år til kl 24 og derfor synes jeg da heller ikke der er nogle grund til at han altid skal komme så sent i seng. Kl 22 synes jeg stadigvæk er sent til en 8 årig dreng. Men det ville så være acceptabelt i visse tilfælde hvis det virkelig var nødvendigt. Men igen, jeg kan slet ikke forstå hvorfor hun gør det, det ligger mig så langt fra hvad vi er vant det. Men jeg ville altså sige det på en pæn måde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.