Hvornår skal 7 årig dreng puttes, når han sover hos mormor??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2011

skønneunger

selvfølgelig er det sent men forestil dig dit barn som voksen som kan sidde og snakke om hvor hyggeligt det var at få lov til at være længe oppe og hygge med mormor

da min mor levede og passede min store dreng ja så fik hun lov til hvad hun havde lyst til og det var med alt.

i sommers passede min far min store dreng og min nevø som er på samme alder. og han havde købt et telt de skulle sove i hele ugen hvis de ville (bor i kolonihave om sommeren) og den skulle jeg da lige sluge 2 drenge alene i et telt om natten hmmmmm, men hvis min far syntes det er ok jamen så er det hans valg og ungernes selvfølgelig

men ved du hvad de havde det så fedt og det er noget de vil huske tilbage på som voksne.

bare tænk det jo ikke hver dag så det går nok

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2011

LotteGabriella

duddi. skriver:

jeg har det nok lidt sådan at når min datter er hos mine forældre, så er det deres regler der gælder. Altså så længe det ikke er skadeligt for mit barn Men det er jo mine elskede forældre, så ved at de passer godt på mit dyrbareste. 

For mig må der gerne være forskel på at være hjemme og være hos bedsteforældrene. Men i hverdagene - hvis hun bliver passet der - skal hun overholde sengetider, da hun jo skal være frisk til skolen dagen efter. At hun så kommer en halv til en hel time senere i seng end normalt, gør så ikke så meget, da hun kan sove tilsvarende længere dagen efter, da min far går hjemme

Men ja, det korte af det lange: når hun er hos dem, er det deres regler der gælder  

det er det samme her

Anmeld

4. marts 2011

Pikku Myy

Mai-pigen skriver:

Hvorfor afhænger det af det...??  Dette her var et besøg i vinterferien... Hvis de havde set Far til 4, eller spillet et sjovt spil, var det også noget andet sys jeg... Men han er jo bare sent oppe, for at være sent oppe....

Lad mig prøve at forklare

Hvis opholdet hos bedsteforældrene er et besøg, er det vel for at barnet og bedsteforældrene skal opbygge et særligt forhold til hinanden. Og det kunne fx være ved at gøre nogle helt særlige ting som måske er lidt uden for normerne. Og så vil jeg med glæde afsætte tid efterfølgende til hvis det måske bliver lidt besværligt...

Jeg mener tilgengæld at hvis jeg fik min søn passet fordi jeg fx var syg og havde brug for lidt hjælp, ville jeg blive rigtig træt af det hvis jeg fik et barn hjem med forskruet døgnrytme.

Giver det mening?

Anmeld

4. marts 2011

SussieThyssen

Mai-pigen skriver:

Jeg har en stor dreng på næsten 8 år, han er skøn og hn elsker sin mormor, og hun elsker ham... Han er jo selvfølgelig på ferie eller weekend hos mormor sommetider, hvor de bare rigtig rååååhygger...dejligt!!

Da han startede i skole blev vi en anelse mere strikse med hans sengetider, og den hed altså 20 i hverdagene, og 21 i weekenderne herhjemme, hos mormor har vi "tilladt" kl 21.30-22..

Desværre har mormor valgt at overhøre vores ønske i forhold til hans sengetid.. På trods af at vi op til flere gange har nævnt at vi ønsker han kommer i seng i ordentlig tid, sker det gang på gang at han først kommer i seng kl.23 eller 24, den ene gang var den endda 1.. Og de sidder og der krigsfilm og lignende. Sidste gang han var deroppe, sa han og så Sex & the city... Jeg blev sgu så ked af det, og føler virkelig ikke at hun respekterer mig....

Mit spørgsmål, som jeg og manden meget meget gerne vil ha nogle meninger om, er...

Skal vi blande os udenom når han er hos mormor, eller er det ok vi har et ønske om en nogenlunde fast sengetid, og at han ikke ser film der er uegnet for børn..??

Ehmmm..jeg forstår slet ikke hvorfor barnet har faste sengetider når det er weekend. Jo søndag er forståeligt nok, men fredag og lørdag???

Hvornår skal barnet føle at det har frihed og råderum som jer andre??
Nå det var så en sidebemærkning.

Efter min mening skal I slet ikke blande jer i hvornår mormor og jeres søn går i seng, når han er hos mormor.
Har de lyst til at hygge sig til kl 1 om natten så lad dem dog.
Det er jo og skulle gerne være en fest og noget særligt, når man er hos sine bedsteforældre, så hvorfor gå ind og være regelryttere der?

Her i huset har børn FRI fra hverdagens trummerum når vi har fri. Så kan de sidde oppe hele natten hvis de vil.
Når vores børnebørn er her, så kommer de i seng, når de er trætte til det og ikke et sekund før.
Somme tider har klokken været halv 9 andre gange har den været 11.
Her er det os der bestemmer, og vi har det noget så dejligt.
Og efter min mening er er mormor ikke en umyndig person hvis hjem og måde tingene gøres på er noget, I skal blande jer i.
Selvfølgelig hvis der var specielle hensyn aht helbred eller sådan noget, men det er noget helt andet.
Jeg har da heller aldrig blandet mig i mine forældres måde, at passe mine unger på.

Kærligst
Sussie

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

skønneunger skriver:

selvfølgelig er det sent men forestil dig dit barn som voksen som kan sidde og snakke om hvor hyggeligt det var at få lov til at være længe oppe og hygge med mormor

da min mor levede og passede min store dreng ja så fik hun lov til hvad hun havde lyst til og det var med alt.

i sommers passede min far min store dreng og min nevø som er på samme alder. og han havde købt et telt de skulle sove i hele ugen hvis de ville (bor i kolonihave om sommeren) og den skulle jeg da lige sluge 2 drenge alene i et telt om natten hmmmmm, men hvis min far syntes det er ok jamen så er det hans valg og ungernes selvfølgelig

men ved du hvad de havde det så fedt og det er noget de vil huske tilbage på som voksne.

bare tænk det jo ikke hver dag så det går nok

Men jeg tænker da bare, at det med at man er sent oppe og ser en eller anden film da som regel ikke er det man husker fra sin barndom.

I hvertfald tænker jeg på, at det jeg selv husker med mine bedsteforældre, er ting som: Gå i biografen (ja den gang var det jo ikke noget man gjorde så meget som nu) Det var en teatertur og ser Folk og røver i kardemomme by, det var sandalerne af og lege i græsset i sommerhuset med fætrene, det var ferier på stranden osv.

Det jeg mener er, at jeg ikke tror at han husker at sidde oppe og se sex and the city. Man kan jo sagtens have en masse hygge med mormor indtil f.eks kl 22 eller hvornår moren nu tænker at det vil være bedst for drengen at sove. Spille et spil, se en film på dvd efter maden (hvis det er film han gerne vil se) 

Jeg kan sagtens følge dig i, at selvfølgelig kan de være lidt længere oppe når de hygger med bedsteforældrene, men synes bare ikke at det giver mening at lade en barn være oppe så sent, et er vel i sidste ende ikke noget der gavner ham.

Igen tror jeg også jeg vil synes der er forskel på om det måske er 3 gange om året eller om det måske er en gang hver måned mormor passer. 

Anmeld

4. marts 2011

skønneunger

tinasmor skriver:

Men jeg tænker da bare, at det med at man er sent oppe og ser en eller anden film da som regel ikke er det man husker fra sin barndom.

I hvertfald tænker jeg på, at det jeg selv husker med mine bedsteforældre, er ting som: Gå i biografen (ja den gang var det jo ikke noget man gjorde så meget som nu) Det var en teatertur og ser Folk og røver i kardemomme by, det var sandalerne af og lege i græsset i sommerhuset med fætrene, det var ferier på stranden osv.

Det jeg mener er, at jeg ikke tror at han husker at sidde oppe og se sex and the city. Man kan jo sagtens have en masse hygge med mormor indtil f.eks kl 22 eller hvornår moren nu tænker at det vil være bedst for drengen at sove. Spille et spil, se en film på dvd efter maden (hvis det er film han gerne vil se) 

Jeg kan sagtens følge dig i, at selvfølgelig kan de være lidt længere oppe når de hygger med bedsteforældrene, men synes bare ikke at det giver mening at lade en barn være oppe så sent, et er vel i sidste ende ikke noget der gavner ham.

Igen tror jeg også jeg vil synes der er forskel på om det måske er 3 gange om året eller om det måske er en gang hver måned mormor passer. 

hahah nej måske ikke lige sex and the city. men jo kan godt følge dig, jeg kan heller ikke selv huske at være så sent oppe hos min momse, men så mange andre ting som man som forældrer ikke ville gøre

men det er meget forskelligt hvordan man tager tingene, jeg tror måske det handler om at give slip og stole på at bedsterne altså også godt kan finde ud af det.

det er jo lidt det samme som slik debatten der har kørt nogen gange og der er jeg også den første til bare at ryste på hovedet og grine hvis min mormor eller far har købt en kæmpe is til mine børn.

men jo de skal måske ikke være så sent oppe 3 gange om måneden men sker det en sjælden gang gør det jo ikke så meget

Anmeld

4. marts 2011

tinasmor

skønneunger skriver:

men jo de skal måske ikke være så sent oppe 3 gange om måneden men sker det en sjælden gang gør det jo ikke så meget

Enig

Anmeld

5. marts 2011

Mai-pigen

Tak for alle jeres svar.. Det har da helt sikkert givet stof til eftertanke!!  Vi var lidt i tvivl om vi måske blandede os for meget, hvis man da kan blande sig for meget i juniors liv...

Jeg kan godt se det med at der skal være andre regler hjemme hos mormor eller farmor, men det skal efter min mening også bare stadig være noget der passer til den alder barnet har....

Selvfølgelig skal der være noget magisk dejligt over at være hos bedsteforældrene, men det kan der også være uden at man, som 8 årig skal være oppe til langt ude på natten!!

Vi vil ikke længere være så STRIKSE overfor mormor, men dog stdig påpege at vi ikke ønsker han kommer alt for sent i seng, eller ser film der er alt for voldsomme eller lign.

Anmeld

5. marts 2011

Mai-pigen

pokulati skriver:

Lad mig prøve at forklare

Hvis opholdet hos bedsteforældrene er et besøg, er det vel for at barnet og bedsteforældrene skal opbygge et særligt forhold til hinanden. Og det kunne fx være ved at gøre nogle helt særlige ting som måske er lidt uden for normerne. Og så vil jeg med glæde afsætte tid efterfølgende til hvis det måske bliver lidt besværligt...

Jeg mener tilgengæld at hvis jeg fik min søn passet fordi jeg fx var syg og havde brug for lidt hjælp, ville jeg blive rigtig træt af det hvis jeg fik et barn hjem med forskruet døgnrytme.

Giver det mening?

Ja, det gør det da helt sikkert..... Og tusind tak for dit svar...

Anmeld

5. marts 2011

Mai-pigen

musse1 skriver:

jamen kan jo så se, at jeg som den este ik er enige..

men derfor skriver jeg nu, alligevel min/ vores holdninger..

her hjemme kommer børnene i seng kl 19 til hverdag, så ligger de og snakker lidt og sådan, så de falder i søvn senest kl 20.

fredagen er de oppe til kl 20. weekenden går det an på om vi skal noget, men så vidt muligt holder vi på de kommer i seng senest kl 20.

vores børn bliver ik ret ofte passes men, når mormor passer, holder hun også på de kommer i seng kl 20, så de ik kommer ud af deres rytme, hos farmor ja der har hun, ik rigtig ville respektere det,og flere andre ting. men hun passer dem så stor set aldrig, da de ik lige bor omkring os, så der vælger vi og over se det lidt, men alligevel nævne det for dem, i det vores børn bliver meget på virket, hvis ik de for deres søvn, og de står stadigvæk tidligt op om morgen, selv om de kommer sent i seng.

for os er det vigtigt, at de respektere, de ting vi siger, på trods af de er hjemme hos dem, selvfølig må de sige nej osv. de må også gerne forkæle dem, men der er mange måder at forkæle på, så har ik noget med det at gøre. men syns det er synd for børnene, de skal være sure osv. næste dag fordi de ik har fået nok søvn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.