Self. kan hun godt lide dig, du er jo den eneste i hendes verden, du ER hendes verden! 
Der er forskellige måde et barn reargerer på forskellige ting. Min den lille kan hellere ikke lide at nuse så meget, han også skubber mig væk en gang i mellem. Han elsker at være for sig selv og når vi kommer i et nyt sted bliver han ikke bange, han kikker bare i alle hjørner.
Jeg tror, at du skal bare gøre det du synes du skal som mor. Du skal bliver ved med at kysse og kramme hende så meget du vil, for det er jo også en del af være mor
Og lad hende udvikle sig og hun skal nok blive meget selvstandig, for hun ved, at du er der. Min den store har haft en lang periode (alt for lang!) hvor jeg kun kunne kramme ham og kysse ham rigtigt meget, når han sov, for ellers ville han ikke. Men jeg blev også ved og ved med at prøve. Nu pludseligt kommer han til mig og giver mig krammer. I dag kom jeg og hentede ham og sagde: det er min mor! og han har givet mig en kæmpe kram. Det har han ALDRIG gjord indtil nu! Jeg har det sådan at ligemeget hvor meget mine børn siger nej. Jeg er deres mor og jeg elsker dem og jeg kysser og krammer dem mange mange gange, det er mit privilegium og de må godt brokke sig, men det gør jeg alligevel! 
Anmeld