Lægemidlet Fluoxetin (psykomarmaka)....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2011

Faith

AnneBJ skriver:

Jeg er helt enig med dig - det er altså bare ikke alle der kan vælge at de ikke vil tage medicin under graviditeten. To panodiler hist og her, jo måske, men man kan jo altså lide af andre ting end hovedpine, selvom man er gravid.

Jeg er glad for Mikkel og Emil trods medicinen er sunde og raske (og LÆKRE) drenge!! 

Tusind tak! Det er utrolig sødt skrevet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

quar20

smillaluna skriver:

Har lige set Nyhederne..... Og sad tilbage med dunkende hjerte og en klump i halsen.

Man har fundet ud af at lægemidlet Fluoxetin (Fontex) som er et middel mod depression, kan føre til fosterdød, hvis kvinden får dette lægemiddel under graviditeten.

Så sidder jeg tilbage med kuldegysninger.... For det lægemiddel har jeg fået i højeste dosis i flere år..... OGSÅ UNDER MIN GRAVIDITET!!!!! Min læge forsikrede mig om at jeg sagtens kunne fortsætte med medicinen selvom jeg var gravid. Jeg behøvede ikke være nervøs for om det kunne være fosterskadende.

MIN BARE RØV!!!!. Bliver sku ked af det når jeg hører sådan noget. Det kan godt være det er nye opdagelser, men det kan sku ikke komme ud af det blå at lægemidlet kan være skadeligt for fostret!!!

Øv øv øv!!!!

Hilsen Mia, som lige blev endnu mere taknemmelig for sine 2 drenge end hun var i forvejen.

I KNOW... Og det har lægerne altså også vidst længe.. Min læge tog dem fra mig med det samme da jeg fandt ud af jeg ventede Liam..!! - Lægerne har modtaget en mail fra sundshedsstyrrelsen om at det var under undersøgelse for over 2år siden, og jeg ventede Liam hvilket er 1 år siden havde samtlige læger i DK - fået e mail at de blev trukket tilbage inden for 1år pga. det du beskriver..!!

Anmeld

27. februar 2011

K&S

Sikke hellig du er....

Du har tydeligvis ikke lidt af en dyb depression. Synes din kommentar er meget unødvendig.

jeg fik også antidepressiva under min graviditet (og får det stadig) - men man kan ikke sætte sig ind i det, hvis man ikke selv har haft en depression....!

Anmeld

27. februar 2011

K&S

Metchen skriver:

Jamen det er da dejligt for dig at du kunne trappe ned, og helt komme af med din medicin. Men sådan er det desværre ikke for mange andre der lider af depressioner. Jeg selv tager antidepressiv medicin, og skal tage den resten af livet. Men så skulle jeg måske ikke få et barn, eller??? Eller mener du, at jeg skulle stoppe med medicinen, mens jeg er gravid, og så leve i et helvede hvor man bare har lyst til at dø???

Ligeledes tager jeg også medicin mod astma, skal jeg også stoppe med det, og så bare lade være med at trække vejret, for det er det sikreste?

Jeg siger bare, at det ikke er så nemt at sige "jeg kunne, så kan I også" i tilfælde der har med medicin at gøre. Udgangspunktet er, at vi jo alle vil gøre det bedste for vores børn. Jeg har valgt, at det bedste er at mit barn kommer ud til en mor, der er glad, og som kan trække vejret.

Anmeld

27. februar 2011

Faith

quar20 skriver:

I KNOW... Og det har lægerne altså også vidst længe.. Min læge tog dem fra mig med det samme da jeg fandt ud af jeg ventede Liam..!! - Lægerne har modtaget en mail fra sundshedsstyrrelsen om at det var under undersøgelse for over 2år siden, og jeg ventede Liam hvilket er 1 år siden havde samtlige læger i DK - fået e mail at de blev trukket tilbage inden for 1år pga. det du beskriver..!!

OH MY GOD!!!!! . Man stoler sku da på sin læge! Hvad skal man ellers gøre?

Anmeld

27. februar 2011

anna-jonas

Metchen skriver:

Jamen det er da dejligt for dig at du kunne trappe ned, og helt komme af med din medicin. Men sådan er det desværre ikke for mange andre der lider af depressioner. Jeg selv tager antidepressiv medicin, og skal tage den resten af livet. Men så skulle jeg måske ikke få et barn, eller??? Eller mener du, at jeg skulle stoppe med medicinen, mens jeg er gravid, og så leve i et helvede hvor man bare har lyst til at dø???

Ligeledes tager jeg også medicin mod astma, skal jeg også stoppe med det, og så bare lade være med at trække vejret, for det er det sikreste?

Jeg siger bare, at det ikke er så nemt at sige "jeg kunne, så kan I også" i tilfælde der har med medicin at gøre. Udgangspunktet er, at vi jo alle vil gøre det bedste for vores børn. Jeg har valgt, at det bedste er at mit barn kommer ud til en mor, der er glad, og som kan trække vejret.

helt enig..............

Bare godt at Eva ikke blev voldsom syg af depression under sine graviditeter, og godt at andet virkede på hende. Det må have været lette depressioner.

Anmeld

27. februar 2011

ooo

anna-jonas skriver:

helt enig..............

Bare godt at Eva ikke blev voldsom syg af depression under sine graviditeter, og godt at andet virkede på hende. Det må have været lette depressioner.

Anmeld

28. februar 2011

quar20

smillaluna skriver:

OH MY GOD!!!!! . Man stoler sku da på sin læge! Hvad skal man ellers gøre?

Ja man burde kunne stole på sin læge..Nu har jeg heldigvis en mega godt forhold til min læge - og hun kender min situation med alt..!!

Vi mistede jo inden vi fik tino og inden Liam kom til - Så hun reagerede straks - mest fordi hun ved at jeg ikke ville kunne bære endnu en sorg ..!!

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Jeg tog antidepressive under min graviditet Men jeg mener at jeg netop er en god mor fordi jeg også passer på mig selv..

Godt nok ikke denne slags, men Zoloft som skulle være uskadeligt..Men man ved jo aldrig

Anmeld

9. marts 2011

Bejser

Jeg har med stor interesse fulgt debatten om gravides brug af lykkepiller - især præparatet Flouexin (Fontex).

Jeg er journalist ved Ude og Hjemme og er i øjeblikket i færd med at undersøge en konkret sag. Yderligere vil jeg gerne danne mig et overblik over problemet.

Jeg vil derfor bede kvinder med erfaringer med graviditet og især Fontex kontakte mig. Jeg kan se, at blandt andet profilen "smillaluna", "aarhusmor" og "Buito" har været inde med interessante indlæg, der bekræfter min mistanke om, at både læger, psykiatere og Sundhedsstyrelsen har tilbageholdt vigtig viden om risikoen ved at gravide indtager disse stoffer.

Hvis du ønsker det, kan jeg garantere dig fuld anonymitet.

Du kan kontakte mig på mailadressen: bejser@gmail.com

Med venlig hilsen

Helge Christensen

Journalist/Ude og Hjemme

Telefon: 5343 3888

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.