Eva. skriver:
Jo, det har jeg faktisk og jeg har også været på antidepressiva og jeg har også været i den situation hvor jeg ville være gravid og jeg turde dælme ikke tage medicin imens. Så jeg trappede ud inden.
Der er mange andre måder der også kan hjælpe, udover medicin. Jeg har ikke taget noget siden dengang, men har fundet andre måder.
Så nej, jeg er ikke hellig...jeg valgte bare noget andet netop pga en angst som denne her...jeg var skide bange for hvad det kunne gøre ved børnene....men stadig så tror jeg ikke på det drejer sig om mange børn...heldigvis.
Jamen det er da dejligt for dig at du kunne trappe ned, og helt komme af med din medicin. Men sådan er det desværre ikke for mange andre der lider af depressioner. Jeg selv tager antidepressiv medicin, og skal tage den resten af livet. Men så skulle jeg måske ikke få et barn, eller??? Eller mener du, at jeg skulle stoppe med medicinen, mens jeg er gravid, og så leve i et helvede hvor man bare har lyst til at dø???
Ligeledes tager jeg også medicin mod astma, skal jeg også stoppe med det, og så bare lade være med at trække vejret, for det er det sikreste?
Jeg siger bare, at det ikke er så nemt at sige "jeg kunne, så kan I også" i tilfælde der har med medicin at gøre. Udgangspunktet er, at vi jo alle vil gøre det bedste for vores børn. Jeg har valgt, at det bedste er at mit barn kommer ud til en mor, der er glad, og som kan trække vejret.
Anmeld