Lægemidlet Fluoxetin (psykomarmaka)....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.885 visninger
32 svar
0 synes godt om
27. februar 2011

Faith

Har lige set Nyhederne..... Og sad tilbage med dunkende hjerte og en klump i halsen.

Man har fundet ud af at lægemidlet Fluoxetin (Fontex) som er et middel mod depression, kan føre til fosterdød, hvis kvinden får dette lægemiddel under graviditeten.

Så sidder jeg tilbage med kuldegysninger.... For det lægemiddel har jeg fået i højeste dosis i flere år..... OGSÅ UNDER MIN GRAVIDITET!!!!! Min læge forsikrede mig om at jeg sagtens kunne fortsætte med medicinen selvom jeg var gravid. Jeg behøvede ikke være nervøs for om det kunne være fosterskadende.

MIN BARE RØV!!!!. Bliver sku ked af det når jeg hører sådan noget. Det kan godt være det er nye opdagelser, men det kan sku ikke komme ud af det blå at lægemidlet kan være skadeligt for fostret!!!

Øv øv øv!!!!

Hilsen Mia, som lige blev endnu mere taknemmelig for sine 2 drenge end hun var i forvejen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2011

L-Mortil3

Ja det er dybt rystende! Jeg så/hørte det godt! Det værste var næsten at hende formanden for et eller andet sad og sagde, at der altså stod det KUNNE have bivirkninger hos spædbørnene, og så måtte man jo antage at de alm. praktiserende læger var klar over at disse bivirkninger så kunne føre til spædbarnsdød...

AMEN! come on!

Dybt dybt rystende!

Anmeld

27. februar 2011

aarhusmor

Det er det samme her. Sidder og er så taknemmelig for at min lille dreng kom hel ud på den anden side. Jeg havde tabt 15 fostre (ufrivilligt) da jeg blev gravid med ham og fik af vide at fluoxetin var helt sikkert.

Anmeld

27. februar 2011

Janni.

smillaluna skriver:

Har lige set Nyhederne..... Og sad tilbage med dunkende hjerte og en klump i halsen.

Man har fundet ud af at lægemidlet Fluoxetin (Fontex) som er et middel mod depression, kan føre til fosterdød, hvis kvinden får dette lægemiddel under graviditeten.

Så sidder jeg tilbage med kuldegysninger.... For det lægemiddel har jeg fået i højeste dosis i flere år..... OGSÅ UNDER MIN GRAVIDITET!!!!! Min læge forsikrede mig om at jeg sagtens kunne fortsætte med medicinen selvom jeg var gravid. Jeg behøvede ikke være nervøs for om det kunne være fosterskadende.

MIN BARE RØV!!!!. Bliver sku ked af det når jeg hører sådan noget. Det kan godt være det er nye opdagelser, men det kan sku ikke komme ud af det blå at lægemidlet kan være skadeligt for fostret!!!

Øv øv øv!!!!

Hilsen Mia, som lige blev endnu mere taknemmelig for sine 2 drenge end hun var i forvejen.

Ja det er forfærdelig, jeg fandt en artikel her til morgen om det. Har lagt et link ind på baby om det, dog er der meget sparsomme oplysninger i den artikel. 

Jeg er glad for at dine børn ikke led skade trods medicinen 

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

Jeg forstår slet ikke at man tør tage noget medicin som gravid...altså, tja...det er jo desværre ikke første gang i historien at der sker noget lign. Nu er det sikkert ikke mange det handler om, men altså, hvis ikke det ligefrem er livstruende, så skulle jeg dælme ikke nyde noget...

Godt der ikke er sket noget med jeres børn...puha..

Anmeld

27. februar 2011

Faith

Eva. skriver:

Jeg forstår slet ikke at man tør tage noget medicin som gravid...altså, tja...det er jo desværre ikke første gang i historien at der sker noget lign. Nu er det sikkert ikke mange det handler om, men altså, hvis ikke det ligefrem er livstruende, så skulle jeg dælme ikke nyde noget...

Godt der ikke er sket noget med jeres børn...puha..

Sikke hellig du er....

Du har tydeligvis ikke lidt af en dyb depression. Synes din kommentar er meget unødvendig.

Anmeld

27. februar 2011

AnneBJ

smillaluna skriver:

Sikke hellig du er....

Du har tydeligvis ikke lidt af en dyb depression. Synes din kommentar er meget unødvendig.

Jeg er helt enig med dig - det er altså bare ikke alle der kan vælge at de ikke vil tage medicin under graviditeten. To panodiler hist og her, jo måske, men man kan jo altså lide af andre ting end hovedpine, selvom man er gravid.

Jeg er glad for Mikkel og Emil trods medicinen er sunde og raske (og LÆKRE) drenge!! 

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

smillaluna skriver:

Sikke hellig du er....

Jo, det har jeg faktisk og jeg har også været på antidepressiva og jeg har også været i den situation hvor jeg ville være gravid og jeg turde dælme ikke tage medicin imens. Så jeg trappede ud inden.

Der er mange andre måder der også kan hjælpe, udover medicin. Jeg har ikke taget noget siden dengang, men har fundet andre måder.

Så nej, jeg er ikke hellig...jeg valgte bare noget andet netop pga en angst som denne her...jeg var skide bange for hvad det kunne gøre ved børnene....men stadig så tror jeg ikke på det drejer sig om mange børn...heldigvis.

Anmeld

27. februar 2011

Aves.

AnneBJ skriver:

Jeg er helt enig med dig - det er altså bare ikke alle der kan vælge at de ikke vil tage medicin under graviditeten. To panodiler hist og her, jo måske, men man kan jo altså lide af andre ting end hovedpine, selvom man er gravid.

Jeg er glad for Mikkel og Emil trods medicinen er sunde og raske (og LÆKRE) drenge!! 

Du kan læse mit svar til Smillaluna. Sjovt man skal kaldes hensyn fordi man vælger at tage stilling og vælge anderledes end flertallet.

Anmeld

27. februar 2011

ooo

Eva. skriver:

Jo, det har jeg faktisk og jeg har også været på antidepressiva og jeg har også været i den situation hvor jeg ville være gravid og jeg turde dælme ikke tage medicin imens. Så jeg trappede ud inden.

Der er mange andre måder der også kan hjælpe, udover medicin. Jeg har ikke taget noget siden dengang, men har fundet andre måder.

Så nej, jeg er ikke hellig...jeg valgte bare noget andet netop pga en angst som denne her...jeg var skide bange for hvad det kunne gøre ved børnene....men stadig så tror jeg ikke på det drejer sig om mange børn...heldigvis.

Jamen det er da dejligt for dig at du kunne trappe ned, og helt komme af med din medicin. Men sådan er det desværre ikke for mange andre der lider af depressioner. Jeg selv tager antidepressiv medicin, og skal tage den resten af livet. Men så skulle jeg måske ikke få et barn, eller??? Eller mener du, at jeg skulle stoppe med medicinen, mens jeg er gravid, og så leve i et helvede hvor man bare har lyst til at dø???

Ligeledes tager jeg også medicin mod astma, skal jeg også stoppe med det, og så bare lade være med at trække vejret, for det er det sikreste?

Jeg siger bare, at det ikke er så nemt at sige "jeg kunne, så kan I også" i tilfælde der har med medicin at gøre. Udgangspunktet er, at vi jo alle vil gøre det bedste for vores børn. Jeg har valgt, at det bedste er at mit barn kommer ud til en mor, der er glad, og som kan trække vejret.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.