Metchen skriver:
Jamen det er da dejligt for dig at du kunne trappe ned, og helt komme af med din medicin. Men sådan er det desværre ikke for mange andre der lider af depressioner. Jeg selv tager antidepressiv medicin, og skal tage den resten af livet. Men så skulle jeg måske ikke få et barn, eller??? Eller mener du, at jeg skulle stoppe med medicinen, mens jeg er gravid, og så leve i et helvede hvor man bare har lyst til at dø???
Ligeledes tager jeg også medicin mod astma, skal jeg også stoppe med det, og så bare lade være med at trække vejret, for det er det sikreste?
Jeg siger bare, at det ikke er så nemt at sige "jeg kunne, så kan I også" i tilfælde der har med medicin at gøre. Udgangspunktet er, at vi jo alle vil gøre det bedste for vores børn. Jeg har valgt, at det bedste er at mit barn kommer ud til en mor, der er glad, og som kan trække vejret.
Næ..jeg siger bare jeg tog det valg jeg gjorde ud fra hvad jeg mente jeg kunne ville og turde...det står jo alle frit for...
og dem der vælger at tage medicin vælger jo den ene risiko op mod den anden, ikke. Måske jeg havde valgt adoption i stedet, jeg er måske bare ikke så modig.
Jeg er så af den overbevisning af mange ville kunne leve uden medicin hvis de i stedet fik samtaleterapi og motion...MEN, der er jo mange mennesker og mange tilfælde...jeg var så heldig og er heldig at jeg ikke skal tage noget medicin.
Men heldigvis har du et sundt og raskt barn...og det samme har jeg.
Knus og god aften.
Anmeld