Havregryn ??? sundt ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Mor1012

mor-til-vanessa skriver:

det er godt at spise groft. men hvis du virkelig vil gøre en indsat, så skal du spise kød og grønsager. 

eks til morgen mad kylling og grønsager eller fisk og grønsager. det sammen om aftenen og frokost.

til mellem måltider kan du spise frugt eller grønt. nødder og avocado er også godt, men ikke alt for meget af det. 

jeg har en opskrift på noget super nemme knækbrød, som du kan spise til mellemmåltid, de er grove så det er ikke noget der feder.

1 dl græskærkerner

1dl solsikkekerner

1 dl havregryn 

1 dl sesamfrø

1dl hørfrø

1 dl rugmel

2,5 dl hvede mel

1,25 oliven olie

2 dl vand.

græskærkerner og solsikkekerner ristet på panden (kan godt undlades) alt blandet sammen i en skål. rulles ud mellem to stykker bagepapir til ønskede tykkelse. pensle med 1 æg.

bages i alm ovn 200 grader i 15-20 min

hvis du endelig skal have ris og pasta så skal det være groft og ligesom med brød så skal det også være groft. men bedst er det at undvære

tusinde tak, dem vil jeg bage

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

..

mor-til-vanessa skriver:

det er godt at spise groft. men hvis du virkelig vil gøre en indsat, så skal du spise kød og grønsager. 

eks til morgen mad kylling og grønsager eller fisk og grønsager. det sammen om aftenen og frokost.

til mellem måltider kan du spise frugt eller grønt. nødder og avocado er også godt, men ikke alt for meget af det. 

jeg har en opskrift på noget super nemme knækbrød, som du kan spise til mellemmåltid, de er grove så det er ikke noget der feder.

1 dl græskærkerner

1dl solsikkekerner

1 dl havregryn 

1 dl sesamfrø

1dl hørfrø

1 dl rugmel

2,5 dl hvede mel

1,25 oliven olie

2 dl vand.

græskærkerner og solsikkekerner ristet på panden (kan godt undlades) alt blandet sammen i en skål. rulles ud mellem to stykker bagepapir til ønskede tykkelse. pensle med 1 æg.

bages i alm ovn 200 grader i 15-20 min

hvis du endelig skal have ris og pasta så skal det være groft og ligesom med brød så skal det også være groft. men bedst er det at undvære

De er lækre de knækbrød men der er helt vildt mange kcal i, så det er ikke nogen man skal spise for at tabe sig

Anmeld

24. februar 2011

Ansemusen

muzen skriver:

du skal ikke spise havregryn hvis du vil tabe dig.

og for at være ærgelig kan jeg bare ikke huske hvor jeg har den viden fra og jeg kan heller ikke huske hvad det er de gør siden man ikke taber sig på dem

Det kan man altså sagtens! Havregryn mætter rigtig godt og længe! Jeg tabte mig mange kilo selvom jeg spiste både havregryn, kartofler, pasta og ris!

Kartofler er i øvrigt den fødevare der mætter allermest pr. kalorie! Det er en skrøne at kartofler skal udelukkes for at opnå et godt vægttab! Det kommer helt an på hvordan man ellers spiser!

Anmeld

25. februar 2011

mor-til-vanessa

Macrolf skriver:

De er lækre de knækbrød men der er helt vildt mange kcal i, så det er ikke nogen man skal spise for at tabe sig

hvorfor er der det.??

ved godt at man ikke skal spise for mange kerner, men det er sundt fedt, så det er godt for kroppen, men selvfølgelig skal man ikke over spise af dem. men sådan er det med alting. alt med måde

Anmeld

2. marts 2011

..

mor-til-vanessa skriver:

hvorfor er der det.??

ved godt at man ikke skal spise for mange kerner, men det er sundt fedt, så det er godt for kroppen, men selvfølgelig skal man ikke over spise af dem. men sådan er det med alting. alt med måde

Ja, der er masser af sundt fedt i, det ændrer dog ikke ved det faktum at det stadig feder og indeholder masser af kcal :-)

Anmeld

3. marts 2011

lolar

marloutti skriver:

Hmm... Det har jeg godtnok aldrig hørt om!!! Havregryn er da noget så sundt... Har for nogle år siden tabt 32 kg på 30 uger og spist havregryn med mælk og banan stortset hver morgen... Vil også nærmere holde på, det er for meget brød, der er problemet,,,

Havregryn har et højt G1 hvilket vil sige at dit blodsukker stiger hurtigt. Der er nogle der har meget god gavn af havregryn og bliver enormt mæt af dem og så er der andre der ikk bliver mætte af dem. Hvis man har PCO skal man helst holde sig fra havregryn.

Anmeld

3. marts 2011

Kvindemin

Har også hørt at havregrød ikke er godt til 'slankekure'.
Tror du spiser alt for meget brød. Og så lad endelig hver med at spise aftensmad sent om aftenen, det sætter sig og bliver siddende.
Men ellers så spis som du plejer, bare små portioner.

Anmeld

3. marts 2011

Ansemusen

3 dl havregryn til morgenmad er også normalt for meget hvis man vil tabe sig. Dengang jeg var på kur spiste jeg 1 dl havregryn til morgenmad og tabte mig meget!

Anmeld

3. marts 2011

Aves.

Ansemusen skriver:

3 dl havregryn til morgenmad er også normalt for meget hvis man vil tabe sig. Dengang jeg var på kur spiste jeg 1 dl havregryn til morgenmad og tabte mig meget!

Præcis..1 dl og gerne som grød-....havregryn er jo sundt, men alt kan fede hvis man spiser for meget...der er kalorier i alt..100 i et stykke frugt, men frugt er også sundt.

Til ts,Indtag mindre end du forbrænder, så ryger de sidste kilo også..men som kiloene ryger så kræver det altså en lidt større indsats af få de resterende af....

Anmeld

3. marts 2011

Ansemusen

Eva. skriver:

Præcis..1 dl og gerne som grød-....havregryn er jo sundt, men alt kan fede hvis man spiser for meget...der er kalorier i alt..100 i et stykke frugt, men frugt er også sundt.

Til ts,Indtag mindre end du forbrænder, så ryger de sidste kilo også..men som kiloene ryger så kræver det altså en lidt større indsats af få de resterende af....

Præcis! For jo minde du vejer, jo mindre energi kræver det for kroppen at være til, bevæge sig osv. og derfor kan man spise flere kalorier, når man er meget overvægtig end man kan, når man er blevet mindre overvægtig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.