Reglerne for efterskoler har været sådan et stykke tid, at hvis mor og far bor sammen, så er det fuld pris..
Hvis forældrene er skilt og uanset om de har fundet en ny partner, så er der tilskud.
Jeg sendte min søn på Bornholms efterskole sidste år og det koster ca. 850 kr pr. uge incl. tilskud. Her ud over kommer så 360 kr. i transport de weekender han skal hjem og lommepenge + div. fornødenheder..
Men men men.. Tilskuddet blev beregnet ud fra min indkomst (ca. 360.000 kr) for 2 år siden, min mands indkomst blev ikke indregnet, da han ikke er far til Jonas. Her ud over er der også 2 søskende, der er med i beregningerne.
Vi har gjort det, at vi har spurgt venner og familie om de ville have et sponsorbarn på Bornholm. Det viste sig at være en rigtig god idé. Det har gjort at vi får dækket 1500 kr. om måneden. Men til gengæld står knægten også til regnskab for dem, hvis han laver noget bøvl og bliver sendt hjem på en tænker fra skolen.

Det ER super hårdt for økonomien at sende et barn på efterskole, men hold op hvor er pengene givet godt ud.
Anmeld