Øv Øv Øv og sgu... (Efterskole)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.439 visninger
42 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

eirene

Nu havde vi endelig fundet pengene til at sende Julie på efterskole og så har de gudhjælpemig ændret i betalingsreglerne, så nu gælder både min og min mands indkomst. Det betyder at istedet for at skulle betale 31000,- skal vi nu betale 53000,- Det er bare umuligt. Hvordan kan de gøre det??

Jeg så ked af det og frustreret. Ved ikke hvad vi skal gøre andet end at lade hende fortsætte i den elendige klasse og så undervise hende hjemme....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

DLM

eirene skriver:

Nu havde vi endelig fundet pengene til at sende Julie på efterskole og så har de gudhjælpemig ændret i betalingsreglerne, så nu gælder både min og min mands indkomst. Det betyder at istedet for at skulle betale 31000,- skal vi nu betale 53000,- Det er bare umuligt. Hvordan kan de gøre det??

Jeg så ked af det og frustreret. Ved ikke hvad vi skal gøre andet end at lade hende fortsætte i den elendige klasse og så undervise hende hjemme....

kan man ikke søge tilskud fra kommunen?

Anmeld

17. februar 2011

eirene

DLM skriver:

kan man ikke søge tilskud fra kommunen?

jo hvis man har en rigtig god grund til det. Og så slemt er det jo ikke...

Anmeld

17. februar 2011

DLM

eirene skriver:

ahh det er ikke fair :/ troede det var nok hvis de kunne se man ikke trives der hvor man er

Anmeld

17. februar 2011

SussieThyssen

eirene skriver:

Kan I så ikke finde en friskole eller privatskole til hende..det kan da aldrig blive så dyrt som en efterskole.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. februar 2011

DLM

fandt lige det her

http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole/Beregn%20pris.aspx

det kommer an på mange ting om man har søskende under 18 osv, det er godt nok meget anderledes end da jeg skulle på efterskole, men det er selvfølgelig også mange år siden

Anmeld

17. februar 2011

eirene

DLM skriver:

fandt lige det her

http://www.efterskole.dk/Find%20din%20efterskole/Beregn%20pris.aspx

det kommer an på mange ting om man har søskende under 18 osv, det er godt nok meget anderledes end da jeg skulle på efterskole, men det er selvfølgelig også mange år siden

ja det er den prisberegner vi har brugt.. De beregner ud fra den indkomst man havde 2 år før skolestart og det år tjente min mand rigtig godt...............

Anmeld

17. februar 2011

eirene

SussieThyssen skriver:

Kan I så ikke finde en friskole eller privatskole til hende..det kan da aldrig blive så dyrt som en efterskole.

Kærligst
Sussie

Jeg sidder lige og kigger lidt på privatskole. Det var en mulighed.. For efterskole er da helt udelukket nu.

Anmeld

17. februar 2011

DLM

eirene skriver:

ja det er den prisberegner vi har brugt.. De beregner ud fra den indkomst man havde 2 år før skolestart og det år tjente min mand rigtig godt...............

ahh ja det er så træls at det skal være så dyrt.

Anmeld

17. februar 2011

Giraffen

eirene skriver:

Kan man slet ikke få tilskud hvis barnet ikke trives i skolen - altså af sociale årsager? Ligesom jeg mener man ku for et par år siden med ordblinde, adfærdsvanskelige og andre, der havde brug for ekstra opmærksomhed og hvor det kunne gavne på længere sigt at give tilskud? 

for jer - var selv på efterskole, tror det er det bedste, der nogensinde er sket for mig - ikke at det hjælper i jeres situation, men jeg ville ikke gi op det skader ikke at prøve at søge

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.