Mit barn mistrives :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2011

Barbamama

Det er jeg godt nok ked af at høre. Det må ikke være rart at få at vide. Og det er ikke god stil at sige det så hurtigt, men jeg må indrømme at jeg selv har prøvet det. Jeg er jo også pædagog og så kommer der en forælder 5min i luk og spørger hvordan det forresten går med barnet. Og så valgte jeg altså at svare ærligt i stedet for at sige: Det går super godt og så dagen efter skulle sige at det ikke går godt. Overhovedet..... Men jeg har jo aldrig prøvet at være modtageren og det må bare være det værste altså.... Hun skal være der i mange timer hver dag, så det er jo vigtigt at hun trives. Sørg for at få lavet en handleplan sammen med pædagogerne. Hvad skal de gøre for at hjælpe hende, hvad skal du gøre. Og så aftal en tid for næste møde, hvor I så kan snakke om det går bedre og hvad I så gør derefter. Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

Bondepigen

Jeg synes, det er en god idé at bede om det møde, og sammen finde ud af, hvad I kan gøre i fællesskab, for at Thea kan begynde at trives i børnehaven...

Da Emma ikke ville tale med hendes tidligere DP'er talte vi osse om at bringe PPR ind i det, men inden da havde jeg bare en mavefornemmelse der sagde, at hun skulle flyttes og det hjalp. Men var jeg i jeres situation, hvor det gælder børnehave, så tror jeg, at jeg ville bringe PPR på banen i samråd med børnehaven.

Håber på alt det bedste for skønne Thea-pigen!!!

Anmeld

17. februar 2011

anna-jonas

Kristinewl skriver:

Ja, det gør ondt i mit hjerte bare at skrive det

Det er Thea pigen der ikke trives i børnehaven. Den besked fik jeg i torsdags af en af stuens pædagoger. Bare lige sådan over en små snak om hvordan dagen var gået.

Øh... viste godt at hun ikke altid er lige lykkelig over at skulle afsted men...

Nå men ved ikke om i kan huske at jeg skrev for et stykke tid siden at hun var bange og bekymret for alt. Hun var også begyndt at tisse i sengen igen.

Efter et stykke hårdt mor arbejde - for det er kun mig der dur - er den bange og nervøse Thea gemt væk igen.

Her hjemme er hun dejlig og glad - dog til tider så stædig at jeg er ved at skide lyserøde heste!!

Men hun trives her og hos de venner og familie vi har. Også sammen med hendes veninder når de er her eller hun er på hjemme besøg har hun det godt.

Men ikke i børnehaven. Hun er mut, træt, trist og ked. Hun trækker sig og vil ikke være med til fælles aktiviteter som f.eks. sang og lege. Pigebarnet elsker at synge og er så god til det.

Hun er ikke særlig god til at klare tøj og overtøj selv så det har vi bestemt at sætte ind overfor her hjemme.

Hun er jo meget en mor pige og er meget afhængig af min fysiske kontakt.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg vil i næste uge bede om et møde med pædagogerne og bede dem om at observere og fortælle hvor og i hvilke situationer hun trækker sig og bliver ked.

Men æv!!!!!!

Kristine

Det gør mig ondt, Kristine....................for der er ikke noget der rammer hårdere end når ungerne ikke trives.

Her er de tanker jeg har, når jeg læser dit indlæg. Måske kan du bruge dem, ellers bare hæld dem ud med "badevandet".

- Hvordan er strukturen i børnehaven?? Er der sådan løs struktur, kaos eller meget faste rammer??

- Bliver Thea drillet??

- Er det en stor institution??

Nogle børn føler sig utrygge og bange, når de oplever meget løs struktur, og voksne der ikke er tydelige i deres krops-og verbale sprog. De ved ikke hvad der forventes af dem, og derfor isolerer de sig, og melder fra til aktiviteter de ellers holder af.

Håber at i får løst Thea's problemer..................så hun kan blive et glad børnehavebarn igen.

Anmeld

17. februar 2011

Skouboe

Hvad alle de andre kloge hoveder siger...

og ellers  til jer allesammen.

Anmeld

17. februar 2011

KWL

anna-jonas skriver:

Det gør mig ondt, Kristine....................for der er ikke noget der rammer hårdere end når ungerne ikke trives.

Her er de tanker jeg har, når jeg læser dit indlæg. Måske kan du bruge dem, ellers bare hæld dem ud med "badevandet".

- Hvordan er strukturen i børnehaven?? Er der sådan løs struktur, kaos eller meget faste rammer??

- Bliver Thea drillet??

- Er det en stor institution??

Nogle børn føler sig utrygge og bange, når de oplever meget løs struktur, og voksne der ikke er tydelige i deres krops-og verbale sprog. De ved ikke hvad der forventes af dem, og derfor isolerer de sig, og melder fra til aktiviteter de ellers holder af.

Håber at i får løst Thea's problemer..................så hun kan blive et glad børnehavebarn igen.

Kære Mette

Tror desværre du har ramt plet på flere at tingene.

En stor børnehave hvor stuerne ikke er delt op efter alder så der er mange store (førskole) børn på hendes stue. Hun klager over en gruppe af drengene.

Lige nu snakker vi om at flytte hende til en mindre børnehave hvor de på stuerne er alders opdelt.

Men hvad hvis nu problemerne følger med??

KNUS

Anmeld

17. februar 2011

KWL

Skouboe skriver:

Hvad alle de andre kloge hoveder siger...

og ellers  til jer allesammen.

Tak og en masse knus tilbage til jer. Har jo læst om situationen hos jer.

Anmeld

17. februar 2011

KWL

bondepigen skriver:

Jeg synes, det er en god idé at bede om det møde, og sammen finde ud af, hvad I kan gøre i fællesskab, for at Thea kan begynde at trives i børnehaven...

Da Emma ikke ville tale med hendes tidligere DP'er talte vi osse om at bringe PPR ind i det, men inden da havde jeg bare en mavefornemmelse der sagde, at hun skulle flyttes og det hjalp. Men var jeg i jeres situation, hvor det gælder børnehave, så tror jeg, at jeg ville bringe PPR på banen i samråd med børnehaven.

Håber på alt det bedste for skønne Thea-pigen!!!

Ja tænker der skal nogle til at hjælp. Måske PPR. Men ved fra mit arbejde at der er lang vente tid. Men lad os nu se om en meget plagende mor kan hjælpe på det

Anmeld

17. februar 2011

KWL

michella80 skriver:

Det er jeg godt nok ked af at høre. Det må ikke være rart at få at vide. Og det er ikke god stil at sige det så hurtigt, men jeg må indrømme at jeg selv har prøvet det. Jeg er jo også pædagog og så kommer der en forælder 5min i luk og spørger hvordan det forresten går med barnet. Og så valgte jeg altså at svare ærligt i stedet for at sige: Det går super godt og så dagen efter skulle sige at det ikke går godt. Overhovedet..... Men jeg har jo aldrig prøvet at være modtageren og det må bare være det værste altså.... Hun skal være der i mange timer hver dag, så det er jo vigtigt at hun trives. Sørg for at få lavet en handleplan sammen med pædagogerne. Hvad skal de gøre for at hjælpe hende, hvad skal du gøre. Og så aftal en tid for næste møde, hvor I så kan snakke om det går bedre og hvad I så gør derefter. Knus

Jeg sætter også meget pris på at de er ærlige overfor mig. Synes bare den var svær at sluge. Jeg er jo også "kun" vant til at være på den anden side af bordet. Håber de vil mødes i næste uge

Anmeld

17. februar 2011

KWL

AnneBJ skriver:

Mit forslag til dig skulle netop være, at afkræve pædagogerne en forklaring! Det er da slet ikke i orden, at de bare smider det ud i sådan en small-talk samtale og så ikke gør mere!

Håber de kan sætte nogle helt konkrete ord på det, de synes du (og de!) kan gøre for at hjælpe Thea. Det med tøj og overtøj lyder som en god start.

Øv, det er altid synd når børn ikke trives i deres hverdagsomgivelser, jeg håber I finder en god måde I sammen kan hjælpe Thea til at være den glade pige I også har derhjemme, når hun er i børnehave!

Ja, mangler ligesom nogle helt konkrete situationer som jeg kan prøve at forstå.

Lige nu snakker vi om at flytte hende til e mindre børnehave med aldersdelt stuer. Hun klager nemlig meget tit over de store piger og drenge

Anmeld

17. februar 2011

KWL

Lilac skriver:

Nu ved jeg ikke hvordan det er i jeres kommune, men i den PPR hvor jeg er i praktik kan pædagogerne ringe til den psykolog der er tilknyttet hvis de har børn som ikke trives... du kan evt. prøve at høre om det er ligesådan der hvor Thea går.. Det er jo gratis proffesionel rådgivning 

Det lyder da rigtig ubehageligt for jer at der er så stor forskel på hvordan hun har det de forskellige steder... Er børnehaven indrettet i mindre stuer eller er de altid mange sammen? 

Må jeg skrive en personlig besked til dig??

Vil gerne have svar på nogle spørgsmål og tænker at det kunne være du kunne hjælpe??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.