Kristinewl skriver:
Ja, det gør ondt i mit hjerte bare at skrive det 
Det er Thea pigen der ikke trives i børnehaven. Den besked fik jeg i torsdags af en af stuens pædagoger. Bare lige sådan over en små snak om hvordan dagen var gået. 
Øh... viste godt at hun ikke altid er lige lykkelig over at skulle afsted men...
Nå men ved ikke om i kan huske at jeg skrev for et stykke tid siden at hun var bange og bekymret for alt. Hun var også begyndt at tisse i sengen igen.
Efter et stykke hårdt mor arbejde - for det er kun mig der dur - er den bange og nervøse Thea gemt væk igen.
Her hjemme er hun dejlig og glad - dog til tider så stædig at jeg er ved at skide lyserøde heste!! 
Men hun trives her og hos de venner og familie vi har. Også sammen med hendes veninder når de er her eller hun er på hjemme besøg har hun det godt.
Men ikke i børnehaven. Hun er mut, træt, trist og ked. Hun trækker sig og vil ikke være med til fælles aktiviteter som f.eks. sang og lege. Pigebarnet elsker at synge og er så god til det. 
Hun er ikke særlig god til at klare tøj og overtøj selv så det har vi bestemt at sætte ind overfor her hjemme.
Hun er jo meget en mor pige og er meget afhængig af min fysiske kontakt.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg vil i næste uge bede om et møde med pædagogerne og bede dem om at observere og fortælle hvor og i hvilke situationer hun trækker sig og bliver ked.
Men æv!!!!!! 
Kristine
Det gør mig ondt, Kristine....................for der er ikke noget der rammer hårdere end når ungerne ikke trives.
Her er de tanker jeg har, når jeg læser dit indlæg. Måske kan du bruge dem, ellers bare hæld dem ud med "badevandet".
- Hvordan er strukturen i børnehaven?? Er der sådan løs struktur, kaos eller meget faste rammer??
- Bliver Thea drillet??
- Er det en stor institution??
Nogle børn føler sig utrygge og bange, når de oplever meget løs struktur, og voksne der ikke er tydelige i deres krops-og verbale sprog. De ved ikke hvad der forventes af dem, og derfor isolerer de sig, og melder fra til aktiviteter de ellers holder af.
Håber at i får løst Thea's problemer..................så hun kan blive et glad børnehavebarn igen.