Mit barn mistrives :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.158 visninger
35 svar
0 synes godt om
17. februar 2011

KWL

Ja, det gør ondt i mit hjerte bare at skrive det

Det er Thea pigen der ikke trives i børnehaven. Den besked fik jeg i torsdags af en af stuens pædagoger. Bare lige sådan over en små snak om hvordan dagen var gået.

Øh... viste godt at hun ikke altid er lige lykkelig over at skulle afsted men...

Nå men ved ikke om i kan huske at jeg skrev for et stykke tid siden at hun var bange og bekymret for alt. Hun var også begyndt at tisse i sengen igen.

Efter et stykke hårdt mor arbejde - for det er kun mig der dur - er den bange og nervøse Thea gemt væk igen.

Her hjemme er hun dejlig og glad - dog til tider så stædig at jeg er ved at skide lyserøde heste!!

Men hun trives her og hos de venner og familie vi har. Også sammen med hendes veninder når de er her eller hun er på hjemme besøg har hun det godt.

Men ikke i børnehaven. Hun er mut, træt, trist og ked. Hun trækker sig og vil ikke være med til fælles aktiviteter som f.eks. sang og lege. Pigebarnet elsker at synge og er så god til det.

Hun er ikke særlig god til at klare tøj og overtøj selv så det har vi bestemt at sætte ind overfor her hjemme.

Hun er jo meget en mor pige og er meget afhængig af min fysiske kontakt.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre.

Jeg vil i næste uge bede om et møde med pædagogerne og bede dem om at observere og fortælle hvor og i hvilke situationer hun trækker sig og bliver ked.

Men æv!!!!!!

Kristine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2011

KWL

Glemte lige at skrive at hun stadig tisser om natten så hun er stadig med natble. Hun bider/piller også stadig negle.

Anmeld

17. februar 2011

AnneBJ

Mit forslag til dig skulle netop være, at afkræve pædagogerne en forklaring! Det er da slet ikke i orden, at de bare smider det ud i sådan en small-talk samtale og så ikke gør mere!

Håber de kan sætte nogle helt konkrete ord på det, de synes du (og de!) kan gøre for at hjælpe Thea. Det med tøj og overtøj lyder som en god start.

Øv, det er altid synd når børn ikke trives i deres hverdagsomgivelser, jeg håber I finder en god måde I sammen kan hjælpe Thea til at være den glade pige I også har derhjemme, når hun er i børnehave!

Anmeld

17. februar 2011

Lilac

Nu ved jeg ikke hvordan det er i jeres kommune, men i den PPR hvor jeg er i praktik kan pædagogerne ringe til den psykolog der er tilknyttet hvis de har børn som ikke trives... du kan evt. prøve at høre om det er ligesådan der hvor Thea går.. Det er jo gratis proffesionel rådgivning 

Det lyder da rigtig ubehageligt for jer at der er så stor forskel på hvordan hun har det de forskellige steder... Er børnehaven indrettet i mindre stuer eller er de altid mange sammen? 

Anmeld

17. februar 2011

msax

ØV, dte gør mig ked af det at læse dit indlæg. Børn skal være glade og have det godt - BASTA. Men ved godt verden bare ikke lige altid gør som man beder den om - selvom det sku ville være rart.

Undre mig over at de ikke siger det "ordenligt" til dig. Det er da et ret vigtigt emne, og ja du skal tage fat i hendes kontakt pædagog og sige du gerne vil have et møde.

Hvor gammel er det nu din store pige er? tænker det da ikke er unormalt at bruge natble, så den ville jeg ikke være bekymret over.

Håber de har nogle kloge ord og gode ideer nede i børnehaven. så du kan få en glad pige igen

Anmeld

17. februar 2011

TbCp

Åhh stakkels lille pige Hvor det dog bare rammer lige i hjertet!

Sådan skal børn jo slet ikke gå og have det...

Jeg har ikke nogle kloge ord, men synes det lyder meget fornuftigt hvad de andre her i tråden siger om ordentligt svar fra pædagogerne, PPR m.v.

Anmeld

17. februar 2011

Ni-ko-li-ne

jeg græder helt nu! stakkels lille Thea pige! øv hvor gør det ondt helt inde i hjertet!

jeg tænker lidt på om der er mulighed for noget børnepsykolog? i har gjort et stort stykke arbejde med at få hende til at føle sig tryg.... men måske i kunne have gavn af at få nogle ideer til hvordan i bedst kommer videre...

hvordan har du det selv Kristine? tænker rigtig ofte på dig!

Anmeld

17. februar 2011

Ida.

Åh nej, hvor gør det mig ked helt dybt indeni - sådan er der bare ingen børn, der skal have det!!!! Og hvor er det lousy at give sådan en besked henover hovederne på ungerne i en afhentningssituation - øv for det! I må have en snak med børnehaven, og som Iben foreslår får PPR ind over det, så I kan få Thea på ret køl igen....

Anmeld

17. februar 2011

ChatH

åhh det kan man da ikke bare sige i sådan en smalltalk!! kræv et møde. måske skal pædagogerne også gøre en ekstra indsats!!!

Anmeld

17. februar 2011

ooo

Jeg synes som de andre, at det er super mærkeligt at give dig den besked 5 min før I er på vej ud af døren.

Så kan man ellers gå hjem og være  ulykkelig over det. Dårlig stil.

Det er ikke rart at høre, at Thea har det skidt i børnehaven. Men prøv at få en snak med pædagogerne, og eventuelt få en henvisning til en der er vant til at tale med "nervøse" børn, hvis man kan sige det.

Du får et kæmpe kram herfra, og så håber jeg at det løser sig for jer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.