Ungernes yndlingsret?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

950 visninger
25 svar
0 synes godt om
29. september 2008

Lise

Hvad kan jeres unger bedst lide at spise? Mangler lidt inspiration til børnevenlig aftensmad :)

Simon eeeeelsker kartoffelmos med kødsauce (han elsker faktisk det meste med hakket kød + kartofler, ris eller pasta), boller i karry og kylling i karry... Det er vist favoritterne!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2008

Tynen

Det må blive kartoffelmos og kødsovs!!
Hun voldæder simpelthen hvis vi får det.

Lasagne ryger der også gerne et par portioner ned af.
Ris, majs og ærter er desuden også et hit.

Ikke så opfindsomt, men hun er ikke så nem at få til at spise :)

Anmeld

29. september 2008

bette

mikkels farvotitter:

han elsker kartofler.. og kan stortset lide alt kød.. også fisk.

det hænder engang imellem vi fx skal have ris eller lign. så får han rugbrød ellers laver jeg noget andet han kan lide også

Anmeld

29. september 2008

Anja

Tjaa .... kartoffelmos vinder vist også her :P

Ris gider han bare slet ikke, men pasta skruer ryger der også en del ned af, men ikke hvis der er sauce eller noget på, de skal bare være kedelige :)

Anmeld

29. september 2008

Helle30

Sofie spiser faktisk alt, hvad der bliver serveret, men favoritterne er helt klart alt hvad der indvolverer kødsauce.
Jeg prøver altid at lave noget, hun kan spise selv med fingrene.
Når vi får pasta med kødsauce, bruger jeg pastaskruer. De kan nemt vendes i lidt kødsauce og spises med fingrene uden alt for meget griseri.
Fiskefrikadeller er også et hit - gerne med kartoffelkroketter (fra frost) til. Almindelige kogte kartofler er hun vist ikke så vild med, men hun ender altid med at spise dem, hvis hun er sulten nok.
Måske ville hun kunne leve af rugbrødshapsere, hvis hun fik lov. Ihvertfald spiser hun snart en leverpostejsmad ligeså hurtigt som os andre.

- Helle

Anmeld

29. september 2008

Grynt

altså jeg er nok ikke til nogen hjælp her for Freja elsker simpelthen bare MAD MAD MAD, så er det ligegyldigt om vi gør xtra ud af det eller giver hende en tør skorpe, hun elsker bare MAAAADDDD. Og når hun er færdig og vi sætter hende på gulvet så køre hun lige rester ind fra gulvet...ja ja nogle har hund, vi har Freja (L)(L);) Ikke så underligt at hun er en bette tyk unge (L)

Anmeld

29. september 2008

LouiseViola

ALT !!...bare det er mad.
Faktisk er kartofler ikke det store hit, kun hvis der er masser af sovs på ;)
Og rugbrød er bare en ekstra tallerken, hvor det gælder om at få pålægget af.. Men ellers er Viola ALT-ædende.

Anmeld

29. september 2008

Astrid P

Grynt/Tina skriver:

altså jeg er nok ikke til nogen hjælp her for Freja elsker simpelthen bare MAD MAD MAD, så er det ligegyldigt om vi gør xtra ud af det eller giver hende en tør skorpe, hun elsker bare MAAAADDDD. Og når hun er færdig og vi sætter hende på gulvet så køre hun lige rester ind fra gulvet...ja ja nogle har hund, vi har Freja (L)(L);) Ikke så underligt at hun er en bette tyk unge (L)

HA! Det lyder fuldstændigt som Smilla...

Anmeld

29. september 2008

Mary

Annika kunne leve af smoothies hvis hun fik lov, bare sådan en med frosne bær og minimælk og en anelse flormelis :D Men det går vist ikke under kategorien aftensmad :)

Ellers tror jeg det er fx fadkoteletter med ris, eller noget med kartofler og sovs, kød er ikke så spændende. Hun spiser også helst rugbrød uden pålæg, det bliver pillet af og lagt ved siden af (?)

Anmeld

29. september 2008

Loggidut

tif spiser alt...uden at rynke på pande...

her er det altså nemmest at sige hvad hun IKKE spiser...og det er kogt æg.

siden hun kom fra DP har hun fyldt maven med 1 stor banan, 1 grovbolle, en stor portion havregrød, og så lige en portion kødsovs med spaghettiskruer...hun er altså møj hamrende sulten for tiden, så jeg mangler ikke inspiration. 8D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.